شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

آيا كشاورزي در مريخ ميسر است

كشت گياهان در مريخ
مطمئنا سفر به مريخ يك قدم بزرگ براي بشر تلقي مي شود ولي ايجاد شرايط زنگي و ادامه حيات از اهميت ويژه اي برخوردار است. از زماني كه صحبت از مهاجرت به مريخ به ميان آمد، دانشمندان زيادي در مراكز تحقيقاتي متعدد به انواع و اقسام آزمايش‌ها دست زدند تا بتوانند شرايط سكونت را مساعد كنند. زندگي بر روي مريخ براي بشر يك هدف آرماني محسوب مي شود و مطمئنا مشكلات عديده اي در اين راه وجود خواهد داشت يكي از اين مشكلات تامين غذا است.

كشاورزي و كشت گياهان در مريخ

مدتي است كه  نشانه‌هايي از وجود منابع يخ‌زده آب در مناطقي بسيار دورتر از قطبين مريخ به گوش مي رسد و ‌مدارگردهايي كه دور اين سياره در حال چرخش بودند نشانه‌هايي از وجود گاز متان را در جو اين سياره مشاهده كردند كه  نشان دهنده وجود فعاليت زمين‌شناسي يا حياتي باشد. همين مساله باعث شد تا دانشمندان اميدوارانه به بحث توليد غذا بر روي اين سياره تمركز كنند.

بنابراين استفاده از ربات هايي كه توانايي تطبيق با شرايط محيطي را دارند از جمله ايده هايي است كه در آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي جهان روي آنها كار مي‌شود.

استفاده از مواد الكترونيكي كه از نظر ظاهري و خاصيت شبيه به خاك رس عمل مي كند كه البته هزينه‌هاي زيادي نيز براي آنها صرف مي‌شود. اين مواد مي‌توانند خود را بر اساس شرايط متغير محيطي تغيير دهند و به ساختار ديگري برسانند.

زندگي در سياره مريخ به استفاده از منابع قابل اطمينان انرژي بستگي دارد كه خورشيد يكي از اصلي‌ترين آنهاست. طراحي نسل جديدي از صفحات خورشيدي با اين قابليت كه در شرايط متغير جوي همچنان كارايي خود را حفظ كنند يكي ديگر از برنامه هاي پيش رو است.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه براي انجام يك ماموريت 4 يا 5 ساله در مريخ به حدود 3 هزار كيلوگرم غذا براي هر مسافر نياز است. اين نوع مواد و بهره گرفتن از آنها در كنار سازه‌هاي رباتيك مي‌تواند برگ برنده دوام آوردن بشر روي مريخ و مقابله با شرايط خاص آب و هوايي آن باشد.

پس نبود امكانات لازم براي رشد و پرورش گياهان و تامين منابع غذايي و كود يكي از موانع پيش رو است ولي تمام احتمالات ممكن براي استفاده از يك احيا كننده زيستي مورد بررسي قرار گرفته تا امكان رشد گياه در مريخ فراهم شود.

دانشمندان معتقدند كه مشكل غذا در فضا به دست كاهو و گوجه فرنگي حل مي شود،  در واقع  اين دو سبزي گياهاني هستند كه به سرعت رشد كرده و فضاي كمي اشغال مي كنند. همچنين كاشت اين گياهان مي تواند به تامين اكسيژن لازم براي تنفس فضانوردان كمك كند. تحقيقات ناسا نشان مي دهد كه در مجموع 10 گياه هستند كه براي كاشت و تبديل شدن به سبزيجات فضايي بايد آزمايش شوند.

اين 10 گياه عبارتند از:  اسفناج، هويج ، گوجه فرنگي ، فلفل، كاهو ، پياز سبز،  توت فرنگي، سبزيجات معطر، كلم، كاسني .

منبع :
آيا كشاورزي در مريخ ميسر است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۱:۵۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :