شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

بهترين علف كش، يك ربات است

بهترين علف كش، يك ربات است

از ابتداي آشنايي انسان با كشاورزي و صنعتي شدن ، كشاورزان و باغداران با آفات و علف هاي هرز مشكلات عديده اي داشتند مخصوصا در زمان برداشت محصول اين مشكلات در مقياس وسيعي كشاورزان را با چالش روبه رو مي كند.به همين دليل متخصصان با استفاده از تكنولوژي هوش مصنوعي و ساخت ربات تا سال آينده به مبارزه با علف هاي هرز به كمك پالس هاي الكتريكي آزمايشات اوليه خود را  رقم خواهند زد تا با رديابي علف هاي هرز توسط ربات آن ها را نابود كند .

بهترين ربات علف كش

از اين ربات در ايران مي توان در زمين ها صيفجات و سبزيجات ، كشت نهال گل محمدي ، انواع باغات ميوه استفاده فراواني كرد . در سال گذشته نيز سه ربات  به نام هاي ، هري، ديك و تام مخصوص خدمات نگهداري كشاورزي در كم كردن هزينه ها و برخي فعاليت هاي كشاورزي  رو نمايي شد

مساحتي كه اين ربات تحت پوشش قرار مي دهد حدود 20 هكتار است كه اين به نو به خود بي نظير است . اين ربات به كمك دوربين هايي با نمايش كيفيت ميليمتري و سيستم ناوبري سطح زير كشت را مورد بررسي و  علف هاي هرز را كشف مي كند.

اين ربات  با دقت بسيار بالا به كمك يك مته مي تواند  دانه گياهان را بكارد و با شناسايي مكان كشت گياهان و ثبت موقعيت آن ها نقشه اي دقيق را براي كشاورزان به وجود  آورد.

طي تحقيقات انجام شده در يك مزرعه كشت هويج  اين ربات توانست علف هاي هرز اطراف بوته ها بدون آسيب به محصولات را از بين ببرد

اين شركت اخباري مبني بر ساخت ربات ديك به صورت تجاري كه مجهز به فناوري از بين بردن علف هاي هرز كه سازنده آن استارت آپ Root-wave   است را منتشر كرده است. اين ربات به كمك پالس الكتريسيته علف هاي هرز را از درون ريشه سوزانده و آن را از بين مي برد.

به كمك اين روش ديگر نيازي به استفاده از علف كش هاي شيميايي نيست و با حفظ كيفيت خاك  از آسيب رساندن به اكوسيستم ها جلوگيري كرده و تنوع زيستي را براي نسل آينده حفظ مي كند.

دانشمندان اين ربات ها را قدمي مثبت در جهت مبارزه با استفاده از مواد شيميايي مي پندارند زيرا مانع از آسيب رسيدن به بخش هاي مختلف زمين و منابع آبي و خاكي خواهند شد.

اين شركت در نظر دارد با استفاده از ربات تام مسيري از محصولات كشت شده را تهيه و با كشف علف هاي هرز با استفاده از سيستم هاي ناوبري اتوماتيك و دادن اطلاعات به ربات ديك آن ها را به طور كامل از بين ببرد.

بعد از كريسمس سال دو هزار و بيست ميلادي ربات هاي مجهز به اسلحه الكتريكي براي از بين بردن علف هاي هرز  در 20 مزرعه انگليس مورد آزمايش قرار خواهند گرفت  و تا سال دو هزار و بيست يك به صورت تجاري اين محصولات به بازار جهاني معرفي شوند.

 

منبع:
بهترين علف كش، يك ربات است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۰:۱۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :