شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

تثبيت آهن در گياهان سبز

تثبيت آهن در گياهان سبز

عنصر آهن به شكل فسفات و اكسيد آهن تثبيت شده است. به گفته كارآفرينان شركت پالايش كود اندازه جذب آهن توسط گياهان تا 10٪ محلول در آب و به فرم تركيبات است و تقريبا 80٪ از بقيه در فرم كلروپلاست ها به شكل ماده سفيد باقي مي مانند.

اندازه آهن در تمام قسمت هاي گياهي 7٪ است. انديشمندان پالايش كود اندازه آهن در برگ گياه بالاتر از ساقه و ريشه است. بيشترين نياز گياهان به آهن مستقيما به ميزان تكامل برگ هاي آنها بستگي دارد. كمبود آهن در برخي از مسائل رخ مي دهد، حتي اگر كمبود آهن در نزديكي باشد. مهندسين پالايش كود مي گويند : درجه تامين گياه به آهن از روش مقدار آهن و يا نسبت به درجه و ميزان اعتدال آن تعيين مي شود و بنابراين استفاده از كودهاي آهن براي تامين گياهان در اين شرايط پيشنهاد ميشود.

 

قدرت دريافت آهن توسط ريشه گياه

اندازه جذب آهن توسط انواع گياهان فرق دارد، و هركدام از گياهان مقدار مشخصي از آهن را جذب مي كند. به طور كلي، مقدار آهن در گياهان كم مصرف است اما مهم است و معمولا در صد ppm است. 
درمان گياهان از طريق كودهاي آهن ميسر است. اندازه آهن در غده ها، غلات و ريشها بسيار كم است و انباشت آن در برگ ها بيشتر است، به همين علت كمبود آهن در برگ ها پيش از آن رخ مي دهد. بيش از پنج ppm آهن در سطح هاي مختلف خاك زراعي مورد نياز است، در حاليكه مقدار آهن در خاك حدود دو درصد است و بنابراين مي توان گفت كه علت فقر آهن دلايل متعددي دارد كه چرا آهن توسط گياه جذب نمي شود. يكي از دلايل مهم جذب نشدن آهن زمين قليايي بودن خاك است . و ديگري زياد بودند عناصر ديگر مثل فسفر در خاك ميتواند باعث بوجود آمدن اين مشكل باشد،فسفر در خاك با آهن در رقابت مي باشد .كودهاي آهن براي اين منظور توصيه مي شود و استفاده از كود آهن براي درست كردن قطعات آسيب ديده و درمان گياهان ضروري است.

تماس با شركت پالايش كود :
031-55578491

09130025744


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۱:۰۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :