شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

كشت عمودي چيست

كشاورزي عمودي در خانه
كشاورزي عمودي به عنوان بخشي از كشاورزي شهري به روش كاشت گياهان در گلخانه آسمان خراش‌ ها يا فضاهايي كه به ‌طور عمودي در آنها تعبيه شده گفته  مي‌شود. در اين روش مدرن كشاورزي از تكنيكي مشابه گلخانه هاي شيشه اي بهره ميبرد كه در آنها ميتوان با نور طبيعي خورشيد ميزان نور مصنوعي را افزايش داد. و مصرف ميزان كمتري از كود و آب ميتوان برداشت بسيار خوبي داشت .
اصطلاح كشاورزي عمودي اولين بار توسط گيلبرت اليس و در سال ۱۹۱۵ در كتاب كشاورزي عمودي نام بيان شد. نوع استفاده او از اين عبارت با كاربرد كنوني آن تفاوت داشت. او مطالبي درباره كشاورزي نوشت و علاقه ويژه اي به منشأ خاك و محتواي مغذي داشت و گياهان را زندگي هايي عمودي ميدانست بخصوص اينكه  ريشه هاي آنها زير زمين بودند . كاربرد جديد اين واژه قدري متفاوت تر و  به آسمان خراشهايي اشاره مي كند  كه از نور طبيعي خورشيد  استفاده ميكنند.
كشت عمودي مزرعه آپارتماني كشاورزي عمودي
مزرعه عمودي در ايران
در زندگي شهرنشيني امروزي يكي از نيازهاي اساسي بشر دستيابي به منابع كشاورزي و محصولات سالم است. نياز به توليدات كشاورزي بسيار حساس و مهم است اما با وجود فضاي كم زمين در داخل شهرها و سبك زندگي آپارتمان نشيني عملاً اين كار را نميتوان در درون شهر انجام داد و اين توليدات خارج از شهرها صورت گرفته و بعد به داخل شهر لنتقال داده مي شود. اما اكنون در زمينه شهر سازي با مفهوم جديدي از مزرعه داري مواجه هستيم با نام مزارع عمودي. اين مزارع پيشنهادي براي شهرهاي پرجمعيت مانند نيويورك و شهر هاي بزرگ ايران است كه داراي فضاي كم براي كاشت و برداشت ميباشد. فضاي اصلي اين مزرعه تشكيل شده از كانتينرهايي كه پر از مواد غذايي در حال رشد ميباشد. ذرت، سبزيجات و گوجه، و حتي عسل، ميتواند بخشي از توليدات اين مزرعه هاي عمودي باشد. هنگامي هم كه اين سبزيجات يا محصولات ميرسد و قابل برداشت است جرثقيل مخصوصي آن كانتينر را جدا ميكند ورودي كاميون قرار داده و مركز خريد ارسال ميكند. به اين صورت محصولات ارگانيك با قيمتي ارزانتر و با سرعت بيشتري در اختيار كاربران قرار ميگيرد و حمل و نقل آسانتر و سريعتري دارد. استفاده از انرژي خورشيدي در پرورش مواد غذايي باعث پايين آمدن هزينه توليد مي‌شود. اين كار توسط شركت OVA طراحي شده و حدود 2 ميليون دلار هزينه دارد.
. در اين روش از فناوري هايي مشابه فناوري هاي مورد استفاده در خانه هاي شيشه اي استفاده مي شود و گياهان علاوه بر نور طبيعي با سيستم هاي روشنايي با مصرف كم، نيز تقويت مي شوند. اين روش مزاياي زيادي دارد كه شامل برداشت محصول در تمام  فصول سال، محافظت محصولات از شرايط بد آب و هوايي، خودكفايي شهرها در توليد محصولات كشاورزي مورد نياز خود و كاهش هزينه هاي حمل و نقل محصولات مي شود.
اين فناوري در سال 2022 از نظر علمي توسعه خواهد يافت و در سال 2026 نيز مورد توجه خواهد گرفت و از ارزش مالي خوبي  برخوردار خواهد شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۷:۵۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :