شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

طبق خبرگزاري مهر معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي همدان در روز پنجشنبه در نمايشگاه غذا اعلام كرد روز جهاني غذا براي جلب توجه به موضوع غذا براي جهان انتخاب شده است ، اظهار داشت: اين روز براي جهانيان است كه به سايه سياه فقر توجه كنند.

وي با بيان اينكه شعار سازمان غذا و كشاورزي در سال نود و هشت با عنوان "رفتار ما آينده ما است ، رژيم غذايي سالم براي جهاني بدون گرسنگي"است گفت: امنيت و تامين مواد غذايي جزئي از ذات وزارت جهاد كشاورزي و جهاد كشاورزي استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: "غذا يكي از اساسي ترين نيازهاي انسانها و همچنين همه موجودات زنده ميباشد و نقش اساسي آن غيرقابل انكار است." "سير كردن غريزه هاي گرسنگي از ابتداي خلقت با انسان ها بوده است تا بتوانيم پيشرفت شگفت انگيز بشر را در اين زمينه بيان كنيم. صنعت و كشاورزي را به اين غريزه ساده و ابتدايي مديون هستيم.

امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار

پرورش گفت: در اين حوزه مهم توليدي و اقتصادي، صدوپانزده هزار كشاورز چهار ميليون و نهصد تن محصولات كشاورزي با سهم هفتاد و چهار و نيم درصد محصولات زراعي ، پانزده ويك دهم درصد باغباني و ده و چهار دهم درصد دامداري ، پرندگان و آبزي پروري دست دارند.

وي گفت: سازمان جهاد كشاورزي در تلاش است بخش كشاورزي را به مردم معرفي كند و با اجراي پروژه هاي مختلف سعي دارد با كاهش ضايعات در حوزه كشاورزي از ابتداي كار ميزان محصول موجود در جامعه را افزايش دهد.
محمدشهرام پرورش اظهار داشت: امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار است كه با استفاده از همه ظرفيت هاي علمي و عملي متخصصان و همچنين نظارت بر مراكز توليد پيگيري مي شود كه دستاورد آنها محصولات سالم و با كيفيت خواهد بود.
پرورش اظهار داشت: تهيه مواد اوليه و عناصر لازم گياهان و حيوانات با كيفيت مورد پسند سبب بوجود امدن محصولي با كيفيت ميگردد و اين محصولات در صنايع تبديلي و دامي قرار داده مي شود. استفاده از انواع كود مخصوصا كلات آهن در افزايش محصولات كشاورزي موثر است .

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان اظهار داشت: افزايش پتانسيل كشاورزي استان ، توليد محصولات كشاورزي با كيفيت بالا و ارزش غذايي و درنهايت تهيه كالاي سالم ، ارزان و مقرون به صرفه براي همه اقشار جامعه در اولويت قرار دارد. وي افزود: اين استان در سال نود وهفت بالاترين رتبه را در توليد گندم در كشور دارد و با توليد كلزا ، افزايش بهره‌وري كشاورزي و افزايش سطح در كشور رتبه اول را دارد.

منصور رضواني جلال گفت: سازمان جهاد كشاورزي همدان خود را سرپرست بخش كشاورزي استان در اهداف سياسي خود از جمله كمك به بهبود سلامت جامعه، امنيت غذايي، حركت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتي كشورو از همه مهم تر مبارزه با فقر و گرسنگي ميداند‌.

 

منبع :

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۴:۱۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي

امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي

سيد محمدرضامير گفت كه انتظار دارد در سال جاري ايران بتواند تهاجم ملخ هاي كويري را هم از شبه جزيره عربستان و هم از هند و پاكستان حفظ كند.
طبق خبرگزاري تسنيم سخنگوي سازمان حفظ نباتات كشور اعلام كرد: بنا به اعلام سازمان غذا و كشاورزي سازمان ملل متحد (FAO) شرايط اقليمي مساعد مي توانند امسال نيز هجوم ملخ ها را به كشور افزايش دهد.

محمدرضا مير گفت: كشور هاي كناري درياي سرخ مانند يمن ، عربستان سعودي ، اريتره زيستگاه ملخ صحرايي هستند. وي افزود:درسال جاري به طور جدي براي مقابله با اين افت ها تدابيري انديشيده ايم تا خسارت وارد نشود.

وي افزود: به ايران اجازه داده شد تا امسال حمله آفات ملخ وحشي از غرب آفريقا و شبه جزيره عربستان را منعقد كند. محمدرضا مير گفت: با ويژگي هاي نمايش داده شده اين ملخ ها منهدم شدند و امنيت مواد غذايي در كشور برقرار گشت.

محمدرضا مير اعلام كرد: ستادي در سازمان حفظ نباتات كشور با نام مبارزه با ملخ هاي صحرايي طي چند روز گذشته تاسيس شد .

سيد محمد رضا مير اضافه كرد:ما با تمام تلاشمان در اين ستاد سعي ميكنيم امكانات و افت كش هاي بسيار قوي و ادوات مربوط به مقابله با ملخ هاي صحرايي را جمع اوري‌كرده تا مانند سال ۹۷با انها مقابله كنيم.

براي خريد انواعه كود از جمله كلات آهن به صفحه مورد نظر مراجعه فرمائيد .

 

منبع :
امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۲۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز

مدير جهاد كشاورزي نطنز طبق گزارش خبرگزاري ايمنا اعلام كرد ، از اول ماه شهريور تا اخر ماه مهر برداشت پياز تقريبا هزار و هشتصد تن خواهد بود.

مهدي بادي گفت : اين گونه پياز كه متعلق به دشت عباس آباد روستاي صالح آباد است و بذر بومي منطقه است به دليل كيفيت خوب ، ماندگاري طولاني و ترد و آبدار همه ساله خريداران فراواني از اصفهان ، قم و كاشان به اين منطقه مي آيند.

مهدي بادي ادامه داد: قطب توليد پياز كه عباس اباد ميباشد ،و با وضعيت فعلي مناسب آب انتظار ميرود پنجاه تا شصت تن پياز در هر هكتار برداشت شود. كود هاي كلات آهن و اوره براي پياز مفيد مي باشد.

طبق خبرگزاري ايمنا ، پياز خام براي كليه ها و مثانه ، پوست و مو بسيار مفيد است. پياز پخته شده نرم كننده است و براي افرادي كه روده ضعيفي دارند ، غذاي خوبي است.
تحقيقات نشان داده است كه خوردن پياز دو بار در هفته مي تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش دهد. اسيد فوليك يا ويتامين ب۹ يكي از تركيبات اساسي در مغز است كه سلامت روان و عاطفه را تضمين مي كند. تقريباً نيم فنجان آب پياز مي تواند نه٪ از نياز روزانه بدن به اسيد فوليك را از بين ببرد ، بنابراين عادت به خوردن پياز به تأمين اسيد فوليك كمك مي كند. كمبود اسيد فوليك باعث كم خوني مي شود.

چينش صد هزار متر مربع گلابي در نطنز

بنا به گزارش ايلنا ، مدير جهاد كشاورزي نطنز اظهار داشت: در سال جاري حدود دويست تن محصولات درجه يك از باغات حاصلخيز نطنز برداشت شد.

بادي اظهار داشت: با توجه به منطقه كوهستاني و ديرهنگام رسيدن گلابي نطنز ميوه ها كال برداشت مي شوند و در انبارهاي سنتي و سردخانه ها ذخيره مي شوند و از اغاز آذرماه تا پايان اسفند ماه به بازارهاي محلي و ميدان هاي تره بار فرستاده مي شوند.
وي اضافه كرد: بيشتر باغ هاي اين محصول در روستاي طامه و رقم گلابي نطنز به دليل سوغاتي نطنز مشهور است.

منبع:

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۵:۴۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد

با استفاده از كود هاي مناسب براشت محصول پسته بسيار مناسب بوده است . در اولين روز معاملات گواهي هاي سپرده پسته در بورس كالاي ايراني ، پسته هاي فندقي سي و دو -سي با نماد طلاي سبز زرند ديسكاوري و معامله شد و تاجران تا پايان اين معاملات روزانه سه هزارو هشتصد عدد گواهي سپرده پسته را خريد و فروش كردند. تاجران در همان روز معامله كردند كه قيمت هر كيلوگرم آجيل پسته سي و دو -سي در كمترين حد به قيمت نهصدوهجده هزار و نهصدوچهار تومان و در بيشترين ميزان آن نهصدوبيست و يك هزار و پانصد ريال بفروش رسد.

طبق اين خبر خريد و فروش سپرده پسته از امروز صبح در بورس كالاي ايران شروع شد واز تاجران انتظار مي رود در روزهاي آينده شاهد افتتاح دومين نشانه معاملات گواهي پسته در سهام شركت سبز دانه كوير باشند.

اين خريد و فروش ها در صورتي شروع شده است كه محصول پسته داراي مزايايي كود از قبيل مديريت بازه زماني در توليد و فروش توسط سازنده و كاهش بي ثباتي قيمت ها و كاهش هزينه هاي انبارداري و جابجايي بين انبارها مي باشد.

مزيت هاي ديگر گواهي سپرده گذاري مي توان به ساده سازي منابع مالي توليد كنندگان و كاهش هزينه ها و بهبود روند استاندارد سازي كالاها و بهبود كيفيت آنها اشاره كرد.

ودر آخركالاهايي از قبيل ، زيره ، سكه و زعفران كالاهايي است كه هم اكنون در بورس كالاي ايران مجوز دارد و پسته محصولي جديد است كه كه امروز به ليست گواهي كالاها اضافه شده است.

 

منبع

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۲:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع: