شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

رئيس انجمن ملي سيب زميني اظهار داشت: برداشت محصول سيب زميني در مهرماه به اوج خود مي رسد ، پيش بيني شده اين محصول به طور قابل توجهي در بازار عرضه شود.

رحيم نيازي از توليد سيب زميني در مناطق سردسير بيش از سه ميليون تن خبر داد و ادامه داد: با توجه به مناطق ديگر ، پيش بيني نمي شود توليد سيب زميني كمتر از پنج ميليون تن باشد ، اما هيچ آمار دقيقي را نمي توان تا پايان فصل برداشت اعلام كرد.

به گفته نيازي: به دليل افزايش قيمت ديگر كالاها ، مصرف اين محصول در خانوار افزايش يافته است كه مابقي مازاد آن به بازارهاي مربوط فرستاده مي شود.

رحيم نيازي در جمع خبرنگاران در گروه صنعت ، تجارت و كشاورزي در باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برداشت اين محصول تا دو ماه آينده در كشور ادامه خواهد داشت. شهرهاي كرمانشاه ، همدان و اردبيل در حال توسعه است و طي روز هاي آينده استان هاي چهارمحال بختياري ، زنجان و اصفهان ، خراسان رضوي و جنوبي به ليست برداشت اضافه مي شوند.

نيازي قسمت هاي زير كشت سيب زميني را در مناطق سردسير نود و سه تا نود و چهار هزار هكتار مشخص كرد و ادامه داد: به دليل اسفاده از كود مناسب برداشت سيب زميني در مناطق سردسير به بالاترين ميزان مي رسد.

رئيس انجمن ملي سيب زميني گفت قيمت هر كيلو سيب زميني در مزرعه دوهزارو صد تا دوهزارو ششصد تومان مشخص شده است و افزود: "اگر سيب زميني دو برابر مبلغ فروخته شود ، اين هيچ ربطي به كشاورز ندارد و فقط مرتبط با مشكلات نظارتي است.

نيازي در پايان سخنان خود افزود:نظارت بر خرده فروشي يك امرضروري است و علي رغم تعادل قيمت سيب زميني در مزرعه ، سرپرستان بايد از قيمت گذاري بيش از حد خودداري كنند زيرا اين فشارها را بر روي توليد كننده مي گذارد كه قيمت ها را به ضرر پايداري توليد تمام خواهد شد.

منبع:
برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۹:۴۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :