شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

آناتومي گياهان و نياز به عنصر آهن

آناتومي گياهان و نياز به عنصر آهن

هر گياه به علت نشانه هاي خاصي كه در ظاهرشان توليد مي كنند به فقر عنصر هاي مختلف عكس العمل نشان مي دهد.

 يكي از مبحث هاي ساختمان گياه، برگ هايي است كه به علت كمبود عناصر، به ويژه فقر آهن، عكس العمل نشان مي دهند. نشانه هايي كه در گياهان رخ مي دهد مي تواند به عنوان يك تحريك كننده براي مشخص شدن استفاده شود اما نمي تواند به عنوان يك اندازه دقيق براي فقر عناصر استفاده شود. يه بيان محققين شركت پالايش كود به عنوان مثال، كسري  عنصرهاي كم مصرف عناصر مانند: (كلر)، (مس)، (موليبدن)، (آهن)، (منگنز)، (روي)، كه به نام گياهان كم انرژي يا مواد مغذي ناميده مي شوند) و نشانه هاي آن در گياهان تقريبا به يك شكل است.

 در بعضي از شرايط، فقر عنصر در گياه پنهان است و ظاهر آن قابل مشاهده نيست، اما بر نتيجه نهايي گياه تأثير مي گذارد. برگ گياه توليد ميوه است و اگر سالم نباشد، نتيجه و كيفيت ميوه هم پايين ميايد. بنابراين، با نشانه هاي بيماري در گياه، به ويژه برگ بايد يك درمان انجام شود. به عنوان مثال، يكي از نشانه هاي اوليه در شكل برگ ها رنگ تغيير ميباشد كه نشانه اصلي فقر آهن است كه مي تواند با استفاده از كود آهن درمان شود.

تزريق كود آهن و سبزينگي

برگهايي كه فقر آهن دارند از كلروز زياد رنج مي برند، به شكل هايي كه پايه برگ ها زرد مي شود و رگه ها هنوز سبز هستند، نشانه هاي اصلي فقر آهن كلروز بين رگ ها از خارج به داخل و در برگ هاي جوانتر است زودتر ظاهر مي شود و در نهايت سطح كل برگ تحت تاثير قرار مي گيرد و در نهايت منجر به برگ سفيد مي شود. استفاده از كود آهن مي تواند نشانه هاي بر روي برگ را از بين ببرد. هرچند، بازسازي با كود آهن تا زماني كه سفيد شدن برگ كامل انجام نشده، امكان پذير مي باشد و پس از سفيد شدن و ريزش، مصرف كود آهن در گياه چندان كارايي ندارد. هنگامي كه كود آهن به گياه تزريق مي شود، قسمت اول كه تحت تأثير قرار مي گيرد، برگ ها است و براي اولين بار رنگ سبز روشن را به دست مي آورند. اين حالت بازسازي با كود، قسمت قابل توجه از گياه است.

شماره تماس پالايش كود :
031-55578491
09130025744


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۶:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :