شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟

طبق رسمي ترين گزارش ، نگراني اصلي ايران آب است و كارشناسان در انتقاد از استفاده محصولات آب بر نظير هندوانه ، گوجه فرنگي شركت كردند . در حقيقت ، در بين توليد كنندگان هندوانه به ازاي هر كيلوگرم از اين محصول از 500 ليتر بالاتر آب مصرف كردند ، در صادرات اين نهصد هزار تن هندوانه در حقيقت چهارصد و پنجاه هزار ليتر آب استفاده شده است.

طبق گزارش خبري موج،حسين اصغري گفت هم اكنون هشتصدهزار هكتار سطح زير كشت صيفي جات قرار دارد و بايد به شما بگويم: بيست و پنج ميليون تن سبزيجات و صيفي جات دركشور موجود ميباشدكه در سال ۹۷سه ميليون و صد هزار تن صيفي جات صادرات داشته ايم كه باعث وارد شدن يك ميليارد و چهارصد ميليون دلار ارز به كشورمان شد.

مدير كل محصولات علوفه اي گفت صادرات گوجه فرنگي ، رب ها و انواع سبزيجات به كشور افغنستان،كشورهاي حاشيه خليج فارس،عراق،روسيه كشورهاي اروپايي و اذربايجان توانسته مشتريان دائمي براي محصولات ايران پيدا كند . استفاده از كود هاي مثل كلات آهن شيميايي و آلي هيوميك اسيد ميتواند به رشد صيفي جات و سبزيجات كمك شاياني كند .

حسين اصغري با توجه به صادرات نهصد هزار تني هندوانه و خربزه در سال ۹۷ گفت:« امسال ميزان دقيق صادرات اين دو محصول از سوي گمرك اعلام نشده است. اما طبق شواهد مشخص شده است كه ميزان صادرات اين محصول به كشور هاي ديگر تغيير نيافته زيرا مشتري اين محصولات ثابت است .

مدير كل محصولات علوفه اي گفت اگر كشاورزان طبق ابلاغيه مربوط به محصولات كشاورزي عمل كنند و و با نوسانات قيمت انها قيمت محصولات خود را تغيير ندهند بازار سبزيجات و صيفي جات ثابت خواهد ماند.

منبع:

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۲۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

در اردبيل يك كشاورز درسال جاري چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم ، سه برابر ميانگين ملي برداشت كرد تا ثابت كند برخي از روشهاي علمي براي تحول در توليد گندم قابل استفاده است.

بنا به گزارش تسنيم ، يكي از سنجيده ترين كار ها براي گسترش حوزه كشاورزي و استفاده از تمام گنجايش آن، بالا بردن بهره برداري در حوزه توليد محصولات كشاورزي است كه به كشور در رسيدن به بي نيازي و افزايش توليد و اشتغال كمك شاياني كند.

كشاورز نمونه اردبيل طبق گزارش تسنيم گفت: عددي كه براي توليد گندم آبي به كار رفته است گاسكوژن است و توانسته در هر هكتار چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم برداشت كند.

 

وي گفت: "كود دهي و آبياري به موقع تأثير زيادي در افزايش محصول گندم دارد." و از ساير كشاورزان خواست تا از نظرات مهندسان اين حوزه استفاده كنند.

فرجي در جواب به اين سوال كه هزينه كاشت در هر هكتار چقدر است ، اعلام كرد: هزينه توليد اين محصول در هر هكتار مشخص نيست ، ولي در بيست و چهار تا بيست و پنج مهر كاشته شد و در ماه مرداد برداشت شد. فرجي سه بار در بهار و يك بار در پاييز آبياري را انجام داد و توانست از بارانهااستفاده مؤثر كند.

فرجي در مورد علت هاي موفقيت خود اعلام كرد: توليد اين محصول را با استفاده از مشاوران و مهندسان كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي انجام داده و سفارشات آنها را به صورت دقيق رعايت كرده است.

محمد صادق فرجي به اين سوال كه آيا گندم تراريخته است يا خير پاسخ داد:« مهندسان و كارشناسان حوزه كشاورزي هر هفته در زمين هاي كشاورزي او بازرسي مي كرده اند.

ميانگين برداشت گندم در كشور در چند سال اخير افزايش چشمگيري يافته است ، از چهار تن در هكتار به پنج تن افزايش پيدا كرده.

 

منبع:

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۱:۴۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

رئيس انجمن ملي سيب زميني اظهار داشت: برداشت محصول سيب زميني در مهرماه به اوج خود مي رسد ، پيش بيني شده اين محصول به طور قابل توجهي در بازار عرضه شود.

رحيم نيازي از توليد سيب زميني در مناطق سردسير بيش از سه ميليون تن خبر داد و ادامه داد: با توجه به مناطق ديگر ، پيش بيني نمي شود توليد سيب زميني كمتر از پنج ميليون تن باشد ، اما هيچ آمار دقيقي را نمي توان تا پايان فصل برداشت اعلام كرد.

به گفته نيازي: به دليل افزايش قيمت ديگر كالاها ، مصرف اين محصول در خانوار افزايش يافته است كه مابقي مازاد آن به بازارهاي مربوط فرستاده مي شود.

رحيم نيازي در جمع خبرنگاران در گروه صنعت ، تجارت و كشاورزي در باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برداشت اين محصول تا دو ماه آينده در كشور ادامه خواهد داشت. شهرهاي كرمانشاه ، همدان و اردبيل در حال توسعه است و طي روز هاي آينده استان هاي چهارمحال بختياري ، زنجان و اصفهان ، خراسان رضوي و جنوبي به ليست برداشت اضافه مي شوند.

نيازي قسمت هاي زير كشت سيب زميني را در مناطق سردسير نود و سه تا نود و چهار هزار هكتار مشخص كرد و ادامه داد: به دليل اسفاده از كود مناسب برداشت سيب زميني در مناطق سردسير به بالاترين ميزان مي رسد.

رئيس انجمن ملي سيب زميني گفت قيمت هر كيلو سيب زميني در مزرعه دوهزارو صد تا دوهزارو ششصد تومان مشخص شده است و افزود: "اگر سيب زميني دو برابر مبلغ فروخته شود ، اين هيچ ربطي به كشاورز ندارد و فقط مرتبط با مشكلات نظارتي است.

نيازي در پايان سخنان خود افزود:نظارت بر خرده فروشي يك امرضروري است و علي رغم تعادل قيمت سيب زميني در مزرعه ، سرپرستان بايد از قيمت گذاري بيش از حد خودداري كنند زيرا اين فشارها را بر روي توليد كننده مي گذارد كه قيمت ها را به ضرر پايداري توليد تمام خواهد شد.

منبع:
برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۹:۴۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده ؟

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده؟

امير خجسته گفت:« پانصد هزار تن ذرت آلوده در سه سال گذشته توسط دو شركت دولتي وارد كشور شد ، وي افزود: دويست ميليارد تومان اعتبار ، سه سال زمان و ۷/۰۰۰ كاميون سنگين براي از بين بردن ذرت آلوده برزيل مورد نياز است.

امير خجسته گفت: ذرت برزيل از همان اول كه وارد كشور شد آلوده بوده است. وي ادامه داد: بهتر است بدانيد كه حجم ذرت آلوده بر اساس شماره هاي اعلام شده توسط دستگاه ها صدوچهل و پنج هزار تن بوده است ، اما پيگيري ها و سندهاي موجود نشان مي دهد كه پانصد هزار تن ذرت از برزيل وارد كشور شده است.

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده

آزمايش ميكروب شناسي در ابتداي واردات

امير خجسته گفت: "همه اين ذرت ها توسط آفلاتوكسين آلوده و بسيار خطرناك هستند."خجسته افزود: ذرت آلوده برزيلي در انبارهاي گمرك نگهداري شده است.

رئيس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: جناب اقاي روحاني رئيس جمهور كشور پس از بررسي و اظهار نظر در مورد نظر مجلس ، دستور حذف ذرت آلوده را اعلام كرد كه البته مشكلات متعددي در خصوص حذف ذرت بوجود مي آيد.

طبق خبرگزاري تسنيم خجسته گزارش داد: "متأسفانه از سرنوشت سيصد و پنجاه وپنج تن از پانصد هزار تن ذرت وارداتي آلوده شده به كشور هنوز گزارش نشده است و در وضعيت بلاتكليفي قرار دارد."
وي اضافه كرد: اين مقدار ذرت توسط سيزده شركت دولتي از جمله شركتهاي تابعه وزارت جهاد كشاورزي به ارزش سي و پنج ميليون دلار از برزيل وارد شده است.
رئيس مجلس گفت: "مجلس مشتاق است كه بداند سيصدوپنجاه وپنج هزارتن بقيه ذرت آلوده كجا رفته و در چه مواردي استفاده شده است."

خجسته افزود:« دستگاه هاي نظارتي وظيفه داشتند كه هرچه سريع تر موضوع را شناسايي كنند.»

خجسته در آخر خاطرنشان كرد:پرونده ذرت هاي آلوده برزيلي به دادگستري قضايي ارسال خواهد شد تا پيگيري هاي لازم صورت گيرد.

براي خريد كود هاي كلات آهن مخصوص ذرت مي توانيد ازطريق لينك وارد شويد

منبع:

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۰:۱۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع: