شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

اهميت مبارزه بيولوژيك

اهميت مبارزه بيولوژيك

اثرات سموم كشاورزي و پساب آن از ميزان آلودگي هوا بيشتر است و صورت عدم رسيدگي خطرناك تر خواهد شد. سموم كشاورزي به دليل پايداري در خاك چرخه طولاني تري نسبت به آلاينده هاي جوي دارند!!! با توجه به مخالفت هاي گسترده و جهاني  در خصوص استفاده از سموم كشاورزي و آفت كش ها، اما بهترين و تاثيرگذارترين راه براي كنترل آفات و توليد محصولات بيشتر، استفاده از سموم كشاورزي در مبارزه بيولوژيك در سراسر جهان امري غير قابل انكار است. سموم را اغلب براي محصولات صيفي جات و سبزيجات ، انواع گل ها مخصوصا نهال گل محمدي ، انواع درختان ميوه استفاده مي شود . علي رغم پيشرفت هاي چشم گيري كه در زمينه توليد سموم ارگانيك و غير شيميايي طي دهه هاي اخير صورت گرفته ولي براي جاي گزيني اين سموم در مقياس وسيع و جهاني زمان زيادي لازم است . بنابراين افزايش آگاهي افراد در بخش كشاورزي و دامپروري در ميزان مورد استفاده و خطرات و اثرات اين سموم مي تواند از مشكلات احتمالي به صورت چشم گيري بكاهد.

اثرات سموم كشاورزي بيشتر است يا آلودگي هوا

اثرات سموم كشاورزي بيشتر است يا آلودگي هوا ؟

در ايران نيز با توجه به افزايش جمعيت و كاهش منابع در بخش كشاورزي و افزايش مصرف توليدات كشاورزي مبارزه اصولي بر ضد عامل بيماري زا و علف هاي هرز و آفات مضر و حفظ محيط زيست و ايمني و بهداشت افراد بيشتر از قبل اهميت پيدا كرده و امري ضروري محسوب مي شود.

به دليل اينكه حشره كش ها بر سيستم عصبي آفات اثر مي گذارد مي تواند اثرات مشابهي بر روي سلامت انسان گذاشته و ميزان اين اثرات به ميزان مورد استفاده از سموم رابطه مستقيم دارد. طبق گزارشات آماري از سراسر جهان ميزان مسموميت به بيش از 500 هزار نفر در سال و حدود 20 هزار نفر در سال مرگ و مير گزارش شده است. كه اين ميزان در كشورهاي در حال توسعه 13 برابر بيشتر از كشورهاي پيشرفته است.

طي مطالعات انجام شده در ايران ميزان عرضه سم هاي كشاورزي طي يك بازه زماني 10 ساله  از 8/15 هزار تن به 2/27 هزار تن در سال رسيده كه افزايش ورود سموم كشاورزي به محيط زيست كشور را نشان مي دهد.

مصرف زياد از حد استاندارد از سم ها و كود هاي كشاورزي ، منجر به توليد پساب آلوده و از تبعات آن آلودگي منابع خاكي خواهد بود كه بيماري هاي عصبي ، سرطان و بيماري هاي پوستي و تنفسي از اثرات طولاني مدت بر سلامت انسان است اين سموم به دليل پيچيده بودن در ساختار مولكولي به راحتي تجزيه نمي شوند و براي مدت زمان زيادي در خاك باقي مي مانند.

با اين حال مدت هاست كه مسئولان آلودگي هوا را اصلي ترين خطر سلامت شهروندان اعلام مي كنند ولي آلودگي خاك و اثرات آن كمتر از آلودگي هوا نيست و در مقياس بسيار وسيع تري بر سلامت انسان اثر مي گذارد و همچنين سبب كاهش محصولات و رشد گياهان و در نهايت منجر به فرسايش خاك مي شود.

 

منبع:

اهميت مبارزه بيولوژيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۱:۵۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

بهترين علف كش، يك ربات است

بهترين علف كش، يك ربات است

از ابتداي آشنايي انسان با كشاورزي و صنعتي شدن ، كشاورزان و باغداران با آفات و علف هاي هرز مشكلات عديده اي داشتند مخصوصا در زمان برداشت محصول اين مشكلات در مقياس وسيعي كشاورزان را با چالش روبه رو مي كند.به همين دليل متخصصان با استفاده از تكنولوژي هوش مصنوعي و ساخت ربات تا سال آينده به مبارزه با علف هاي هرز به كمك پالس هاي الكتريكي آزمايشات اوليه خود را  رقم خواهند زد تا با رديابي علف هاي هرز توسط ربات آن ها را نابود كند .

بهترين ربات علف كش

از اين ربات در ايران مي توان در زمين ها صيفجات و سبزيجات ، كشت نهال گل محمدي ، انواع باغات ميوه استفاده فراواني كرد . در سال گذشته نيز سه ربات  به نام هاي ، هري، ديك و تام مخصوص خدمات نگهداري كشاورزي در كم كردن هزينه ها و برخي فعاليت هاي كشاورزي  رو نمايي شد

مساحتي كه اين ربات تحت پوشش قرار مي دهد حدود 20 هكتار است كه اين به نو به خود بي نظير است . اين ربات به كمك دوربين هايي با نمايش كيفيت ميليمتري و سيستم ناوبري سطح زير كشت را مورد بررسي و  علف هاي هرز را كشف مي كند.

اين ربات  با دقت بسيار بالا به كمك يك مته مي تواند  دانه گياهان را بكارد و با شناسايي مكان كشت گياهان و ثبت موقعيت آن ها نقشه اي دقيق را براي كشاورزان به وجود  آورد.

طي تحقيقات انجام شده در يك مزرعه كشت هويج  اين ربات توانست علف هاي هرز اطراف بوته ها بدون آسيب به محصولات را از بين ببرد

اين شركت اخباري مبني بر ساخت ربات ديك به صورت تجاري كه مجهز به فناوري از بين بردن علف هاي هرز كه سازنده آن استارت آپ Root-wave   است را منتشر كرده است. اين ربات به كمك پالس الكتريسيته علف هاي هرز را از درون ريشه سوزانده و آن را از بين مي برد.

به كمك اين روش ديگر نيازي به استفاده از علف كش هاي شيميايي نيست و با حفظ كيفيت خاك  از آسيب رساندن به اكوسيستم ها جلوگيري كرده و تنوع زيستي را براي نسل آينده حفظ مي كند.

دانشمندان اين ربات ها را قدمي مثبت در جهت مبارزه با استفاده از مواد شيميايي مي پندارند زيرا مانع از آسيب رسيدن به بخش هاي مختلف زمين و منابع آبي و خاكي خواهند شد.

اين شركت در نظر دارد با استفاده از ربات تام مسيري از محصولات كشت شده را تهيه و با كشف علف هاي هرز با استفاده از سيستم هاي ناوبري اتوماتيك و دادن اطلاعات به ربات ديك آن ها را به طور كامل از بين ببرد.

بعد از كريسمس سال دو هزار و بيست ميلادي ربات هاي مجهز به اسلحه الكتريكي براي از بين بردن علف هاي هرز  در 20 مزرعه انگليس مورد آزمايش قرار خواهند گرفت  و تا سال دو هزار و بيست يك به صورت تجاري اين محصولات به بازار جهاني معرفي شوند.

 

منبع:
بهترين علف كش، يك ربات است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۰:۱۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع: