شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

اثرات فقر آهن در خاك

اثرات فقر آهن در خاك

براساس تحقيقات شركت پالايش كود كسري آهن مي تواند ناشي از عدم توازن عناصر باشد به گونه اي كه مقدار يكي از عناصر در خاك بيش از حد باشد و از جذب بقيه عناصر مورد نياز جلوگيري نمايد. 

از عوامل كمبود آهن در خاك مي توان به چند مورد اشاره كرد: 

۱-. هرقدر كه خاك داراي محتواي فسفر بالاتري باشد، از جذب آهن گياه به دليل تشكيل رسوب جلوگيري مي كند. 

۲- بالا رفتن نيتروژن به شكل نيترات، جذب آهن را از بين مي برد يا آن را جلوگيري مي كند و باعث از دست دادن تعادل آنيون ها و كاتيون ها در گياهان مي شود.

 3. نداشتن توازن و فروپاشي آهن و روي در خاك، مقدار عنصر روي به ميزان كاهش يا افزايش جذب آهن تاثير مي گذارد. كاهش محتواي روي در خاك سبب افزايش محتواي آهن و افزايش آن سبب كمبود آهن درخاك ميشود.

4.نبود توازن آهن و منگنز شبيه به روي است و سطح بالا و پايين منگنز نيز باعث كاهش و افزايش آهن در خاك مي شود. 

5. نبود توازن آهن و موليبدن، بالا رفتن موليبدن در خاك با تشكيل رسوبات موليبدن آهن در سطوح ريشه، جذب آهن را كاهش مي دهد و مقدار موليبدن را در خاك هاي آهكي و قليايي افزايش مي دهد، پس مقدار جذب آهن كاهش مي يابد. بنابراين، در مورد هايي كه عدم توازن عناصر رخ مي دهد، استفاده از كود آهن براي حذف و افزايش آهن در خاك براي جذب گياه نياز و ضروري است.

 

آبدهي سنگين و خروج عناصر مغذي

بواسطه پژوهش هاي شركت پالايش كود كسري آهن در بسياري از موارد مي تواند توسط كود حل شود، اما علت كسري آهن در خاك بايد شناسايي شود. يكي از دلايل كمبود آهن در بسياري از باغ ها، آبياري سنگين در باغ است كه داراي خاك رس و زهكشي مناسب ندارد. به گفته مخترعين پالايش كود اين باعث مي شود خاك در اطراف ريشه به مدت طولاني اشباع شود، كه منجر به نبود اكسيژن در خاك مي شود. بنابراين، اگر خاك از كمبود آهن رنج مي برد، اين كمبود بايد با استفاده از كودهاي آهن جبران شود. البته اصلاح آبياري بسيار مهم است.

 

شماره تماس شركت پالايش كود:

031-55578491

09130025744

www.palayeshcood.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۸:۳۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :