شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

تقويت عملكرد كلروپلاست با آهن

تقويت عملكرد كلروپلاست با آهن

از نظر متخصصان شركت پالايش كود فقر آهن اثرات واضحي رو گياهان مي گذارد كه يكي از علائم اصلي كمبود آهن در گياهان، وجود نشانه هايي زرد رنگ در برگ ها است و كمبود آهن باعث جلوگيري از كار كرد مفيد كلرپلاست در درختان مي شود. 

شركت پالايش كود

اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه هاي عنصر آهن در ريشه خيلي از درختان  وگياهان همچنين بر روي ريشه، تاثير مي گذارد از نشانه هاي كمبود آهن در ريشه ميتوان به موارد زيراشاره كرد:

1-شكل گرفتن آوندهاي ريشه بصورت گسترده

2-قطر قسمت انتهايي ريشه افزايش مي يابد

3-طول ريشه افزايش ميابد

تشكيل سلول هاي ترانسفوزيوني در ريزودرم با علائم كمبود آهن. (اين مكانيسم اصلي ترين تنظيم كننده براي افزايش آهن در گياهان است و تنها در گياهاني يافت مي شود كه قادر به اسيدي كردن محيط ريشه خود هستند). سلول هاي گذرگاهي چه هستند؟ سلول ها نقش مهمي در انتقال مواد دارند و فعاليت متابوليسمي زيادي دارند، سلول هاي گذرگاهي  در ريشه هايي كه كمبود آهن دارند در موقعيت پمپ هاي خروج هيدروژن قرار داده شده و تركيبات فنولي در گياه را آزاد مي كنند. اگر آهن به داخل گياه با استفاده از كود آهن نفوذ كند، ظرف يك يا دو روز، سلول هاي گذر گاهي از بين خواهد رفت.

*  

هنگامي كه محتواي آهن كمتر از حد نرمال است، تغييرات دوره اي در ظاهر ريشه و همچنين ميزان تحريك ريشه در مقدار تغييرات pH و ميزان دريافت آهن از طريق ريشه مشاهده مي شود. همه اينها با مصرف كود آهن به منظور پذيرش گياهان حذف مي شوند.

 

رشد ريشه بوسيله كود آهن

با استفاده از كودهاي آهن، نشانه هاي مانند ريزودرم اين در يك زمان كم برطرف مي شود.

طبق موارد ذكر شده، با فقر آهن، اولين نشانه ها در برگ (زردي برگ) و ريشه ديده مي شود كه استفاده از كود با تركيبي مناسب از خاك و گياه، مي تواند مشكلات گياهان، به خصوص مشكلات ريشه را حل كند. در ميان مزاياي استفاده از كود آهن در ريشه گياه، ممكن است گسترده كردن ريشه و رشد آن را در شكل عرضي،  باعث جذب آب و جذب مواد معدني در گياه توسط ريشه به راحتي انجام گردد . 

 

تماس با شركت پالايش كود :
031-55578491

09130025744


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۷:۵۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :