شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

آفات درختان پسته را بشناسيد

شناخت آفات درخت پسته
درختان پسته هميشه توسط تعداد زيادي از آفت مخصوصا حشرات مورد حمله قرار مي گيرند. ضررات آفات و نبود اطلاعات كافي از كنترل آفات و بيماري ها يكي از بزرگترين و مهم ترين مشكلات كشاورزان است.
پر اهميت ترين ضررات آفات پسته مضرات كيفي و كمي هستند. مضرات كيفي شامل زياد شدن درصد پوكي و ناخنداني و ضررات كمي مانند كم شدن عملكرد حاصل از ريزش خوشه‌ و ميوه‌ و همين طور ميتواند سبب ضعف و خشك شدن سرشاخه‌ و سبب از بين رفتن كامل درختان بارور شود.
عكس آفات درخت پسته              
دسته بندي آفات و بيماريهاي پسته
آفات درجه اول پسته
آفاتي كه هر سال در باغ پسته ديده مي‌شود و به دليل وارد شدن ضررات زياد مبارزه با آنها ضروري است
آفات درجه دوم پسته
اصولا جمعيت اين نوع افت پايينتر از شاخص ضرر اقتصادي است ولي در برخي مناطق و در برخي از سالها به حالت طغيان و خسارت زا درآمده و مبارزه با آنها لازم و ضروري است
آفات درجه سوم پسته
كه جمعيت اين آفت در باغ پسته كم مي باشد و به تدريج جمعيت آنها به بيشتر از درجه ي ضرر اقتصادي ميرسد
 مهمترين آفات پسته در ايران
پسيل پسته اصلي ترين آفت از دسته بندي آفات درجه اول پسته ايران است . اين آفت ضررات زيادي به محصولات وارد مي كند و در اواخر خرداد تا اواسط مرداد بدترين زمان براي گياه پسته در ارتباط با اين آفت است. اگر جمعيت آفت در اين دوره زماني زياد شود ضرر سنگيني به محصول و گياه و كشاورز وارد مي كند.
حشره پسيل پسته از اواخر زمستان در باغات و مزارع پسته پيدا مي‌شود و با شروع فصل بهار همزمان با شروع رشد درختان پسته تا اواخر پاييز فعال مي شود. برخلاف تغييرات دما از بهار تا پاييز كه برگ‌ روي درخت قراردارد اين آفت به زاد ولد و رشد و نمو ادامه مي دهد پسيل پسته دشمنان طبيعي زيادي دارد . نوعي زنبور به نام پسيلا فاگوس اصلي ترين دشمن اين حشره محسوب مي شود
كفشدوزك يكي ديگر از دشمنان پسيل پسته است. اين كفشدوزك اصلي ترين گونه پسيل خوار در باغ و مزارع پسته است
به كمك اين دو روش ميتوان با اين آفت مبارزه كرد:
  1. مبارزه با دشمنان طبيعي
  2. مبارزه با مواد شيميايي
  3. تقويت درختان پسته
از ديگر آفات پسته پروانه چوب خوار پسته يكي از آفت هاي درجه يك پسته به حساب ميايد. اين آفت در بيشتر مناطق ايران پيدا مي شود. ضررات اين آفت به دو روش روي درختان اثر ميگذارد. در ابتدا به خوشه و ميوه و بعد سبب ضعيف شدن شاخه ها مي شود.
مبارزه با آفات درخت پسته
تقويت درختان پسته نقش بسيار مهمي را در كنترل انواع آفات ايفا مي كند معمولا براي تقويت آنها از كود هايي نظير كود سولفات پتاسيم ، اوره ، كودهاي فسفاته استفاده مي شود هر چند براي كنترل اين آفت از راه هاي شيميايي و سموم آفت كش استفاده مي‌شود و از حشره كش لاروين براي رفع آن توصيه مي‌شود. استفاده از حشره كش لاروين براي كنترل پروانه چوب خوار سبب زياد شدن پسيل آينده مي شود. پس حشره كش كمتر توصيه مي‌شود.
پروانه چوب خوار در فصل زمستان زير بوته هاي وحشي مانند درمنه، قيچ و … زمستان گذراني مي كند. و از اواسط بهار روي ميزبانهاي وحشي تخم گذاري و تغذيه ميكنند. اواخر خرداد به سمت باغات پسته حمله ميكنند و از ميوه هاي پسته استفاده مي كنند.
منبع :

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۳۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

در منزل چه درختاني بكاريم ؟

درختان مناسب براي ويلاها
درختان نه تنها زيبا هستند بلكه با سايه اي كه ايجاد مي كنند باعث خنك كردن خانه يا باغ و باغ مي شوند. درختان با افزايش ميزان سايه در باغ ، رشد ساير درختان و گياهان در باغ را تعيين مي كنند. و آنها مي توانند زيبايي حياط خلوت و ميزان نور را كنترل كنند. بنابراين مهم است كه درخت مناسبي را براي كاشت در نظر بگيريد. با اين وجود كود مناسبمي تواند براي رشد اين درختان بسيار مهم باشد.
درختان خانگي
انواع درختان مناسب براي حياط خلوت را معرفي كنيد
خرمالو
خرمالو بهترين درخت ميوه براي كاشت در باغ است. بهترين آب و هوا براي كاشت و پرورش اين درخت آب و هواي تقريبا گرمسيري است. خرمالو ، از جمله ميوه هاي نيمه گرمسيري ، به آبياري متوسط ​​نياز دارد. آنها به دليل گرماي زياد در تابستان به آب بيشتري احتياج دارند.
زيتون تلخ
اين درخت يكي از درختاني است كه سايه خوبي دارد. گلهاي بنفش آن در بهار و مه شكوفه مي گيرند و جلوه زيبايي به درخت و باغ مي بخشند. زيتون هاي تلخ توليد شده در تابستان بسيار شبيه به زيتون ها هستند اما سمي و تلخ هستند و براي مدت طولاني دوام مي آورند ، تا پاييز و زمستان.
زيتون تلخ به رطوبت زيادي احتياج ندارد و خشكي و گرما را به خوبي تحمل مي كند. خاك شني عميق و خشك براي اين درخت مناسب است و براي آب و هواي خشك و نيمه خشك بسيار عالي است.
كاج
اين درخت بيشتر براي ايجاد فضاهاي سبز در پارك ها و جنگل هاي دست ساز استفاده مي شود. درخت كاج از نظر نوع خاك بسيار حساس نيست و در هر خاك مانند ماسه ، خاك رس به خوبي رشد كرده و آبرساني كاج كم است. اصولاً ، يك بار در هفته آب كافي براي درخت وجود دارد
اقاقيا
درخت اقاقيا شاخه هاي آويزان دارد كه در فصول مختلف مانند تابستان و بهار ، گل هاي صورتي و سفيد توليد مي كند. درخت اقاقيا در برابر خشكسالي ، آلودگي خاك و شوري آب بسيار مقاوم است و مناسب ترين گياه براي سايه در حياط است.
سرو
سرو يك درخت هميشه سبز و زينتي است كه به آب كمي نياز دارد. و در برابر هواي خشك بسيار مقاوم است. خاك رس شني براي رشد سرو بسيار عالي است. در آب و هواي خشك و نيمه خشك به خوبي تحمل مي شود ، و مقدار كمي از كود فوق العاده سوپر فسفات ساده براي اين درخت كافي است و سرماخوردگي را تا 15 درجه زير صفر تحمل مي كند. به نور زيادي احتياج دارد و كاشت اين درخت باعث كاهش فرسايش خاك مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۰:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع: