شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

قيمت تضميني گندم بايد افزايش پيدا كند

قيمت تضميني گندم بايد افزايش پيدا كند

گفته مي شود دولت، وزارت جهاد كشاورزي و شوراي اقتصادي در انجام اقدامات غيرمستقيم براي قيمت خريد گندم تضمين 1700 تومان است، ولي قيمت خريد اين محصول در كشورهاي اطراف حدود 4000 تومان است، مسلما تفاوت بين قيمت 2 هزار و 300 تومان باعث مي شود دست دلال ها براي خارج كردن اين محصول مهم از مرز باز باشد و حتي باعث شود اين محصول در داخل بعنوان غذاي دام و طيور استفاده شود.

قيمت تضميني گندم خريد گندم

وي گفت كه اجراي پروگرامينگ توليد كشاورزي با ظرفيت بومي ايران با هم هماهنگي نيست و دولت مي گويد: "دولت در سياست هاي خود، بدون در نظر گرفتن سخنان نمايندگان كميسيون تخصصي بخش كشاورزي به خوبي قانونهاي لازم را به اجرا نمي گذارد.

عده ايي از نمايندگان مجلس مخصوصا كانديداي مردم مهاباد در پارلمان مجلس با اعتراض به اهميت ندادن دولت در خريد تضميني گندم گفت اين موضوع اشكال در سياست خودكفايي توليد گندم ايجاد مي كند .

او بر اين موضوع پافشاري كرد كه اگر براي كشاورزان و براي محصولاتي كه كشاورز مي كارد بدون توجيح مالي باشد . كشاورزان بجاي گندم دنبال كشت محصولات ديگر براي كشت خواهند رفت عليرغم هزينه بالاي توليد كشاورزي و كشت محصولات مانند گندم، هزينه آن 1700 تومان توجيح مالي ندارد .

در آخر، عضو كميته كشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد كه وزارت جهاد كشاورزي قانون مجلس را اجرا كرده است و اظهار داشت: "هم اكنون قوانين كشاورزي بهره وري ساليان دراز است كه اجرايي شده است ولي فقط هفتاد درصد آن عملي شده است و اين ضعف دولت در اجراي برنامه هاي گسترش كشاورزي است .

نهاده هاي و كلاهاي ضروري كشاورزي در سمنان

رئيس تعاون روستايي سمنان بيان داشت : از ابتداي سال 1398، ميزان 1100 تن كود به منظور زراعت و باغباني در دسترس مردم قرار گرفته است كه صد تن آن مربوط به بذرگندم است و هشت صد و پنجاه تن بذر جو كشاورزان تامين شده است .

احسان عباسپور در اين خصوص ادامه داد: "از آغاز سال هزاروسيصدو نود و هشت ، ده هزار كيلو ششصد و نود و چهار برنج ، سيصدو دوازه تن گوشت منجمد حيواني و طيور، صد تن انواع كود به روستائيان استان سمنان منتقل و پخش شده اند

منبع:
قيمت تضميني گندم بايد افزايش پيدا كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۵:۰۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آتش سوزي هاي متعدد در مزارع كشور

آتش سوزي هاي متعدد در مزارع كشور

علي ابراهيم نژاد، در مصاحبه اي با ايرنا در روز دوشنبه گفت: "آتش سوزي در بعد از ظهر روز يكشنبه و در مناطق دور افتاده روستاهاي چالخاماز گل سليمان آباد رخ داد." ابراهيم نژاد افزود: "بعد از تحقيق كامل جهاد كشاورزي و كارشناسان مديريت در استان مياندوآب، معلوم شد كه پنجاه هكتار گندم از روستاي چالخاماز وگل سليمان آباد سوخته است.

آتش سوزي هاي متعدد در مزارع كشور

وي گفت كه دليل آتش سوزي ناشناخته بود و آتش سوزي توسط نيروهاي آتش نشاني مياندوآب،گل سليمان آباد و باروق و همچنين مردم پس از صدوبيست دقيقه مهار شد.

با بالارفتن دماي هوا و زياد شدن تراكم گياهان به دليل فصل باراني و از جهت ديگر بي توجهي مردم سبب آتش سوزي هاي متعدد در باغ هاي گندم در منطقه شد. او خاطر نشان كرد كه چهل و پنج هكتار زمين هايي كه با آب باران آبياري ميشوندو پنج هكتار زمين هاي گندم كه آبياري شده بودند در اين حادثه در اثر آتش سوزي سوخت.
اوگفت علت افزايش زمان براي خاموش كردن آتش، باد بود كه باعث پراكنده شدن آتش در همه جاي زمين هاي كشاورزي شد.در منطقه باروق هفتادودو روستا وجود دارد كه نيمي از جمعيت اين روستاها به كشاورزي مشغول ميباشند.

در هفته گذشته بالاتر از ۵ هكتار زمين هاي گندم از روستاي نادرگلي در ناحيه Miandoab به علت هاي مختلفي و نامشخصي سوخته بود.

سازمان منابع طبيعي شهرستان از مردم تقاضا كرد زباله هاي شيشه و پلاستيكي خود را در طبيعت رهانكنند زيرا مانند عدسي عمل كرده و باعث آتش سوزي در طبيعت ميشود .

براي دريافت اطلاعات كود روي لينك بزنيد

 

آتش سوزي هاي متعدد در مزارع كشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۸:۵۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

كودهاي مفيد براي جذب در انواع خاك

كودهاي مفيد براي جذب در انواع خاك

كودهاي  مورد استفاده براي درمان گياهان در ايران، در منابع آلي و غير آلي سولفات آهن و كلات آهن ميباشد.  براي تنظيم فقر آهن كلات آهن يا كود سولفات آهن در خاك مورد استفاده قرار ميگيرد. پالايش كود موفق به ساخت كلات آهن راه حلي براي حذف  زرد بودن آهن در تمام خاك ها، به ويژه خاك هاي قليايي و آهكي است و فقر آهن را نابود كند، زيرا امكان استفاده از كود آهن در اين خاك ها كم است.

كم عامل تخريب زمين هاي كشاورزي

عنصر آهن را گياه كم مصرف مي كند، اما عملكرد آن بسيار مهم است و براي رشد و توسعه گياهان نقش مهمي ايفا ميكند. اين عنصر عملكرد مهمي را در فعاليت آنزيمي گياه دارد. توليد و ساخته شدن ميوه، برگ و گلها و ريشه يابي كيفي  براي تامين آب همه با عنصر آهن تنظيم مي شود. بنابراين، كود براي استفاده از نيازهاي گياهان در كشاورزي، به ويژه در خاك هايي كه از اين عنصر وجود ندارد، استفاده مي شود.

 خاك زمين هاي كشاورزي كه طي چندين دوره كاشت و برداشت فراواني داشته اند،به گفته محققين پالايش كود بسياري از عناصر خود را از دست مي دهند و براي خنثي سازي آن به كودآهن نياز پيدا ميكنند. كود يكي از مناسب ترين مواد براي بازسازي خاك است.

 

تغذيه گياهان و درختان توسط كود آهن، بدليل رشد و نمو مفيد، يكي از حياتي ترين مسائل در رشد و تغذيه درختان است و از اين رو اهميت لقاح درختان و نوع كود آهن در ميان  گياهان بالاتر است. مهندسان كار كشته شركت پالايش كود گزينه هاي متعددي از كود دادن به درختان ميوه وجود دارد كه اصلي ترين آنها مقابله با پاتوژن ها ميباشد، اين باكتري ها و آفات مختلف گياهي  باعث به خطر افتادن سلامت درخت پسته ميشود.

 

از بين رفتن باروري خاك در يك حوزه، عامل خطر براي آن منطقه ميباشد، باروري چيزي است كه به تنهايي توسط كود انجام نمي شود و باعث افزايش عوامل مانند بي ابي زمين مي شود. بهتر است قبل از استفاده از كود، وضعيت زمين را از لحاظ باروري تحليل كنيم. اين مسئله بايد نه تنها براي كود آهن، بلكه براي همه كودها نيز مورد توجه قرار گيرد. كود و ميزان آن به طور مستقيم سلامت مردم به خطر مي اندازد، استفاده بيش از حد كود در خاك هاي فقير، تلفيقي از بين بردن اندوخته آدمي و اقتصادي است.

 

تماس با شركت پالايش كود

031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۱۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

كشت پنبه در شمال كشور

كشت پنبه در شمال كشور

در مصاحبه خبري دولت با علي موسي خاني  در روز ۱۳۹۸/۴/۷ گفت: كه بالارفتن نرخ پنبه كه توسط شوراي اقتصادي تعيين شده است، خسارت به ساير محصولات كشاورزي مربوط به سيل هايي است كه اواخر آمد باعث شد كشاورزان پنبه را جايگزين كنند. موسي خاني گفت:: «در سال جاري كشاورزان گلستان با جهاد كشاورزي  را براي نوزده هزار هكتار قرارداد مي كنند و اين سطح قرارداد شانزده هزار هكتار از اين سطح سبز ميباشد.

توليد پنبه گلستان كاشت پنبه

در گذشته، گلستان به علت توليد فراوان پنبه و توليد بالاي اين محصول به كشور طلاي سفيد شناخته شده بود، كه پس از چند سال وقفه،دوباره كشت آن پررونق شده است.

زراعت پنبه در گلستان با شرايط كود مناسب ، آب و هوايي مطلوب از ماه ارديبهشت شروع مي شود و از مهرماه تا آخراي ماه دي خاتمه ميابد.در سال گذشته محصول قبلي ده هزار و ششصدوبيست و يك هكتار زمين گل پنبه كشت شد كه بيش از پانزده هزارو سيصد تن توليد شده و به كارخانجات پنبه تحويل داده شد.به گفته مركز آمار، شهر گلستان در توليد پنبه مقام ۳ را از آن خود كرده است.

هجوم مگس ها به باغات

در مصاحبه اي كه ايرنا با محمد جعفري داشته است وي اعلام كرد :  آشنايي با باغبانان در ۹۷، دوره هاي آموزشي را آغاز كرده است.جعفري گفت: اين دوره ها در روستاها، به صورت مورد نياز، ادامه مي يابد و توسط باغبانان درخواست مي شود.

مساحت زمين  كشاورزي در مهريز هفده هزارو پانصد هكتار است. جمعيت مركزي مهريز پنجاه و پنج نفرميباشد كه در سي كيلومتري شهرستان يزد واقع ميباشد.

او گفت: "اين آفت در سال 2012 باعث ايجاد بيش از هفت ميليارد تومان خسارت به باغبان شد. "براي جلوگيري از آن، باغبانان بايد  ميوه هاي آلوده  پاي درختان را جمع كنند و آنها را از بين ببرند."

مگس هاي مديترانه به مركبات، سيب، انواع توت، خرمالو، گلابي، هلو، گوجه، زردآلو، انار، خرمالو، انجير، و برخي از انواع محصولات يك ساله حمله مي كنند. با توجه به حجم بزرگ آسيب به طاعون گياه معروف است.


منبع:
كشت پنبه در شمال كشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۰:۲۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

رشد سريع گياهان علوفه اي

رشد سريع گياهان علوفه اي

محصولات علوفه اي با ساختمان چهار كربني بخش بزرگي از زمين هاي كشت شده در سراسر جهان را تشكيل مي دهند. به صورت كلي در مناطق غير مرطوب منطقه و در ناحيه هاي مختلف رشد مي كند. سورگوم، يونجه، ارزن و گياهان علوفه اي ديگر در بسياري از مناطق غير مرطوب جهان كاشت مي شود و تقريبا سهم قابل توجهي در تغذيه انسان و دام در قاره امريكا، قاره اسيا و قاره آفريقا دارند. 

به گفته متخصصين شركت پالايش كود گفته مي شود كه محصولات علوفه اي بين سي و پنج تا چهل و نه درصد از محصولات كشاورزي قاره آسيا را تامين ميكند. يكي از مسائل بغرنج در توليد اين گياهان علوفه اي، عدم وجود عناصر ميكرو المنت از جمله آهن است. با استفاده از كود آهن به شكل محلو پاشي و با گذشت زمان، امكان توليد محصولات با كيفيت بالا وجود دارد. بر طبق مطالعات انجام شده توسط محققان، آنها به اين دستاورد رسيده اند كه گياهان علوفه اي مانند يونجه، با تركيبات خاصي هورمون فيتو سيدروفور را دارا ميباشد،دست اندركاران پالايش كود با توليدات كود آهن بسيار قوي ظرفيت جذب آهن از خاك را افزايش دهند، اما اين نيز ناشي از ريشه هاي سطحي و افشان است اين ويژگي براي كمك با بازگرداندن گياه به شكل كودبراي كاربرد آهن و افزايش جذب آهن در اين گياهان، تهيه شده است.

آهن قابل جذب گياهان

استفاده از كود كودها يكي از مؤثرترين روش هاي جواب دهي گياهان علوفه اي است. مهندسين پالايش كود اين روش موجب صرفه جويي در مصرف آهن مي شود و مقدار زيادي از صطخ زمين را مي توان با استفاده از كود مورد استفاده قرار داد، به ويژه اين روش زماني كه ريشه نمي تواند عناصر غذاي ضروري را از خاك جذب كند بسيار مفيد مي باشد. ما بايد ديگر انواع كودهاي آهن مانند سولفات آهن را در نظر بگيريم اما كارايي لازم را براي گياهان ندارند. از آنجا كه آهن اضافه شده در خاك به سرعت هيدراته شده و به شكل هيدروكسيد آهن در مي آيد و براي گياه غير قابل استفاده ميشود.

تماس با شركت پالايش كود :

031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۴:۴۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

گل سرخ ايراني(گل محمدي) گياه مقاوم

گل سرخ ايراني(گل محمدي) گياه مقاوم

بهنام اوجاقلو اعلام كرد: خروج هشتاد تن گلمحمدي در استان و علاقه مندان به استان زنجان از كشت اين گياه استقبال كردند.

مدير باغباني جهاد كشاورزي زنجان ، در مصاحبه اي با ISNA، گفت: "با توجه به سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي براي توسعه محصول كم مصرف ، سازمان جهاد از اين طريق جايگزين كاشت محصولات مصرف پايين از محصولات مصرفي بالا در برنامه كاري خود قرار داده است ، لازم به ذكر است كه توسعه گل محمدي، در واقع، بوته هاي گلدار با شرايط آب و هوايي بسيار سازگار هستند و مقاومت بالا نسبت به آب كم آب دارند.

پرورش گل محمدي توليد گل محمدي كاشت گل محمدي

اوجاقلو ادامه داد؛: "در اين استان مديريت باغباني طي چهار سال گذشته توانسته است به منظور ارزيابي يارانه هاي زراعي و اقدامات ارتقاء و برنامه هاي مناسب اجرا، قادر به كاشت، داشت،برداشت ، پردازش، و همچنين مزاياي مانند اشتغال پايدار و همچنين ارزش صادرات محصول به گروه هدف و كشاورزان به شيوه اي مناسب خبررساني كنند. تا كنون، كاشت گل محمدي توسط كشاورزان مناطق مختلف استان مورد استقبال قرار گرفت.

بهنام اوجاقلو گفت؛كه برداشت گل ها بستگي به شرايط آب و هوايي دارد و از نيمه دوم ماه ارديبهشت تا پايان ماه خرداد ادامه مي يابد و اين نشان مي دهد كه بهره وري گل در استان به طور متوسط ​​دوهزاروهفتصد تن در هكتار است با توجه به شدت ارتقاء و اجراي برنامه هاي استان، انتظار مي رود كه در سال هاي آتي منطقه كشت شده در استان زنجان افزايش يابد.

مدياومور باغباني زنجان، اعلام كرد كه صدوشصت وهفت هزار نهال از نهال گلمحمدي يارانه اي كه در ميان متقاضيان در استان زنجان توزيع شده است كه كشت اين تعداد نهال باعث شد ساخت حدود صد هكتار گلستان گلمحمدي در استان انجام گيرد،هم اكنون، منطقه باغ هاي استان حدود سي هكتار است،گل محمدي گياهي است كه به كمترين ميزان كود دهي نياز دارد با توجه به ميانگين عملكرد اين محصول، انتظار مي رود حدود هشتاد تن گل هاي تازه به واحد پردازش و بازار وارد شود.

با اشاره به اين واقعيت كه گياه گل محمدي ناحيه هاي كم ارتفاع با خاك معتدل يا شني يافت مي شود، اشاره كرد كه حدود سي هكتار كشت در سال جاري در استان در زمين هاي شيب دار و خشكي روستاهاي امند و ماري زنجان انجام شده است .


منبع:
گل سرخ ايراني(گل محمدي) گياه مقاوم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۹:۰۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

تثبيت آهن در گياهان سبز

تثبيت آهن در گياهان سبز

عنصر آهن به شكل فسفات و اكسيد آهن تثبيت شده است. به گفته كارآفرينان شركت پالايش كود اندازه جذب آهن توسط گياهان تا 10٪ محلول در آب و به فرم تركيبات است و تقريبا 80٪ از بقيه در فرم كلروپلاست ها به شكل ماده سفيد باقي مي مانند.

اندازه آهن در تمام قسمت هاي گياهي 7٪ است. انديشمندان پالايش كود اندازه آهن در برگ گياه بالاتر از ساقه و ريشه است. بيشترين نياز گياهان به آهن مستقيما به ميزان تكامل برگ هاي آنها بستگي دارد. كمبود آهن در برخي از مسائل رخ مي دهد، حتي اگر كمبود آهن در نزديكي باشد. مهندسين پالايش كود مي گويند : درجه تامين گياه به آهن از روش مقدار آهن و يا نسبت به درجه و ميزان اعتدال آن تعيين مي شود و بنابراين استفاده از كودهاي آهن براي تامين گياهان در اين شرايط پيشنهاد ميشود.

 

قدرت دريافت آهن توسط ريشه گياه

اندازه جذب آهن توسط انواع گياهان فرق دارد، و هركدام از گياهان مقدار مشخصي از آهن را جذب مي كند. به طور كلي، مقدار آهن در گياهان كم مصرف است اما مهم است و معمولا در صد ppm است. 
درمان گياهان از طريق كودهاي آهن ميسر است. اندازه آهن در غده ها، غلات و ريشها بسيار كم است و انباشت آن در برگ ها بيشتر است، به همين علت كمبود آهن در برگ ها پيش از آن رخ مي دهد. بيش از پنج ppm آهن در سطح هاي مختلف خاك زراعي مورد نياز است، در حاليكه مقدار آهن در خاك حدود دو درصد است و بنابراين مي توان گفت كه علت فقر آهن دلايل متعددي دارد كه چرا آهن توسط گياه جذب نمي شود. يكي از دلايل مهم جذب نشدن آهن زمين قليايي بودن خاك است . و ديگري زياد بودند عناصر ديگر مثل فسفر در خاك ميتواند باعث بوجود آمدن اين مشكل باشد،فسفر در خاك با آهن در رقابت مي باشد .كودهاي آهن براي اين منظور توصيه مي شود و استفاده از كود آهن براي درست كردن قطعات آسيب ديده و درمان گياهان ضروري است.

تماس با شركت پالايش كود :
031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۱:۰۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

كشت گلخانه يي در شرايط سخت كم آبي

كشت گلخانه يي در شرايط سخت كم آبي

طبق خبرگزاري فارس، معاون وزير كشاورزي امروز اعلام كرد كه وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرده است كه پنج هزارو هشتصد  هكتار كشت گلخانه اي  در كشور با پنج ميليارد تومان جبران خواهد شد.

وي افزود كه به علت اهميت محصولات گلخانه اي در كشور، قبل از راه اندازي سه هزارو ششصد  هكتار بود كه وزير جهاد كشاورزي آن را به پنج هزارو هشتصد هكتارافزايش داد.

كشت گلخانه گياهان گلخانه يي كشت هيدروپونيك

طهماسبي گفت ساختن سايبان از دستاورد هاي ديگر براي جلوگيري از مصرف آب بيشتر در كشاورزي و باغ است و احداث سايبان  در باغ ها تا سي درصد جلوگيري از آب بيشتر ميكند و وزارت جهاد كشاورزي امكانات ويژه اي براي كساني كه اين سايبان ها را نصب ميكنند در نظر گرفته است.

محمدعلي طهماسبي ادامه داد؛ كه گلخانه ها در كاهش مصرف تا نود درصد موثر هستند و گفتند كه وزارت جهاد كشاورزي به گلخانه ها جهت مديريت مصرف آب در بخش كشاورزي و تامين نياز دارد و نيازهاي اين بخش بايد مورد توجه قرار گيرد.

محمد علي طهماسبي گفت: "ساخت آب انبار ها، نحوه كود دهي ، ساخت قنات و همچنين باغ هاي زير زميني ، تكنولوژي گذشتگان ما در اين سرزمين كهن است كه جهان را شگفت زده كرد.
محمدعلي طهماسبي گفت كه هزينه سايبان براي باغ ها از صدو پنجاه تا سيصد ميليون هكتار قابل تغيير است و افزود؛ كه امكانات ويژه براي راه اندازي اين سايبان ها فراهم شده كه شامل هشتاد درصد هزينه ها ميشود . يكي از كشت هايي كه بسيار مقرون از نظر ميزان مصرف آب كشت هيدروپونيك است كه معروف به كشت بدون خاك و از طريق آبدهي سيستماتيك انجام مي شود حتي كود هيدروپونيك از طريق اين سيستم آبياري در دسترس گياه قرار ميگيرد.

او افزود: "امروزه، ميلياردها متر مكعب آب به سفره هاي زيرزميني نفوذ كرده است كه مانع از خشكسالي و افزايش بهره وري آب در كشور شده است."درمورد دردسترس نبود انواع بذر صيفي و سبزي محمد علي طهماسبي گفت: "مسائل مربوط به مبادله ارز موجب ايجاد مشكلات براي توليدكنندگان و كشاورزان شده است كه با مشكلات متعددي مواجه شده اند.

روش جديد آبياري در زمينهاي سبزي و صيفي اردستان

علي اكبر صالحي گفت كه هفتاد درصد از مزارع اردستان   روش جديد آبياري را اجرا كرده اند كه باعث افزايش صد درصدي بهره وري انتقال آب به مزارع مي شود.
علي اكبر صالح گفت كه برداشت صيفي از يك هزار هكتار زمين در اردستان آغاز شده است.
او گفت: كه بيش از هشتاد درصد  صيفي اردستان به استان هاي ديگر فرستاده مي شود.
علي اكبر صالح ادامه داد:«  اردستان يكي از مهم ترين تأمين كنندگان شهر اصفهان است و گفت: "محصول اصلي اين شهر در روستاي قلعه و روستاي با درجه هواي گرم كشت شده است.

منبع :
كشت گلخانه يي در شرايط سخت كم آبي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۹:۳۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آناتومي گياهان و نياز به عنصر آهن

آناتومي گياهان و نياز به عنصر آهن

هر گياه به علت نشانه هاي خاصي كه در ظاهرشان توليد مي كنند به فقر عنصر هاي مختلف عكس العمل نشان مي دهد.

 يكي از مبحث هاي ساختمان گياه، برگ هايي است كه به علت كمبود عناصر، به ويژه فقر آهن، عكس العمل نشان مي دهند. نشانه هايي كه در گياهان رخ مي دهد مي تواند به عنوان يك تحريك كننده براي مشخص شدن استفاده شود اما نمي تواند به عنوان يك اندازه دقيق براي فقر عناصر استفاده شود. يه بيان محققين شركت پالايش كود به عنوان مثال، كسري  عنصرهاي كم مصرف عناصر مانند: (كلر)، (مس)، (موليبدن)، (آهن)، (منگنز)، (روي)، كه به نام گياهان كم انرژي يا مواد مغذي ناميده مي شوند) و نشانه هاي آن در گياهان تقريبا به يك شكل است.

 در بعضي از شرايط، فقر عنصر در گياه پنهان است و ظاهر آن قابل مشاهده نيست، اما بر نتيجه نهايي گياه تأثير مي گذارد. برگ گياه توليد ميوه است و اگر سالم نباشد، نتيجه و كيفيت ميوه هم پايين ميايد. بنابراين، با نشانه هاي بيماري در گياه، به ويژه برگ بايد يك درمان انجام شود. به عنوان مثال، يكي از نشانه هاي اوليه در شكل برگ ها رنگ تغيير ميباشد كه نشانه اصلي فقر آهن است كه مي تواند با استفاده از كود آهن درمان شود.

تزريق كود آهن و سبزينگي

برگهايي كه فقر آهن دارند از كلروز زياد رنج مي برند، به شكل هايي كه پايه برگ ها زرد مي شود و رگه ها هنوز سبز هستند، نشانه هاي اصلي فقر آهن كلروز بين رگ ها از خارج به داخل و در برگ هاي جوانتر است زودتر ظاهر مي شود و در نهايت سطح كل برگ تحت تاثير قرار مي گيرد و در نهايت منجر به برگ سفيد مي شود. استفاده از كود آهن مي تواند نشانه هاي بر روي برگ را از بين ببرد. هرچند، بازسازي با كود آهن تا زماني كه سفيد شدن برگ كامل انجام نشده، امكان پذير مي باشد و پس از سفيد شدن و ريزش، مصرف كود آهن در گياه چندان كارايي ندارد. هنگامي كه كود آهن به گياه تزريق مي شود، قسمت اول كه تحت تأثير قرار مي گيرد، برگ ها است و براي اولين بار رنگ سبز روشن را به دست مي آورند. اين حالت بازسازي با كود، قسمت قابل توجه از گياه است.

شماره تماس پالايش كود :
031-55578491
09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۶:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

دستور به جريان افتادن استيضاح محمود حجتي

دستور به جريان افتادن استيضاح محمود حجتي توسط لاريجاني

نادر قاضيپور، نماينده مردم اروميه، گفت كه بررسي استيضاح وزير كشاورزي روز دوشنبه، تحويل هيئت ريسه مجلس شده است.
قاضي پور ادامه داد كه تحريم ها در روز دوشنبه در كميته كشاورزي قرار مي گيرد، اما وزير در جلسه كميسيون شركت نكرده وبه تماس رئيس كميسيون هم واكنشي نشان ندادند.

دستور به جريان افتادن استيضاح محمود حجتي

نادر قاضي ‌پور خاطر نشان كرد : با توجه به مقررات داخلي، هيئت مديره بايد نتيجه بررسي از وزير را به دليل مشكلات فراوان اعلام كند.
نماينده اروميه گفت: "ما چهارده ميليارد دلار براي تأمين كالاهاي اساسي با تصويب مجلس دريافت كرده ايم، اما تا كنون گزارش هايي در مورد روش پخش كردن اين منابع دريافت نكرده ايم و ببينده افزايش نرخ تمام كالاها هستيم." لازم به ذكر است كه اين چهارده ميليارد به جيب كدام سؤاستفاده گراني منتقل مي شوند. بعضي از كالاها و كود هاي اساسي كشاورزان بايد تامين شود

در پاسخ به اين سخنراني، لاريجاني دستور داد كه هيئت رئيسه از موضوع بررسي شود.

آتش سوزي در قسمتي از زمينهاي كشاورزي ايلام

سرهنگ جمال موسوي، بنابه به خبرگزاري مهر، گفت: "مأموران ميشخاص بلافاصله پس از آتش سوزي در روستاي محمود آباد به محل حادثه رفتند .

رئيس پليس منطقه ايلام در مورد علت آتش سوزي گفت: تا به حال علت اين حادثه هنوز مشخص نشده است و كارشناسان اين موضوع را بررسي مي كنند و به مناطق احتمالي آتش سوزي مي پردازند.
او از شهروندان خواسته است كه هميشه به عنوان يك ميراث ملي حساس به مرتع و جنگل نگاه كنند و در صورت شروع آتش در همكاري با ساير ارائه دهندگان خدمات به پليس اطلاع دهند تا از گسترش آن جلوگيري شود از آتش و صدمه به مزارع و منابع طبيعي پيشگيري شود.

او افزود: با كمك ساكنان محلي، واحدهاي امدادرساني و افسران انتظامي بدون تلفات موفق به خاموش كردن آتش شدند.
وي اظهار داشت: "در اين آتش، حدود چهار ميدان گندم و جو در روستاي محمود آباد در آتش سوختند.

در همين راستا يك آتش سوزي در دارنجان لر فيروزآباد اتفاق افتاده است كه شش هكتار از ارزي كشاورزي اين ناحيه طعمه حريق شده است.

منبع:
دستور به جريان افتادن استيضاح محمود حجتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۹:۲۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع: