شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

درصورتي كه جهاد كشاورزي انديشيده بود ده ميليون تن ميتواند خريد داشته باشد اما فقط هفت ميليون و هفتصد تن از اين نوع گندم را خريداري نمود.در اين گزارش خبري در طي ماه هاي اخير درمورد نوسان قيمت گندم اخطار داده شده بود كه احتمال قاچاق و غيره وجوددارد اما هيچ سازمان و مسئولي اعتنايي نكرد. در سال گذشته قيمت هر كيلو گندم هزارو هفتصد تومان مشخص شده بود اما در كشور هاي همسايه قيمت سه هزار تومان و واردات از طريق ارز نيمايي به كيلويي چهار هزار تومان نيز ميرسيد كه اين امر موجب خارج شدن سه ميليون تن گندم از رده خريد تضميني شد.برخي ادعا ميكنند چون نرخ اين محصول پايين بود وارد عرصه غذاي دامداري و پرندگان شده است و ديگران ادعا ميكنند قاچاق شده به كشور هاي ديگر و بعضي ديگر فكر ميكنند درانبار ها ذخيره سازي گرديده است.

قيمت خريد براي هر كيلوگرم گندم براي سال زراعي مي تواند دوهزارودويست تومان تعيين شود ، با اين قيمت ممكن است شما بتوانيد از قيمت هاي پايين منطقه اي استقبال كنيد اما كشاورزان ناراضي بوده و دست به اعتراض ميزنند..
سخنگوي دولت، اقاي ربيعي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما مي توانيد قادر به خريد آن باشيد ، گفت:دولت قادر نيست هزينه بيشتري براي خريد اين محصول پرداخت كند .محمود حجتي در پايان گفت: وقتي نرخ جو درايران هزار و هشتصد تومان است اما در كشورهاي ديگر بالاي سه هزار تومان بفروش ميرسد توقع همچين مشكلات و اعتراض هايي را بايد داشته باشيم.

تاكنون دولت به ليست كمبود گندم براي ارائه خدمات آرد به نانوايي ها توجه نكرده بود تا وقتي كه محمود حجتي در حضور تجار و بازرگانان اعلام كرد كه واردات اين محصول به كشور به وسيله وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام ميشود.
اين خبر با اعلام اينكه تصميم گرفته شده است براي جبران كمبود اين محصول دو ميليون تن گندم وارد كشور كنند.
استفاده كود هاي سوپر فسافات تريپل و كلات آهن در كشت گندم موثر است در اين بازديد ، دولت جهاد كشاورزي عقيده داشت: با وجود ارائه خدمات گندم درايران كشاورزان بسياري كه در شهرهاي غربي و شمال غرب بودند قادر به فروش گندم به دولت نبودند.
حجتي در ادامه صحبت خود راجع به موضوع گندم و وارد كردن آن به كشور صحبت كرد و در جواب اعتراض يكي از اعضاي اتاق بازرگاني در خصوص اطلاع رساني ضعيف گفت: امسال توليد گندم افزايش داشت اما به دلايلي نتوانستيم مانند سال قبل كه با خشكسالي روبه رو بوديم خريد كنيم‌.

 

منبع :

واردات گندم در برابر قاچاق گندم


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۶:۵۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :