شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

الزام استفاده از كود آهن

الزام استفاده از كود آهن

درختان و گياهان نشانه هاي مختلفي از كمبود آهن را از خود بروز مي دهند .

محققين شركت پالايش كود متوجه شدند كه در طول رشد و بارور شدن كمبود آهن در گياهان به شكل هاي مختلف زماني رخ مي دهد كه درخت در طول رشد بسياري از عناصر اصلي را از زمين استفاده ميكند و خاك پس از مدتي با كمبود اين عناصر براي تغذيه گياهان روبرو ميشود در نتيجه، باروري كمتر يا اندازه ميوه كوچك است.

يكي از عناصر مهم مورد نياز در گياهان، آهن ميباشد كه مدتي پس از رشد گياه، خاك با كمبود و يا فقر اين عنصر و بارور كردن گياه مواجه ميشود كه بايد اين مشكل را با دادن انواع كودهاي آهن برطرف كرد. مقدار استفاده از كود آهن بسته به نوع سن گياه و نوع گياه  ، نوع خاك منطقه و نوع كود آهن متفاوت و متغير است. كودهاي آهن پالايش كود يكي از عناصر ضروري است كه براي مصرف درختان، به ويژه درختان ميوه، كه براي افزايش عملكرد باردهي و رشد درختان ميوه مورد استفاده قرار مي گيرد. در بيشتر درختان ميوه علائم و يا نشانه هايي از  كمبود يا فقر آهن  مشاهده مي شود . كه مهندسين شركت پالايش كود متوجه شدند اكثر خاكهاي ايران دچار فقر آن هستند .

علائم فقر آهن در انواع درختان

از نظر مهندسين پالايش كود نشانه هاي كمبود آهن در درخت هاي ميوه نشانه هاي تقريبا يكساني دارد مثلا در درختان گيلاس و آلبالو:

-كمبود آهن به صورت زرد رنگ در برگ هاي جوان گياه توسعه مي يابد. اگر ميزان آهن كمبود زيادي داشته باشد، سطح برگ سبز روشن مي شود و در بعضي موارد از زرد به سفيد تبديل مي شود. لبه هاي برگ اين درخت ها در زمان كمبود آهن حالت بافت مردگي پيدا ميكند و قبل از بلوغ مي افتد. ميوه اين درخت ها دچار رنگ پريدگي است و تعداد آن كم ميباشد.

-نشانه هاي فقر عنصر آهن در هلو، آلو و سيب ، در اين درختان با زرد شدن برگ هاي جوان شروع ميشود و در علائم شديد تر ميتوان برگ هاي زرد و سفيد را ديد اما رگه ها سبز باقي مي مانند.
اندازه ميوه ها كاهش يافته و رنگ خود را از دست مي دهد. شاخه خشك شده يا بخشي از يك درخت يا چند درخت ممكن است در باغ آلوده باشند و بقيه درختان نشانه هاي كمبود آهن را نشان ندهند.

 

شماره تماس شركت پالايش كود بمنظور خريد كود آهن :

031-55578491

09130025744


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۶:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :