شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

طوفان ملخ در ايران

آيا حمله ملخ ها به ايران عمدي بوده؟

سازمان فائو: حمله ملخ ها به ايران غير عمد بود، اما دولتهاي عرب كم كار بودند

سخنگوي فائو گفت كه سازمان غذا و مواد غذايي سازمان ملل متحد حمله عمدي ملخ ها در ايران را رد كرد و گفت كه كشورهاي عربي همسايه، از جمله عربستان سعودي و امارات متحدۀ عربي، در تلاش براي مقابله با اين آفات بودند، اما اين كافي نبود.

سخنگوي سازمان نباتات گفت:در روزهاي آينده، ملخ هاي جديد از عمان،عربستان سعودي، يمن، امارات متحده عربي و قطر به ايران مي رسند و علاوه بر گروه هايي كه در كشور ما از تخم بيرون مي آيند براي مبارزه با ملخ هاي جديد آماده مي شويم.

طوفان ملخ و مضرات ملخ و كنترل ملخ ايران عمر ملخ فوايد ملخ

كم كاري كشورهاي عربي عامل طوفان ملخ

رضا مير گفت: "طبق گفته هاي فائو، كشور ما دو تا سه سال مبارزه مداوم با ملخ ها نياز دارد، اما اگر كشورهاي همسايه هم با دفع اين آفات همكاري كنند كمتر نياز به مبارزه داريم."
فائو حمله عمدي ملخ ها به ايران را رد كرد

رضا مير ادامه داد: طبق مطالعات FAO، عربستان سعودي با ملخ ها مبارزه مي كند اما احتمالا كمتر از ايران است.

شش استان بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب كرمان، خوزستان و سيستان و بلوچستان در حال مبارزه با ملخ ها هستند كه استان فارس در كنترل اين آفت تا حدودي موفقتر بوده است .

به گفته FAO، عربستان سعودي صدوپنجاه هزار هكتار را به مبارزه با ملخ ها پرداخت، اما ايران با بيش از چهارصدوپنجاه هزار هكتار جنگيد و انتظار مي رود كه در ماه شهريور اين رقم به هفتصدهزار هكتار برسد كه اين نشان دهنده كم كاري يمن،عمان،قطر،امارات متحده عربي،عربستان سعودي است.سخنگوي سازمان حفظ نباتات كشور گفت: كه در حدود بيست و دو تا بيست و سه درصد توليد محصولات كشاورزي ما در جنوب كشور توليد مي شود و مي گويد كه كشورهاي همسايه مي توانند مبارزه بهتري با ملخ هاي مهاجر داشته باشند، اما عربستان سعودي چيزي براي از دست دادن ندارد.

يك گروه جديد مهاجر پس از دو روز استراحت به هند و پاكستان مي رود

رضا مير اضافه كرد: "ملخ هايي كه در روزهاي آينده به كشور ما مي رسند، بعد از دوالي سه روز استراحت از ايران عبورميكنند و به هند و پاكستان پرواز خواهند كرد. ملخ هاي جديد خطر زيادي براي ايران ندارند، زيرا آنها از كشور ما عبور مي كنند و تخم گذاري ، زندگي و تغذيه نمي كنند.
رضا مير افزود: ملخ ها در ماه بهمن به كشور ما دوباره باز خواهند گشت اگر مبارزه در هند و پاكستان خوب انجام نشود.

ملخ ها به افغانستان رسيدند

هم اكنون طوفان ملخ ها از پاكستان و ايران به كشور افغانستان رسيده است اين در حالي است كه اين كشور امكان مقابله با اين آفت را ندارد در نتيجه صدمات سنگيني به محصولات زراعي و باغي اين كشور وارد خواهد شد ، كشورهاي مثل پاكستان و افغانستان براي جبران صدمات اين حملات نياز شديدي به انواع سموم و انواع كود هاي كشاورزي پيدا كرده اند اين فرصت خوبي براي توليدكنندگان كود و تجارت در ايران است كه تو محصولات خوب را به اين كشورها صادر كنند .


منبع:

آيا حمله ملخ ها به ايران عمدي بوده؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۹:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :