شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: ساخت بزرگترين زنجيره توليدي و فرآوري گوشت كشور از مهمترين برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي است.
تاراسي اعلام كرد: ساخت بزرگترين واحد آبزي پروري در استان با گنجايش نهصد تن در شهرستان ايجرود ، توسعه كشت گياهان دارويي در پانصد هكتار از اراضي شهرستان ماهنشان ، كامل كردن پروژه توسعه باغ زيتون در شيب زمين در كل مساحت از دويست و نود هكتار در سطح شهر از طرح هاي جهاد است.

جواد تاراسي گفت استان زنجان توانايي بالايي براي كاشت گياهان دارويي دارد و توسعه كشت گياهان دارويي اقتصادي است. براي افزايش رشد گياهان دارويي مي توان از انواع كود مخصوصا كود كلات آهن ، سوپر فسفات تريپل ، سوپر فسفات ساده استفاده كرد
وي عنوان كرد: كامل كردن و مورد استفاده قراردادن اولين كارخانه استخراج روغن و توليد فرآورده هاي فرعي از زيتون كشور در طارم نيز يكي از طرح هاي سرمايه گذاري كشاورزي امسال است.
تاراسي گفت : استان زنجان بيست و هفت و نيم درصد از زيتون هاي كشور و پنجاه درصد از سير كشور را در اختيار دارد ، پس بايد به اجراي طرح هاي سرمايه گذاري كشاورزي در اين شهر توجه ويژه اي شود.

جواد تاراسي اظهار داشت: تأسيس بزرگترين باغ مدرن گردو در شهر خرمدره با مساحت دويست هكتار يكي ديگر از طرح هاي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي است.

حدود 4000 كشاورز در داورزن فعال هستند

طبق گزارش پايگاه خبري خراسان رضوي ، مدير جهادكشاورزي اظهار داشت: صدوپنجاه هكتار از باغهاي اين شهرستان كشت انار است كه متوسط ​​عملكرد آن بيست و پنج تن در هكتار است.شهرستان داورزن بيست هزار هكتار زمين كشاورزي دارد كه شامل هفده هزار هكتار كشتزار و 3000 هكتار باغ دارد.
لي اصغر امانيان افزود: اين محصول شهرستان ارگانيك است و روستاي نهالدان هرم اصلي توليد اين محصول در اين شهر است كه انار به استان هاي همجوار صادر مي گردد. وي انواع عمده انارهاي توليد شده در اين شهر را به عنوان ترش ، شاهوار ، ليلي و ملس ذكر كرد.حدود 4000 كشاورز در بخش هاي كشاورزي ، دامپروري و باغداري فعال هستند.

وي گفت: آبياري منظم ، بالا رفتن سطح بارندگي و سمپاشي با ريز مغذي ها در زمان مورد نياز از جمله عوامل موثر در افزايش توليد انار در شهرستان داورزان ميباشد.

 

منبع:

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۵:۱۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آتريپلكس گياهي براي شوره زار

آتريپلكس گياهي براي شوره زار

طبق گزارش خبري مهر به گفته صادق ابروش در روز بازديد مسئولان بيابان گروه منابع طبيعي و آبخيزداري كشور و اساتيد دانشگاه منابع طبيعي كرج از كوه نمك قم در بيانيه اي گفت: در استان قم به ويژه در منطقه نمكي كوه توجه ويژه اي به شرايط دام و شرايط آب و هوايي داشته ايم.

اباذري معاون دفتر امور بيابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخيزداري كشور به كاشت گياه Atriplex با نام اسفناج وحشي ايراني در منطقه كوه نمكي اشاره كرد و گفت: استفاده از اسفناج وحشي در اين منطقه ثابت ميكند كه مسئولان و كارشناسان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم به خوبي آگاه هستند از شرايط خاص و وضعيت درياچه نمك ويك عمل علمي و ستودني را دنبال كرده اند.

آبروش اضافه كرد: كوه نمك به دليل نزديك بودن به قم از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار است ، به همين دليل تاكنون 4 هزار هكتار نهال در اين منطقه كاشته شده است و امسال نيز صدوپنجاه هزار Atriplex در مساحتي بيش از هفتصدوپنجاه هكتار با اعتبار بيش از ۳ميليارد تومان كاشته خواهد شد.
وي گفت در هر هكتار از سطح زير كشت كوه نمك در نزديكي دويست عدد Atriplex كاشته شده است و اظهار داشت: اين گياه در دو سال اول هفت بار آبياري مي شود و مي تواند منطقه را بدون آب بعداز دو سال حفظ كند. اين گياه به كمترين كود براي رشد نياز دارد .

آنها به همراه دو استاد دانشگاه منابع طبيعي كرج از پروژه هاي كويري بازديد كرده و Atriplex يا اسفناج وحشي را در منطقه كوه نمكي كاشتند و نظرات خود را در مورد عملكرد در اين منطقه ارائه دادند.

كاشت اسفناج وحشي در كوه نمكي قم يك عمل علمي و ستودني است

آبروش گياه Atriplex را به عنوان خوراك مناسب حيوانات دامي توصيف كرد و افزود: همچنين از اين گياه براي محافظت از خاك و جلوگيري از انتشار آتش استفاده مي شود بنابراين از اين گياه در مناطقي مانند كوه نمك استفاده مي شود كه ريزگرد ها را توليد مي كنند و احتمال بروز آتش سوزي در آن وجود دارد به صورت انبوه و گسترده استفاده ميشود.
صادق آبروش گفت: در سال ۹۷ بيش از يازده هزار هكتار از كاشت در مناطق بحراني استان قم از جمله حسين آباد ميش مست ، و كوه نمك با استفاده از گياهاني همچون تاغ و آتريپلكس و قره باغ صورت گرفت.

وي گفت جلوگيري از چراي دام باعث كاهش عمر گياه Atriplex مي شود و اين گياه بايد سالانه توسط دام ها مورد استفاده قرار گيرد ، به همين دليل اداره منابع طبيعي و مديريت آبخيزداري قم به مدت دو ماه چرا را در اين مناطق آزاد مي كند. اين نيز نشانه نظم و انضباط علمي و درك مسئولان است.

 

منبع:
آتريپلكس گياهي براي شوره زار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۳:۲۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟

كشور پاكستان از شهريور سال گذشته تا شهريور امسال صدوهجده هزار تن انبه را به ايران صادر كرد ، در صورتي كه در سال ۹۷ هشتاد هزار تن صادر كرده بود.اين اندازه از صادرات، انبه صادر شده غيررسمي از افغانستان به ايران را شامل نمي شود.

طبق اين خبر هيئتي از متخصصان ايراني از مجموع نوزده مجتمع ضد عفوني ميوه بازديد كردند و در نامه گزارشات خود به دولت پاكستان فقط چهار تا پنج مجتمع را استاندارد تشخيص دادند.
رئيس آژانس حفاظت از گياهان پاكستان اعلام كرد: استانداردهاي ايران و پاكستان از اين نظر يكسان نيست. "هر كشوري مقررات و استاندارد هاي خاص خود را دارا ميباشد ... ما همه كشورها دعوت مي كنيم تا از كارخانه هاي ما بازديد داشته باشند."

طبق گفته خبرگزاري هاي پاكستاني ، ايران چندين مجتمع ضد عفوني كننده ميوه غير استاندارد در پاكستان را شناسايي كرده است. چندي پيش ، هيأتي از كارشناسان سازمان قرنطينه ايران از مجتمع هايي كه در شهرهاي مختلف پاكستان قرارداشتند ، بازديد كردند.فلك ناز گفت: كشور استراليا سه مجتمع ضد عفوني ميوه در پاكستان را مورد تأييد قرار داده و ايالات متحده ۱ يا ۲ مجتمع را تاييد كرده است. براي پرورش انبه به كود هاي مثل كلات آهن نياز است.

رئيس سازمان حفاظت از نباتات پاكستان گفت: "محل هاي ضدعفوني ميوه ها با سرمايه گذاري بخش خصوصي ساخته شده اند." "ما انتظار داشتيم ايران نوزده مجتمع را تاييد استاندارد كند، اما نمي توانيم آنها را مجبور به انجام چنين كاري كنيم." فلك ناز ادامه داد: ميزان صادرات به تقاضاي كشور درخواست كننده بستگي دارد. فصل برداشت در اين زمان به پايان رسيده است. ما انتظار داريم در سال ۲۰۲۰ صادرات بيشتري انجام دهيم.

وزير جهاد كشاورزي رشد توليد پنبه خوب توصيف كرد

محمود حجتي با اشاره به افزايش چهل درصدي توليد پنبه تصريح كرد: ده الي پانزده درصد افزايش بهره وري و بيست و هفت الي بيست و هشت درصد افزايش در سطح زير كشت است و توليد اين محصول براي كشاورزان مقرون به صرفه است.

حجتي با مورد توجه قرار دادن افزايش نرخ پنبه ، از بالارفتن ميزان توليد در كشور خبر داد و گفت: بالا رفتن قيمت ارز پوئن هاي مثبت و منفي زيادي براي توليد محصولات زراعي داشته و افزايش هزينه هاي توليد وباعث گرديده بازار خوبي براي برخي از اين محصولات ايجاد شود و آنها را از سركوب قيمت ها جدا مي كند.

وزير جهاد كشاورزي در پايان گفت: نرخ ارز سيستم زراعت كشور را مختل كرده است ، به طوري كه محصولات زراعي مانند چغندرقند ،گوجه فرنگي و هندوانه ديروز يك سيگنال ارز آزاد دريافت كرده و امروز نيز رو به افزايش بوده و قيمت ها و سطح توليد كاهش و افزايش يافته است.

 

منبع:

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۰:۰۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

طبق گزارشي كه از وزارت جهاد كشاورزي بدست امده ، مديركل دفتر امور گلخانه ها ، گياهان دارويي و قارچ خوراكي ، با اشاره به ابلاغيه وزير جهاد كشاورزي مبني بر انتقال محصول سبزيجات و قارچ خوراكي از فضاي خارج به محيط هاي كنترل شده و گلخانه اي استان جنوب كرمان ، خراسان رضوي ، سيستان و بلوچستان ، اصفهان ، تهران ، يزد ، هرمزگان به عنوان پروژه هاي آزمايشي انتخاب شده اند.

غلامرضا تقوي گفت مساحت كل ارتباطات براي اين استانها در سال جاري ۱۰۰۰ هكتار بوده و سه برابر ظرفيت منطقه پيش بيني شده مشخص شده است.

مدير كل دفتر امور گلخانه ،گياهان دارويي و قارچ خوراكي ادامه داد گنجايش هاي ذكر شده تا آخر شش ماه اول امسال شناسايي شده است و اظهار داشت: از سه هزار و بيست هكتار ، و۱هزار و دويست و چهل هكتار داراي شرايط انتقال سبزي و صيفي جات از فضاي باز به محيط مشخص شده در اين هشت استان بوده است.

محمدرضا تقوي ادامه داد: گنجايش سه برابر در استان اصفهان معادل صدوبيست هكتار ، جنوب كرمان سيصد هكتار ، تهران سيصد هكتار ، فارس هزار هكتار ، هرمزگان سيصد هكتار ، يزدصدوپنجاه ، سيستان بلوچستان سيصدوپنجاه هكتار شناسايي شدند.
تقوي گفت: اين زمين ها جهت اخذ مجوز بهره برداري و موارد ديگر به سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي ارجاع مي شوند.

وي گفت انديشيديم كه امسال به طور كامل بر اساس ميزان اعلام شده انتقال سبزيجات و صيفي جات در هزار هكتار اجرا شود وي اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال آينده ، تمام استان هاي كشور نيز بايد كشت سبزيجات و صيفي جات از محيط هاي باز به كنترل شده انتقال دهند اين در استانهاي ديگر نيز گزارش شده است.

خريد تضميني گوجه براي 10 كارخانه در فارس

صمد رنجبري گفتن اينكه قيمت گوجه فرنگي براي خريد هزارو صدوپنجاه تومان تضمين شده است و ادامه داد: ۷ كارخانه فرآوري در شهر مرودشت ، دو كارخانه ديگر در شهرهاي خرمبيد و شيرار و يك كارخانه در اصفهان به عنوان عوامل خريد پشتيباني گوجه فرنگي همكاري مي كنند. براي رشد سريع گوجه فرنگي به انواع كود هاي كلات آهن ، سوپر فسفات تريپل نياز مي باشد
بنا به گفته صمد رنجبري ، خريد پشتيباني گوجه فرنگي به دستور وزير جهاد كشاورزي و با همكاري موثر تعاوني روستايي به عنوان نماينده مردم از ۲۳مرداد آغاز مي شود و تا پايان مهر ادامه خواهد داشت.
او گفت هدف از به اجرا درآوردن اين پروژه را توليد پايدار، حفظ قيمت محصولات در بازار و جلوگيري از ضرر توليدكننده عنوان كرد.

 

منبع:

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۲۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

اصلاح كمبود آهن بوسيله كلات آهن

كود كلات چيست؟

 

چرا از فرم آهن بايد استفاده مي شود؟ با افزايش pH محيط در حال رشد از 6.2 ، آهن حتي اگر هنوز وجود داشته باشد در دسترس گياه قرار مي گيرد. كلاتها از نظر الكتريكي داراي مولكولهاي آلي هستند كه آهن را در خود نگه مي دارند ، اما آهن را حتي اگر pH متوسط ​​در حال رشد زياد باشد ، به گياه مي ريزد. براساس گفته مهندسين شركت پالايش كود همه كلات ها به طور يكسان كار نمي كنند. براساس اين انتشار ، "درك مديريت pH براي گياهان رشد يافته كامل" بهترين كلات براي آزادسازي آهن از بالاترين حد pH ، آهن-EDDHA است

 

كمبود آهن در گياه ؟

 

پالايش كود علائم معمولي شامل كلروز بين دهي برگهاي جديد (برگهاي زرد با رگهاي سبز) است. اين علائم همچنين مي تواند ناشي از ساير مشكلات گياه ، كمبود ريز مغذي ها ، بيماري هاي ريشه ، آب زياد و غيره باشد. بهترين راه براي اطمينان ، بررسي محصول براي بيماري ريشه گياهان است. اگر سيستم ريشه سالم است ، پس از آن براي تأييد منبع ، رسانه ها و نمونه هاي بافت را براي آناليز آزمايشگاهي ارسال كنيد.

 

 

اصلاح كمبود آهن

 

اگر كمبود آهن تأييد شود ، دو دليل احتمالي وجود دارد.

 

pH متوسط ​​در حال رشد بسيار زياد است (بالاتر از 6.2). pH متوسط ​​در حال رشد را با تزريق اسيد و / يا سوئيچ كردن به كود اسيدي با پتانسيل بالاتر اصلاح كنيد.

كاربرد آهن كافي نيست. اين امر با افزايش ميزان كاربرد كود يا اضافه كردن سولفات آهن قابل اصلاح است ، اما اغلب استفاده از كلات آهن موثرتر است.

استفاده از كود هاي شيميايي نظير كود سوپر فسفات تريپل ، سوپر فسفات ساده ، كلات آهن ، كود اوره براي رشد درختان بسيار حياتي مي باشد .

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۴:۰۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

درصورتي كه جهاد كشاورزي انديشيده بود ده ميليون تن ميتواند خريد داشته باشد اما فقط هفت ميليون و هفتصد تن از اين نوع گندم را خريداري نمود.در اين گزارش خبري در طي ماه هاي اخير درمورد نوسان قيمت گندم اخطار داده شده بود كه احتمال قاچاق و غيره وجوددارد اما هيچ سازمان و مسئولي اعتنايي نكرد. در سال گذشته قيمت هر كيلو گندم هزارو هفتصد تومان مشخص شده بود اما در كشور هاي همسايه قيمت سه هزار تومان و واردات از طريق ارز نيمايي به كيلويي چهار هزار تومان نيز ميرسيد كه اين امر موجب خارج شدن سه ميليون تن گندم از رده خريد تضميني شد.برخي ادعا ميكنند چون نرخ اين محصول پايين بود وارد عرصه غذاي دامداري و پرندگان شده است و ديگران ادعا ميكنند قاچاق شده به كشور هاي ديگر و بعضي ديگر فكر ميكنند درانبار ها ذخيره سازي گرديده است.

قيمت خريد براي هر كيلوگرم گندم براي سال زراعي مي تواند دوهزارودويست تومان تعيين شود ، با اين قيمت ممكن است شما بتوانيد از قيمت هاي پايين منطقه اي استقبال كنيد اما كشاورزان ناراضي بوده و دست به اعتراض ميزنند..
سخنگوي دولت، اقاي ربيعي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما مي توانيد قادر به خريد آن باشيد ، گفت:دولت قادر نيست هزينه بيشتري براي خريد اين محصول پرداخت كند .محمود حجتي در پايان گفت: وقتي نرخ جو درايران هزار و هشتصد تومان است اما در كشورهاي ديگر بالاي سه هزار تومان بفروش ميرسد توقع همچين مشكلات و اعتراض هايي را بايد داشته باشيم.

تاكنون دولت به ليست كمبود گندم براي ارائه خدمات آرد به نانوايي ها توجه نكرده بود تا وقتي كه محمود حجتي در حضور تجار و بازرگانان اعلام كرد كه واردات اين محصول به كشور به وسيله وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام ميشود.
اين خبر با اعلام اينكه تصميم گرفته شده است براي جبران كمبود اين محصول دو ميليون تن گندم وارد كشور كنند.
استفاده كود هاي سوپر فسافات تريپل و كلات آهن در كشت گندم موثر است در اين بازديد ، دولت جهاد كشاورزي عقيده داشت: با وجود ارائه خدمات گندم درايران كشاورزان بسياري كه در شهرهاي غربي و شمال غرب بودند قادر به فروش گندم به دولت نبودند.
حجتي در ادامه صحبت خود راجع به موضوع گندم و وارد كردن آن به كشور صحبت كرد و در جواب اعتراض يكي از اعضاي اتاق بازرگاني در خصوص اطلاع رساني ضعيف گفت: امسال توليد گندم افزايش داشت اما به دلايلي نتوانستيم مانند سال قبل كه با خشكسالي روبه رو بوديم خريد كنيم‌.

 

منبع :

واردات گندم در برابر قاچاق گندم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۶:۵۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

وزير جهاد كشاورزي امروز در جلسه اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: تاكنون هيچ اقدامي براي سرمايه گذاري در آب و خاك به اندازه دولتهاي يازدهم و دوازدهم نشده است.2m از زمين هاي آبياري مكانيزه شدند. محمود حجتي گفت: با توجه به آبهاي مرزي ، دويست و بيست هزار هكتار را سامان بخشيديم ، و طرحي را در سيستان اجرا كرده ايم كه طبق آن ، در زمين هاي كشاورزي در پاي درختان، همه به صورت مديريت پذير آبدهي مي شوند.

حجتي گفت: "صادرات ما از وضعيت خوبي برخوردار نيست و ما عضو هيچ پيمان منطقه اي يا جهاني نيستيم ، پس خوب است از پيمان اوراسيا كه از پنج نوامبر عملياتي است استفاده كنيم." ويز جهاد گفت: ارزش محصولات كشاورزي و توليدب و زراعي ايران هشتاد ميليارد دلار است گرچه پارسال در رابطه با نرخ ارز مشكلاتي وجود داشت ، ولي فرصتي براي رشد توليد صورت گرفت ، در حالي كه افزايش توليد به دليل افزايش سطح بهره وري و بخشي از آن به سمت افزايش نرخ ارز بازگشت داشته است.
حجتي افزود: توليد زعفران از سيصدوپنجاه تن در سال گذشته به پانصد تن افزايش يافته است و گفت: توليد سيب در ايران به چهار ميليون تن و مركبات نيز به چهار ونيم ميليون تن رسيده است كه البته كارگاه هايي براي ساماندهي و صادرات مازاد وجود دارد . واردات انواع كود هاي كشاورزي مثل كلات آهن ، كود اوره ، سوپر فسفات تريپل همچنان ادامه دارد.
محمود حجتي اعلام كرد وزارت جهاد طي چند هفته گذشته بين سيصدوپنجاه تا سيصدوشصت هزار تن گوجه فرنگي خريداري كرده است و در روزهاي اخير بيش از 1m تن در مدت يك سال گذشته اضافه و معرفي شده به بازار.

دوازدهمين عضو كابينه يك وارد كننده عمده كشاورزي در زمينه كنجاله سويا ، ذرت ،روغن خام، دانه هاي روغني ست كه بايد شامل ورودي هاي سم و دانه نيز باشد ضمن اينكه نگران تهيه هر يك از اين كالاها نيست و ذخيره كافي هم داريم. موجودي خوب ذرت و سويا وجود دارد ، اما 2m تن ذخاير دولتي در ذرت وجود دارد و نگراني در مورد واردات از بخش خصوصي وجود دارد.

وزيرجهاد گفت: " بخش كشاورزي بايد تقاضا محور باشد به اين معنا كه كشاورز بايد محصول را به تقاضاي محصول رشد دهد ، در حالي كه برخي از كشاورزان خيال مي كنند امسال مي توانند همان محصول را به خوبي بخرند زيرا سال گذشته محصول را خوب خريداري كرده اند.

وي گفت با توجه به رفتار عراق با محصولات صادراتي ايران در مراحل مختلف ، كشورهايي مانند عراق دائماً محدوديت هايي را براي صادرات كالاهاي ايراني اعمال مي كنند ، در حالي كه اين كشور به دليل منابع ارزي خود كاملاً مورد انتقاد قرار مي گيرد؛كه حتي كشاورز ايراني طبق احتياج عراقي محصولات زراعي را كاشت مي كند ، و زماني كه با كمبود كالا مواجه هستيم ، عراق درهاي خود را باز مي كند ، خريدهاي خوبي انجام مي دهد و به دليل داشتن منابع ارزي ، صادرات را جذاب مي كند. اما وقتي توليد مازاد داريم ، عراق درهاي خود را براي صادركنندگان ايراني ميبندد.

 

منبع:
رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۲:۳۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع: