شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

قاچاق گندم به صورت گسترده نيست

قاچاق گندم به صورت گسترده نيست

محمود حجتي گفت كه حمل و نقل گندم در كشور ثبت شده است. ديده مي شود كه موارد قاچاق گندم پراكنده هستند، اما امكان خروج گندم از كشور به صورت وجود ندارد.

طبق گزارش تسنيم در طي ديدار محمود حجتي با علي عسكري رئيس سازمان صداسيما اعلام شد: ما بتوانيم با حمايت از آموزش و پرورش، توان توليد ملي را دو برابر كنيم و توليد ملي براي همين خاك و آب در حد متوسط، در حدود نيمي از توليد كنندگان برتر كشور افزايش خواهد يافت، توليد ملي ما دو برابر خواهد شد و اين ثروتي عظيم است كه از طريق افزايش بهره وري و آموزش و ارتقاء به دست مي آيد.

محمود حجتي وزير كشاورزي

ظرفيت توليد گياهان دارويي

مشخصات توليد گياهان دارويي و توليد ماهي در دريا بعنوان نمونه هايي از ظرفيت هاي باقي مانده كشور ذكر شده است. حجتي ادامه داد : با توجه به شرايط آب و هوايي و شرايط بازار براي توليد گياهان دارويي و همينطور در دسترس بودن سواحل سازگار، به خصوص در حوزه هاي محروم و كمتر توسعه يافته در جنوب، اگر اين گنجايش ها بتواند در جامعه تاثير بزرگي ايجادكند.

وزير جهاد كشاورزي افزود: قيمت اين گندم در سال ۹۸ هزاروهفتصد تومان بوده و تا الان حدود۳ميليون و۵۰۰ تن گندم از كشاورز ها خريداري شده .( اگر قيمتهاي كود هاي كشاورزي نظير كود dap يا كود tsp پايينتر باشد براي كشاورزان كشت و كار سودآوري بيشتري دارد، در نتيجه قاچاق محصولات كمتر خواهد شد.)

او در مورد امكان معكوس كردن قاچاق گندم با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قيمت بالاتر گندم در كشورهاي مجاور نسبت به قيمت تضمين عرضه داخلي در كشور سخن گفت. همانطور كه امكان افزايش قاچاق معكوس به دليل افزايش نرخ ارز در سال جاري وجود داشت، به نظر مي رسيد كه مكانيزم مورد نظر است. براي اسناد و شناسايي حمل و نقل گندم در كشور، موضوع قاچاق را به شدت كاهش داده است.

وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد كه در حال حاضر حمل و نقل گندم در پايگاه ها و مسيرها كنترل مي شود، حمل و نقل گندم در مسيري كنترل مي شود و در صورتي كه قانون و مقررات آن متوقف شود، با آنها برخورد قانوني ميشود.

محمود حجتي خاطر نشان كرد؛ كه آمادگي دستگاه ها، از جمله كارهاي گمركي، نيروهاي پليس و دستگاه هاي نظارتي و همكاري خوب بين طرفين، امكان كاهش معكوس قاچاق گندم را كاهش داده است، گفت: ممكن است موارد پراكنده اي هستند، اما قاچاق گمدم از درگاههاي رسمي دولتي ممكن نيست .


منبع :
قاچاق گندم به صورت گسترده نيست


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۵:۵۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :