شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

فروش كود پتاسيم سولفات

كود شيميايي سولفات پتاسيم گرانوله
نقش كود عنصر پتاسيم در رشد و باروري و مبارزه با خشك سالي در بخش كشاورزي را نمي توان ناديده گرفت از اين رو بهتر است استفاده از اين كود مخصوصا در مناطقي كه با كمبود آب مواجه هستند افزايش يابد .
كود سولفات پتاسيم گرانوله يا پودري بهترين نوع كودهاي پتاسه است كه هم اكنون شركت پالايش كود يكي از شركت توليدكننده اين كود در ايران مي باشد، ما آمادگي خود را براي تامين نياز كشور به اين كود را اعلام مي كنيم
قيمت كود سولفات پتاسيم گرانوله
براي دريافت آخرين قيمت كود سولفات پتاسيم به شماره زير تماس حاصل فرماييد :
09130025744
مهندس لسان
كارخانه توليد سولفات پتاسيم عكس سولوپتاس
سولفات پتاسيم چيست؟
عنصر پتاسيم فلز قليايي و عدد اتمي نوزده مي باشد. عنصر پتاسيم بسيار نرم رنگ نقره اي دارد كه در مقابل اكسيژن به سرعت اكسيد مي‌شود و با آب به شدت واكنش ميدهد .
عنصر پتاسيم بيشترين عنصر غذايي پر مصرف در لايه سطحي خاك قرار دارد . ميزان عنصر پتاسيم در خاكهاي معدني سه درصد يا بيشتر در حال تغيير است ولي در خاكهاي آلي اين ميزان حدود سه صدم درصد است.
سولوپتاس چيست؟
سولوپتاس در حقيقت نام ديگر كود سولفات پتاسيم مي باشد . انواع كود سولوپتاس در بازار موجود مي باشد كه ما در ادامه به صورت كامل توضيح خواهيم داد . در كل چهار شكل پتاسيم در خاك وجود دارد كه عبارتند از: پتاسيم تبادلي، پتاسيم ساختماني، پتاسيم محلول، پتاسيم غير تبادلي
آناليز سولفات پتاسيم
كود سولفات پتاسيم در آناليز هاي مختلفي و با درصد هاي متنوع در بازار موجود مي باشد با آشنايي بيشتر با عنصر پتاسيم مي توانيد اين كود را بهتر بشناسيد.
پتاسيم محلول : بيشترين مصرف را توسط گياه دارد و به راحتي جذب مي شود كه به صورت محلول خاك به فرم يوني قرار دارد و كاهش منبع پتاسيم خاك به دليل شستشوي سطحي و غير سطحي صورت ميگيرد.
پتاسيم تبادلي: كه به آن پتاسيم دريافت كننده سطحي شده نيز مي گويند به وسيله بار منفي كلوئيدهاي آلي و معدني خاك ذخيره مي‌شود و در هر شرايطي به سرعت به كمك نمك هاي خنثي در دسترس قرار مي گيرد .
پتاسيم غيرتبادلي: به حالتي گفته مي شود كه به سرعت قابليت تبادل ندارد و در كوتاه مدت به كمك محلولهاي نمكي آزاد نخواهد شد و به ميزان كم توسط گياه قابل استفاده است.
پتاسيم ساختماني: حالتي از پتاسيم است كه بخشي از شبكه كريستالي كاني ها است. عنصر پتاسيم بيشترين عنصر حاضر در سيتوپلاسم و نمك هاي پتاسيم به عمل اسمزي خوب در داخل سلول‌ و اندام هاي گياهان غير نمك دوست كمك زيادي مي كند.
جذب پتاسيم به وسيله گياه
جذب عنصر پتاسيم در درون سيتوپلاسم يا سلولهاي ريشه از راه جذب فعال صورت مي گيرد كه به كمك انرژي صورت ميگيرد.
ميزان پتاسيم كه توسط گياه جذب مي شود در بخش هاي مختلف خاك‌ اصولا يك درصد مقدار كلسيم قابل جذب است، در صورتي كه ميزان پتاسيم گياه معمولاً ده برابر بيشتر از كلسيم مي باشد نشان دهنده آن است كه گياه قدرت انتخابي بالايي براي جذب عناصر مورد استفاده دارد.
نقش عنصر پتاسيم در گياه
عنصر پتاسيم در فيزيولوژي گياهان تاثير مهمي در فعال شدن آنزيم‌، ساخت و رشد سلول و پروتئين‌، ايجاد فتوسنتز، بزرگ شدن بالارفتن مقاومت به مشكلات محيطي نقش اساسي دارد. و همين طور عنصر پتاسيم در درختان سبب ايجاد ميوه‌ هاي بزرگ مي‌شود. رنگ نارنجي در مركبات و رنگ قرمز در سيب و هلو و شليل به دليل غلظت بالاي پتاسيم در گياه رخ مي دهد.
كاهش عنصر پتاسيم در برگ درختان
كاهش عنصر پتاسيم در گياهان و درختان در آغاز سبب بروز نشانه هاي ظاهري و علائم قابل ديدن نيست، ولي در ابتدا فقط كاهش در مقدار رشد و نمو و عملكرد وجود خواهد داشت كه به آن گرسنگي پنهان نيز گفته مي‌شود و تا وقتي كه كاهش عنصر پتاسيم زياد نباشد، حتي تا پايان فصل رشد و نمو هم نشانه هاي ظاهري بروز نمي كند ولي كم شدن عملكرد و رشد در اين مواقع صد در صد خواهد بود. نشانه هاي ظاهري كاهش عنصر پتاسيم در ابتدا در برگهاي مسن تر رخ مي دهد. در مسن تر برگهاي اصولا زردي و سوختگي از ابتداي برگ و حاشيه برگهاي آغاز شده و به سمت پهنك زياد مي شود.
نشانه هاي كاهش عنصر پتاسيم
در برگهاي پير با كناره هاي سوخته رخ مي دهد . گياهاني كه نشانه هاي كاهش عنصر پتاسيم را دارند به بيماريهاي و آفات حساسيت نشان مي دهند و كيفيت ميوه آنها كم مي شود . عنصر پتاسيم يك عنصر متحرك است نشانه هاي كاهش در آغاز در برگهاي مسن ديده مي‌شود. گياهاني كه علايم كاهش عنصر پتاسيم دارند نسبت به وجود آمونيوم حساسيت بيشتري نشان مي دهند.
نشانه هاي مسموميت عنصر پتاسيم
گياهاني كه پتاسيم زيادي دارند نشانه هاي كاهش كلسيم و منيزيم را نشان ميدهند. در ابتدا كاهش منيزيم ديده مي‌شود.
روش استفاده از كود پتاسيم
عنصر پتاسيم را بايد به گونه اي قرار داد كه ريشه گياهان بتواند آن را جذب كند و در سطح خاك هاي خشك نبايد مورد استفاده قرار داد. عنصر پتاسيم را به صورت نواري، در سطح خاك پخش كرد و آبياري و محلول پاشي كرد.
زمان مناسب مصرف كود پتاسيم
براي بيشتر محصولات كشاورزي پتاسيم قبل از آماده سازي خاك مصرف مي‌شود. پس بهترين زمان مصرف آن قبل از كشت محصولات است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :