شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

كشاورزي ارگانيك در ايران

ويژگي هاي كشاورزي ارگانيك
كشاورزي ارگانيك، كشاورزي است كه در توليد محصولات از كود هاي شيميايي، سموم، هورمونها و دستكاري هاي ژنتيكي استفاده نشود و همه مراحل تقويت زمين، كاشت و برداشت با استفاده از كود زيستي و يا كود بيولوژيك ، كمپوست ها، حشرات سودمند باشد. كشاورزي ارگانيك، سيستمي توليدي است كه سلامت خاك، اكوسيستم ها و انسان را پايدار ميسازد و تنوع زيستي را حفظ مينمايد.

كشاورزي ارگانيك در ايران

1) سلامت
كشاورزي ارگانيك بايد سلامت خاك، گياه، دام، انسان و زمين را در ارتباط باهم حفظ و بهبود بخشد. اين اصل به سلامت افراد و جوامع، كه نميتوانند جدا از سلامت اكوسيستم باشند اشاره دارد. خاك سالم، گياه سالم توليد ميكند كه سلامت گياه تضمين كننده سلامت انسان و دام سالم است.
كشاورزي ارگانيك نقش مهمي را هم در كشاورزي و هم حفظ و بهبود سلامت اكوسيستم ها و موجودات ايفا ميكند. به طور خاص، كشاورزي ارگانيك براي توليد با كيفيت و مواد غذايي مغذي در نظر گرفته شده است. در كشاورزي ارگانيك بايد از مصرف كودها، آفت كشها، داروهاي حيواني و مكملهاي غذايي به دليل اينكه ممكن است اثرات سو بر سلامت داشته باشد، پرهيز شود.
2) اكولوژي
كشاورزي ارگانيك بايد بر اساس سيستم‌هاي اكولوژيكي زنده و چرخه‌ مواد، و كمك به پايداري آنها باشد. اين اصل كشاورزي ارگانيك را از درون سيستم‌هاي اكولوژيكي زنده بيان ميكند كه توليد بر پايه فرآيندهاي اكولوژيكي و بازيافت استوار است.
تغذيه از طريق اكولوژي محيط توليد بدست مي‌آيند. براي مثال، در مورد گياهان زراعي، محيط خاك؛ براي حيوانات و اكوسيستم مزرعه و محيط آبي براي ماهيها و موجودات دريايي است.
در كشاورزي ارگانيك، سيستم‌هاي برداشت طبيعي و مرتعي بايد با چرخه ها و تعادل اكولوژيكي طبيعت سازگار باشد. مديريت ارگانيك بايد با شرايط، اكولوژيكي، فرهنگي سازگار باشد. از طريق بازيافت مواد و مديريت انرژي جهت حفظ و بهبود كيفيت محيط و حفظ منابع، ورودي ها بايد كاهش يابند. كشاورزي ارگانيك بايد از طريق طراحي سيستم‌هاي زراعي، استقرار زيستگاه ها و حفظ تنوع كشاورزي و ژنتيكي به تعادل اكولوژيكي دست يابد.
 3) عدالت
كشاورزي ارگانيك بايد با توجه به فرصت ها و قابليت هاي زندگي و محيط هاي عمومي، عدالت را تضمين نمايد. عدالت بوسيله تساوي حقوق، عدل و نظارت بر تقسيمات جهان، هم در ميان مردم و هم در روابط آن‌ها با ساير موجودات زنده مي باشد.
اين اصل تاكيد ميكند كساني كه درگير كشاورزي ارگانيك هستند بايد در تمامي سطوح و براي تمام انجمنهاي كشاورزان، كارگران، فرآوري كنند گان، توزيع كنندگان ، تاجران و مصرف كنندگان روابط انساني را به شيوه‌اي كه تضمين كننده عدالت باشد، هدايت نمايند.
4) مراقبت
كشاورزي ارگانيك بايد به صورت پيشگيرانه و مسئولانه با استفاده از كود ارگانيك براي حمايت از سلامت و آسايش نسل كنوني و بعدي براي محيط زيست سالم مديريت كند، كشاورزي ارگانيك يك سيستم پايدار و زنده است كه به تقاضا پاسخ ميدهد. مشاغل مرتبط با كشاورزي ارگانيك ميتوانند باعث بهبود كارايي و افزايش بهره وري شوند، اما نبايد سلامتي و رفاه را به خطر بياندازند. به تبع آن، تكنولوژيهاي جديد نيازمند ارزيابي و روشهاي موجود نيازمند بازنگري هستند.
كشاورزي ارگانيك بايد از طريق اتحاد فناوريهاي مناسب و رد مواردي كه غيرقابل پيش بيني هستند مانند مهندسي ژنتيك گياهان از خطرات قابل توجه پيشگيري نمايد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۶:۲۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :