شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

طبق گزارشي كه از وزارت جهاد كشاورزي بدست امده ، مديركل دفتر امور گلخانه ها ، گياهان دارويي و قارچ خوراكي ، با اشاره به ابلاغيه وزير جهاد كشاورزي مبني بر انتقال محصول سبزيجات و قارچ خوراكي از فضاي خارج به محيط هاي كنترل شده و گلخانه اي استان جنوب كرمان ، خراسان رضوي ، سيستان و بلوچستان ، اصفهان ، تهران ، يزد ، هرمزگان به عنوان پروژه هاي آزمايشي انتخاب شده اند.

غلامرضا تقوي گفت مساحت كل ارتباطات براي اين استانها در سال جاري ۱۰۰۰ هكتار بوده و سه برابر ظرفيت منطقه پيش بيني شده مشخص شده است.

مدير كل دفتر امور گلخانه ،گياهان دارويي و قارچ خوراكي ادامه داد گنجايش هاي ذكر شده تا آخر شش ماه اول امسال شناسايي شده است و اظهار داشت: از سه هزار و بيست هكتار ، و۱هزار و دويست و چهل هكتار داراي شرايط انتقال سبزي و صيفي جات از فضاي باز به محيط مشخص شده در اين هشت استان بوده است.

محمدرضا تقوي ادامه داد: گنجايش سه برابر در استان اصفهان معادل صدوبيست هكتار ، جنوب كرمان سيصد هكتار ، تهران سيصد هكتار ، فارس هزار هكتار ، هرمزگان سيصد هكتار ، يزدصدوپنجاه ، سيستان بلوچستان سيصدوپنجاه هكتار شناسايي شدند.
تقوي گفت: اين زمين ها جهت اخذ مجوز بهره برداري و موارد ديگر به سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي ارجاع مي شوند.

وي گفت انديشيديم كه امسال به طور كامل بر اساس ميزان اعلام شده انتقال سبزيجات و صيفي جات در هزار هكتار اجرا شود وي اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال آينده ، تمام استان هاي كشور نيز بايد كشت سبزيجات و صيفي جات از محيط هاي باز به كنترل شده انتقال دهند اين در استانهاي ديگر نيز گزارش شده است.

خريد تضميني گوجه براي 10 كارخانه در فارس

صمد رنجبري گفتن اينكه قيمت گوجه فرنگي براي خريد هزارو صدوپنجاه تومان تضمين شده است و ادامه داد: ۷ كارخانه فرآوري در شهر مرودشت ، دو كارخانه ديگر در شهرهاي خرمبيد و شيرار و يك كارخانه در اصفهان به عنوان عوامل خريد پشتيباني گوجه فرنگي همكاري مي كنند. براي رشد سريع گوجه فرنگي به انواع كود هاي كلات آهن ، سوپر فسفات تريپل نياز مي باشد
بنا به گفته صمد رنجبري ، خريد پشتيباني گوجه فرنگي به دستور وزير جهاد كشاورزي و با همكاري موثر تعاوني روستايي به عنوان نماينده مردم از ۲۳مرداد آغاز مي شود و تا پايان مهر ادامه خواهد داشت.
او گفت هدف از به اجرا درآوردن اين پروژه را توليد پايدار، حفظ قيمت محصولات در بازار و جلوگيري از ضرر توليدكننده عنوان كرد.

 

منبع:

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۲۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :