شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

كشت پنبه در شمال كشور

كشت پنبه در شمال كشور

در مصاحبه خبري دولت با علي موسي خاني  در روز ۱۳۹۸/۴/۷ گفت: كه بالارفتن نرخ پنبه كه توسط شوراي اقتصادي تعيين شده است، خسارت به ساير محصولات كشاورزي مربوط به سيل هايي است كه اواخر آمد باعث شد كشاورزان پنبه را جايگزين كنند. موسي خاني گفت:: «در سال جاري كشاورزان گلستان با جهاد كشاورزي  را براي نوزده هزار هكتار قرارداد مي كنند و اين سطح قرارداد شانزده هزار هكتار از اين سطح سبز ميباشد.

توليد پنبه گلستان كاشت پنبه

در گذشته، گلستان به علت توليد فراوان پنبه و توليد بالاي اين محصول به كشور طلاي سفيد شناخته شده بود، كه پس از چند سال وقفه،دوباره كشت آن پررونق شده است.

زراعت پنبه در گلستان با شرايط كود مناسب ، آب و هوايي مطلوب از ماه ارديبهشت شروع مي شود و از مهرماه تا آخراي ماه دي خاتمه ميابد.در سال گذشته محصول قبلي ده هزار و ششصدوبيست و يك هكتار زمين گل پنبه كشت شد كه بيش از پانزده هزارو سيصد تن توليد شده و به كارخانجات پنبه تحويل داده شد.به گفته مركز آمار، شهر گلستان در توليد پنبه مقام ۳ را از آن خود كرده است.

هجوم مگس ها به باغات

در مصاحبه اي كه ايرنا با محمد جعفري داشته است وي اعلام كرد :  آشنايي با باغبانان در ۹۷، دوره هاي آموزشي را آغاز كرده است.جعفري گفت: اين دوره ها در روستاها، به صورت مورد نياز، ادامه مي يابد و توسط باغبانان درخواست مي شود.

مساحت زمين  كشاورزي در مهريز هفده هزارو پانصد هكتار است. جمعيت مركزي مهريز پنجاه و پنج نفرميباشد كه در سي كيلومتري شهرستان يزد واقع ميباشد.

او گفت: "اين آفت در سال 2012 باعث ايجاد بيش از هفت ميليارد تومان خسارت به باغبان شد. "براي جلوگيري از آن، باغبانان بايد  ميوه هاي آلوده  پاي درختان را جمع كنند و آنها را از بين ببرند."

مگس هاي مديترانه به مركبات، سيب، انواع توت، خرمالو، گلابي، هلو، گوجه، زردآلو، انار، خرمالو، انجير، و برخي از انواع محصولات يك ساله حمله مي كنند. با توجه به حجم بزرگ آسيب به طاعون گياه معروف است.


منبع:
كشت پنبه در شمال كشور


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۰:۲۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :