شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي

اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي

گرمايش جهاني و تغييرات اقليمي توليد غذا و كشاورزي را مختل خواد كرد. طي تحقيقات انجام شده توسط دانشمندان پيش بيني شده چنانچه روند افزايش گرمايش جهاني به همين صورت پيش رود تا سال 2100 تمام يخچال هاي طبيعي قطبي و هيماليا ذوب خواهند شد.

خطر گرمايش جهان براي كشاورزي

با ذوب شدن يخچال ها سطح آب درياها بالا آمده و شاهد سيلاب در رودخانه ها و رودهاي مناطق وسيعي از جهان خواهيم بود كه نتيجه آن كاهش ميزان توليد محصولات كشاورزي مخصوصا در نقاط آمريكا ، چين ، هند و بيشتر شهرهاي حاشيه اي درياها و رود ها مي شود. همچنين بروز سيل در مناطق مهم كشاورزي سبب شست و شوي خاك سطحي مي شود كه فرسايش خاك و از دست دادن خاك حاصلخيز را به دنبال دارد. خاكي كه براي هر 2.5 سانتي متر آن 500 سال زمان نياز است. همچنين ذوب شدن اين يخچال ها تامين آب شرب مناطق مختلف را نيز دچار بحران مي كند و دسترسي به آب شيرين را بسار سخت خواهد كرد.

اين گزارشات كه طي 5 سال پژوهش از 350 نقطه مختلف جهان جمع آوري شده نشان دهنده آسيب پذيري انسان طي اين تغييرات آب و هوايي است. زيرا طبيعت داراي سازوكارهايي براي رسيدن به تعادل است و فقط انسان دچار بحران خواهد شد.

يخچال هاي قطبي و رشته كوه هاي هيماليا داراي قدمتي طولاني و حدود ميليون ها سال مي رسد كه دست خورده باقي مانده كه با اغاز انقلاب صنعتي و از اوايل دهه 60 ميلادي هر ساله ميزان قابل توجهي از آن ذوب شده و از قطر يخ ها كاسته شده است.

تغييرات اقليمي و گرمايش جهاني به دليل افزايش گازهاي گلخانه اي مخصوصا دي اكسيد كربن در نتيجه استفاده بيش از حد از سوخت هاي فسيلي ، از بين بردن جنگل ها و مراتع ، استفاده از كود هاي شيميايي ازته و ... كه منجر به ذوب شدن يخ ها و بالا آمدن سطح دريا ها و در پي آن مشكلات جدي در بخش كشاورزي را همراه خواهد داشت. علاوه بر گرمايش جهاني و اثرات مخرب آن ، تغييرات فصول و الگوهاي بارندگي را نيز به همراه خواهد داشت.

اگر دماي جهاني ۲ درجه سانتيگراد افزايش يابد، تا سال ۲۱۰۰ نصف يخچال طبيعي ذوب خواهد شد. ولي با اقدامات مشترك جهاني،و پيوستن به كنواسيون هاي منع استفاده از سوخت فسيلي و كاهش توليد گازهاي گلخانه اي مي توان ميزان افزايش دماي جهاني را به مقدار قابل توجهي كنترل كرد  و مانع از ذوب آن ها شد. بزرگترين خسارات اين تغييرات در آسيا ، كشورهاي هند ، چين ، بوتان ، بنگلادش ، نپال و ... خواهد بود.

 

منبع :
اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۶:۵۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :