شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان

اردشير شهركي گفت: در سيستان و بلوچستان هزارو پانصد هكتار زمين زراعي مخصوص كشت انبه راه اندازي شده است كه حدود ۱۰۰۰هكتار آن بارده و ما بقي بارده نميباشند .
مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: كه برداشت اين محصول در جنوب استان در ماه ارديبهشت شروع شد و در ماه خرداد پايان يافت.

عكس انبه سيستان و بلوچستان ميوه انبه

اردشير شهركي گفت كه چهارده هزار تن انبه از باغهاي جنوب سيستان و بلوچستان برداشت شده و به بازار عرضه شده است.
وي اظهار داشت: نود درصد از اين محصول كه در استان توليد مي شوند به منظور تهيه ترشي ها استفاده ميشوند و افزودند كه مهم ترين شهرهاي توليد عمده انبه در استان سيستان و بلوچستان چابهار، قصرقند، قاسقند و نيكشهر و سرباز هستند .
وي ادامه داد : "اين محصولي‌ گرمسيري پر از ويتامين ث، ب و آ ، پروتئين ها، مواد معدني، چربي ها، و اسيد هاي عالي مي باشد."

او همچنين در مورد برداشت چيكو در استان صحبت كرد وگفت: انتظار مي رود هزار و سيصدوپنجاه و پنج تن برداشت و به بازار عرضه گردد.اردشير شهركي گفت: اين محصول گرمسيري به طور عمده در شهرهاي قصر قند، كنارك، چابهار و سرباز در دويست و پنجاه هزار هكتار زمين كشت شده است.

او گفت: "درخت اين محصول داراي رشد نسبتا كم است، اما طول عمر آن طولاني است و مقاوم در برابر خشكسالي و آب و هوايي بسيار شديد است و تحمل شوري خاك آن شبيه به درختان نخل است."
شهركي ادامه داد: ميوه چيكو در زمان نابالغ بسيار سخت و غير قابل مصرف است و طعم آن مشابه گلابي است، كه در شيريني، سالاد و دسر استفاده ميشود.

اردشير شهركي ادامه داد؛ كه سيستان و بلوچستان در جواراتي داراي آب و هواي نسبتا گرمسيري، گرم و مرطوب است كه از كشورهاي گرمسيري كشور متنوع تر است و در توليد برخي ميوه ها در ايران غير قابل مقايسه است.

بنا به گفته شهركي : چيكو يكي از درختان ميوه اي استوايي(گرم) است كه در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان به علت آب و هواي گرم و مرطوب كه مصرف خوراكي و دارويي نيز دارد، به خوبي رشد مي كند.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت كه ميوه چيكو خوراكي است، اما بخش هاي مختلف آن مانند ميوه نارس، پوست، گل ها و دانه، برگها نيز به عنوان مواد دارويي استفاده مي گردد. براي پروش انبه به كود هاي مختلفي مثل كود اسيد هيوميك ، كود شيميايي اوره نياز است. شركت پالايش كود توليد كننده انواع كودها آهن در ايران مي باشد

منبع:

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۵:۳۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :