شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

طبق خبرگزاري مهر معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي همدان در روز پنجشنبه در نمايشگاه غذا اعلام كرد روز جهاني غذا براي جلب توجه به موضوع غذا براي جهان انتخاب شده است ، اظهار داشت: اين روز براي جهانيان است كه به سايه سياه فقر توجه كنند.

وي با بيان اينكه شعار سازمان غذا و كشاورزي در سال نود و هشت با عنوان "رفتار ما آينده ما است ، رژيم غذايي سالم براي جهاني بدون گرسنگي"است گفت: امنيت و تامين مواد غذايي جزئي از ذات وزارت جهاد كشاورزي و جهاد كشاورزي استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: "غذا يكي از اساسي ترين نيازهاي انسانها و همچنين همه موجودات زنده ميباشد و نقش اساسي آن غيرقابل انكار است." "سير كردن غريزه هاي گرسنگي از ابتداي خلقت با انسان ها بوده است تا بتوانيم پيشرفت شگفت انگيز بشر را در اين زمينه بيان كنيم. صنعت و كشاورزي را به اين غريزه ساده و ابتدايي مديون هستيم.

امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار

پرورش گفت: در اين حوزه مهم توليدي و اقتصادي، صدوپانزده هزار كشاورز چهار ميليون و نهصد تن محصولات كشاورزي با سهم هفتاد و چهار و نيم درصد محصولات زراعي ، پانزده ويك دهم درصد باغباني و ده و چهار دهم درصد دامداري ، پرندگان و آبزي پروري دست دارند.

وي گفت: سازمان جهاد كشاورزي در تلاش است بخش كشاورزي را به مردم معرفي كند و با اجراي پروژه هاي مختلف سعي دارد با كاهش ضايعات در حوزه كشاورزي از ابتداي كار ميزان محصول موجود در جامعه را افزايش دهد.
محمدشهرام پرورش اظهار داشت: امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار است كه با استفاده از همه ظرفيت هاي علمي و عملي متخصصان و همچنين نظارت بر مراكز توليد پيگيري مي شود كه دستاورد آنها محصولات سالم و با كيفيت خواهد بود.
پرورش اظهار داشت: تهيه مواد اوليه و عناصر لازم گياهان و حيوانات با كيفيت مورد پسند سبب بوجود امدن محصولي با كيفيت ميگردد و اين محصولات در صنايع تبديلي و دامي قرار داده مي شود. استفاده از انواع كود مخصوصا كلات آهن در افزايش محصولات كشاورزي موثر است .

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان اظهار داشت: افزايش پتانسيل كشاورزي استان ، توليد محصولات كشاورزي با كيفيت بالا و ارزش غذايي و درنهايت تهيه كالاي سالم ، ارزان و مقرون به صرفه براي همه اقشار جامعه در اولويت قرار دارد. وي افزود: اين استان در سال نود وهفت بالاترين رتبه را در توليد گندم در كشور دارد و با توليد كلزا ، افزايش بهره‌وري كشاورزي و افزايش سطح در كشور رتبه اول را دارد.

منصور رضواني جلال گفت: سازمان جهاد كشاورزي همدان خود را سرپرست بخش كشاورزي استان در اهداف سياسي خود از جمله كمك به بهبود سلامت جامعه، امنيت غذايي، حركت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتي كشورو از همه مهم تر مبارزه با فقر و گرسنگي ميداند‌.

 

منبع :

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۴:۱۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :