شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

كشاورزي با هوش مصنوعي

عملكرد محصولات كشاورزي بوسيله هوش مصنوعي
با توجه به گسترش صنعت و رشد سريع آن همواره بشر به دنبال سرعت بخشيدن به كارها با دقت بالاتري بوده است. استفاده از روشهاي هوش مصـنوعي به جاي تصـميمگيري هاي دسـتي و انسـاني علاوه بر اين كه سـبب افزايش بهروري ميگردد از دقت بالايي نيز برخوردار است. صنعت كشاورزي يكي از شاخه هايي است كه امروزه به شدت نيازمند محاسبات و انجام عمليات خودكار با ا ستفاده از هوش مصنوعي ا ست. به طوري كه در مراحل مختلف كشت محصول و  در مراحل مختلف انبار و فراوري محصولات كشاورزي از جمله كيفيت سنجي ميتواند مورد استفاده قرار بگيرد يك شركت در استراليا يك سيستم هوش مصنوعي ابداع كرده كه به كشاورزان كمك مي كند براي مديريت كاشت محصولات كشاورزي دقيق تر تصميم بگيرند.

كشاورزي با هوش مصنوعي

استفاده از سيستم هوش مصنوعي به كشاورزان كمك مي‌كند كاشت محصولات كشاورزي مانند توت‌هاي وحشي را به گونه‌اي مديريت كنند كه از نظر كميت و كيفيت وضعيتي بهينه پيدا كنند و باعث صرفه جويي در استفاده از كود هاي كشاورزي خواهد شد.

اين سيستم با اندازه گيري ۱۴ متغير مهم در زمين‌هاي كشاورزي، مانند وضعيت بارندگي، نور، باد، دما، رطوبت خاك و غيره به صورت لحظه دستورالعمل‌هايي را در اختيار كشاورزان قرار مي‌دهد تا آنها بتوانند براي نگهداري و مراقبت از محصولات خود بهتر تصميم بگيرند.

اين سيستم با موفقيت در زمين‌هاي كشاورزي نقاطي از استراليا نصب شده و قرار است در آينده در مناطق ديگري نيز به كار گرفته شود. براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز اين سيستم تونل‌هاي باريكي در عمق اندك خاك كنده مي‌شود و تجهيزات مورد نياز در آنها كار گذاشته مي‌شوند.

كاربردهاي هوش مصنوعي در كشاورزي :

1) تحليل اطلاعات استخراجي از تصاوير ماهواره اي و تطبيق با اطلاعات موجود با سيستم سنتي

2) استفاده براي استخراج اطلاعات كشاورزي و نقشه هاي سطح زمين٬ وضعيت آبي و زراعي زمين٬ وضعيت جنگلها و مراتع و ... از تصاوير ماهواره اي

3) خودكار سازي سيستم هاي ماشيني كاشت٬ داشت٬ برداشت و عرضه محصول و كنترل كيفيت آن نظير سيستم هاي خودكار داشت محصولات هيدروپونيك٬ يا سيستم هاي خودكار برداشت و بسته بندي محصولات

4) نگهداري اين اطلاعات در بانكهاي اطلاعاتي جغرافيايي و بهره برداري معنايي و استخراج اطلاعات مفهومي

اين سيستم اطلاعات هفتگي درباره وضعيت آفات و محصولات كشاورزي ارائه مي دهد كه به نوبه خود به بهبود اين مدل كمك مي كند. هر چند كه براي رشد مفيد گياهان استفاده از انواع سموم و كود هاي فسفاته نظير سوپر فسفات ساده بسيار مفيد است و در مجموع، ۱۲ گروه مجتمع توليدي با ۹هزار هكتار باغ هاي زيتون، در اين  مناطق وجود دارد.

شبكه اطلاعات و هشدار آفات گياهي ، پروژه وزرات كشاورزي، شيلات و توسعه روستايي است كه با سرمايه گذاري صندوق توسعه روستايي كشاورزي اروپا براي ارائه اطلاعات به روزرساني شده درباره وضعيت آفات اصلي محصولات به اجرا درآمده است. اين شبكه متشكل از كار و همكاري حدود 800 نفر از تكنسين هاي مزارع است كه عمدتاً خودشان توليدكننده اند و همچنين ۴هزار ايستگاه نظارتي در مناطق زراعي مختلف كه به تبادل اطلاعات و داده هاي جمع آوري شده شان مي پردازد.

منبع:
كشاورزي با هوش مصنوعي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۷:۰۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :