شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

در اردبيل يك كشاورز درسال جاري چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم ، سه برابر ميانگين ملي برداشت كرد تا ثابت كند برخي از روشهاي علمي براي تحول در توليد گندم قابل استفاده است.

بنا به گزارش تسنيم ، يكي از سنجيده ترين كار ها براي گسترش حوزه كشاورزي و استفاده از تمام گنجايش آن، بالا بردن بهره برداري در حوزه توليد محصولات كشاورزي است كه به كشور در رسيدن به بي نيازي و افزايش توليد و اشتغال كمك شاياني كند.

كشاورز نمونه اردبيل طبق گزارش تسنيم گفت: عددي كه براي توليد گندم آبي به كار رفته است گاسكوژن است و توانسته در هر هكتار چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم برداشت كند.

 

وي گفت: "كود دهي و آبياري به موقع تأثير زيادي در افزايش محصول گندم دارد." و از ساير كشاورزان خواست تا از نظرات مهندسان اين حوزه استفاده كنند.

فرجي در جواب به اين سوال كه هزينه كاشت در هر هكتار چقدر است ، اعلام كرد: هزينه توليد اين محصول در هر هكتار مشخص نيست ، ولي در بيست و چهار تا بيست و پنج مهر كاشته شد و در ماه مرداد برداشت شد. فرجي سه بار در بهار و يك بار در پاييز آبياري را انجام داد و توانست از بارانهااستفاده مؤثر كند.

فرجي در مورد علت هاي موفقيت خود اعلام كرد: توليد اين محصول را با استفاده از مشاوران و مهندسان كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي انجام داده و سفارشات آنها را به صورت دقيق رعايت كرده است.

محمد صادق فرجي به اين سوال كه آيا گندم تراريخته است يا خير پاسخ داد:« مهندسان و كارشناسان حوزه كشاورزي هر هفته در زمين هاي كشاورزي او بازرسي مي كرده اند.

ميانگين برداشت گندم در كشور در چند سال اخير افزايش چشمگيري يافته است ، از چهار تن در هكتار به پنج تن افزايش پيدا كرده.

 

منبع:

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۱:۴۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :