شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

رشد ۱۰۰۰ درصدي كشت كلزا

رشد ۱۰۰۰ درصدي كشت كلزا

كشت دانه هاي روغني در چهار سال گذشته حدود چهل و شش هزار تن بود كه در سال گذشته هفت برابر از سيصدوچهل هزار تن افزايش يافته است و امسال ما پيش بيني مي كنيم كه از چهارصدوچهل هزار تن عبور كند و به ده برابر رشد دست يابد.

عليرضا مهاجر گفت: "ما اميدوار بوديم كه امسال بتوانيم مرز پانصد هزار تن توليد روغن دانه را بشكنيم اما امسال با توجه به آسيب هاي سيل انتظار مي رود كه بيش از چهارصدوچهل هزار تن دانه توليد شود."

كلزا رو غن كلزا گياه كلزا رشد كلزا عكس كلزا

سيل دليل از بين رفتن مزارع كلزا

مهاجر اظهار داشت كه در سال جاري دويست و ده هزار هكتار به دليل سيل در استان مازندران، لرستان، خوزستان و گلستان غرق شده است. عليرضا مهاجر افزود: اكثر آسيب هاي كلزا به مزارع گلستان گزارش شد، كه حدود پانزده هزار هكتار كل مزارع تخريب شد و حدود چهل هزار تا پنجاه هزار هكتار به علت تلفات، محصولات كاهش يافت اما با وجود اين مشكلات بارش باران در ساير مناطق كشور جبران خسارت نمود.

وزارت كشاورزي جهاد كشاورزي به منظور كاهش وابستگي كشور به دانه هاي روغني طرح توسعه ده ساله را تدوين كرده است كه هفتاد درصد از تقاضا را براي كشور فراهم مي كند. عليرضا مهاجر ادامه داد: اين كار علاوه بر تامين روغن و خوراك دام و طيور در داخل كشور، در پايداري توليد گندم و بي نياز بودن به كشور هاي ديگر مؤثر است.

مهاجر گفت: "توليد كلزا در چهارسال گذشته حدود چهل و شش هزار تن بوده كه در سال نود و هفت رشد داشته است كه هفت برابر از سيصدوچهل هزار تن گذشته است و امسال انتظار مي رود كه به چهارصدوچهل هزار تن برسيم و ده برابر رشد داشته باشيم.

مشاور وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد: "با توجه به تحريم ها، ما مي خواهيم زمان و فراهم كردن شرايط براي وابستگي كشور را كاهش دهيم". مهاجر گفت: "اين برنامه از سال نود و نه- نود و هشت آغاز شده و آماده سازي براي ورودي ها و امكانات، از جمله بذر از داخل و خارج از كشور خواهد بود.

مشاوروزير جهاد كشاورزي با اميدواري گفت: طبق اجراي اين پروژه توليد دانه هاي روغني تا پايان سال نود ونه ، هفتصد هزار تن افزايش ميابد. مهاجر گفت كه علاقه كشاورزان يكي از عوامل موثر در اجراي اين پروژه بوده و مي گويد: "خريد و پرداخت به موقع قيمت هاي دانه هاي روغني، كود ، كود آهن يكي از اقدامات حمايت دولت براي تشويق كشاورزان به كشت دانه هاي روغني بوده است."

مشاور وزير جهاد گفت: تا الان، دويست و چهل هزار تن دانه هاي روغني از كشاورزان خريداري شده و بيش از هشتادو پنج درصد از قيمت آنها پرداخت شده است.

 

منبع :

رشد ۱۰۰۰ درصدي كشت كلزا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۳:۰۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :