شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

تقويت عملكرد كلروپلاست با آهن

تقويت عملكرد كلروپلاست با آهن

از نظر متخصصان شركت پالايش كود فقر آهن اثرات واضحي رو گياهان مي گذارد كه يكي از علائم اصلي كمبود آهن در گياهان، وجود نشانه هايي زرد رنگ در برگ ها است و كمبود آهن باعث جلوگيري از كار كرد مفيد كلرپلاست در درختان مي شود. 

شركت پالايش كود

اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه هاي عنصر آهن در ريشه خيلي از درختان  وگياهان همچنين بر روي ريشه، تاثير مي گذارد از نشانه هاي كمبود آهن در ريشه ميتوان به موارد زيراشاره كرد:

1-شكل گرفتن آوندهاي ريشه بصورت گسترده

2-قطر قسمت انتهايي ريشه افزايش مي يابد

3-طول ريشه افزايش ميابد

تشكيل سلول هاي ترانسفوزيوني در ريزودرم با علائم كمبود آهن. (اين مكانيسم اصلي ترين تنظيم كننده براي افزايش آهن در گياهان است و تنها در گياهاني يافت مي شود كه قادر به اسيدي كردن محيط ريشه خود هستند). سلول هاي گذرگاهي چه هستند؟ سلول ها نقش مهمي در انتقال مواد دارند و فعاليت متابوليسمي زيادي دارند، سلول هاي گذرگاهي  در ريشه هايي كه كمبود آهن دارند در موقعيت پمپ هاي خروج هيدروژن قرار داده شده و تركيبات فنولي در گياه را آزاد مي كنند. اگر آهن به داخل گياه با استفاده از كود آهن نفوذ كند، ظرف يك يا دو روز، سلول هاي گذر گاهي از بين خواهد رفت.

*  

هنگامي كه محتواي آهن كمتر از حد نرمال است، تغييرات دوره اي در ظاهر ريشه و همچنين ميزان تحريك ريشه در مقدار تغييرات pH و ميزان دريافت آهن از طريق ريشه مشاهده مي شود. همه اينها با مصرف كود آهن به منظور پذيرش گياهان حذف مي شوند.

 

رشد ريشه بوسيله كود آهن

با استفاده از كودهاي آهن، نشانه هاي مانند ريزودرم اين در يك زمان كم برطرف مي شود.

طبق موارد ذكر شده، با فقر آهن، اولين نشانه ها در برگ (زردي برگ) و ريشه ديده مي شود كه استفاده از كود با تركيبي مناسب از خاك و گياه، مي تواند مشكلات گياهان، به خصوص مشكلات ريشه را حل كند. در ميان مزاياي استفاده از كود آهن در ريشه گياه، ممكن است گسترده كردن ريشه و رشد آن را در شكل عرضي،  باعث جذب آب و جذب مواد معدني در گياه توسط ريشه به راحتي انجام گردد . 

 

تماس با شركت پالايش كود :
031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۷:۵۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

قاچاق گندم به صورت گسترده نيست

قاچاق گندم به صورت گسترده نيست

محمود حجتي گفت كه حمل و نقل گندم در كشور ثبت شده است. ديده مي شود كه موارد قاچاق گندم پراكنده هستند، اما امكان خروج گندم از كشور به صورت وجود ندارد.

طبق گزارش تسنيم در طي ديدار محمود حجتي با علي عسكري رئيس سازمان صداسيما اعلام شد: ما بتوانيم با حمايت از آموزش و پرورش، توان توليد ملي را دو برابر كنيم و توليد ملي براي همين خاك و آب در حد متوسط، در حدود نيمي از توليد كنندگان برتر كشور افزايش خواهد يافت، توليد ملي ما دو برابر خواهد شد و اين ثروتي عظيم است كه از طريق افزايش بهره وري و آموزش و ارتقاء به دست مي آيد.

محمود حجتي وزير كشاورزي

ظرفيت توليد گياهان دارويي

مشخصات توليد گياهان دارويي و توليد ماهي در دريا بعنوان نمونه هايي از ظرفيت هاي باقي مانده كشور ذكر شده است. حجتي ادامه داد : با توجه به شرايط آب و هوايي و شرايط بازار براي توليد گياهان دارويي و همينطور در دسترس بودن سواحل سازگار، به خصوص در حوزه هاي محروم و كمتر توسعه يافته در جنوب، اگر اين گنجايش ها بتواند در جامعه تاثير بزرگي ايجادكند.

وزير جهاد كشاورزي افزود: قيمت اين گندم در سال ۹۸ هزاروهفتصد تومان بوده و تا الان حدود۳ميليون و۵۰۰ تن گندم از كشاورز ها خريداري شده .( اگر قيمتهاي كود هاي كشاورزي نظير كود dap يا كود tsp پايينتر باشد براي كشاورزان كشت و كار سودآوري بيشتري دارد، در نتيجه قاچاق محصولات كمتر خواهد شد.)

او در مورد امكان معكوس كردن قاچاق گندم با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قيمت بالاتر گندم در كشورهاي مجاور نسبت به قيمت تضمين عرضه داخلي در كشور سخن گفت. همانطور كه امكان افزايش قاچاق معكوس به دليل افزايش نرخ ارز در سال جاري وجود داشت، به نظر مي رسيد كه مكانيزم مورد نظر است. براي اسناد و شناسايي حمل و نقل گندم در كشور، موضوع قاچاق را به شدت كاهش داده است.

وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد كه در حال حاضر حمل و نقل گندم در پايگاه ها و مسيرها كنترل مي شود، حمل و نقل گندم در مسيري كنترل مي شود و در صورتي كه قانون و مقررات آن متوقف شود، با آنها برخورد قانوني ميشود.

محمود حجتي خاطر نشان كرد؛ كه آمادگي دستگاه ها، از جمله كارهاي گمركي، نيروهاي پليس و دستگاه هاي نظارتي و همكاري خوب بين طرفين، امكان كاهش معكوس قاچاق گندم را كاهش داده است، گفت: ممكن است موارد پراكنده اي هستند، اما قاچاق گمدم از درگاههاي رسمي دولتي ممكن نيست .


منبع :
قاچاق گندم به صورت گسترده نيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۵:۵۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

اثرات فقر آهن در خاك

اثرات فقر آهن در خاك

براساس تحقيقات شركت پالايش كود كسري آهن مي تواند ناشي از عدم توازن عناصر باشد به گونه اي كه مقدار يكي از عناصر در خاك بيش از حد باشد و از جذب بقيه عناصر مورد نياز جلوگيري نمايد. 

از عوامل كمبود آهن در خاك مي توان به چند مورد اشاره كرد: 

۱-. هرقدر كه خاك داراي محتواي فسفر بالاتري باشد، از جذب آهن گياه به دليل تشكيل رسوب جلوگيري مي كند. 

۲- بالا رفتن نيتروژن به شكل نيترات، جذب آهن را از بين مي برد يا آن را جلوگيري مي كند و باعث از دست دادن تعادل آنيون ها و كاتيون ها در گياهان مي شود.

 3. نداشتن توازن و فروپاشي آهن و روي در خاك، مقدار عنصر روي به ميزان كاهش يا افزايش جذب آهن تاثير مي گذارد. كاهش محتواي روي در خاك سبب افزايش محتواي آهن و افزايش آن سبب كمبود آهن درخاك ميشود.

4.نبود توازن آهن و منگنز شبيه به روي است و سطح بالا و پايين منگنز نيز باعث كاهش و افزايش آهن در خاك مي شود. 

5. نبود توازن آهن و موليبدن، بالا رفتن موليبدن در خاك با تشكيل رسوبات موليبدن آهن در سطوح ريشه، جذب آهن را كاهش مي دهد و مقدار موليبدن را در خاك هاي آهكي و قليايي افزايش مي دهد، پس مقدار جذب آهن كاهش مي يابد. بنابراين، در مورد هايي كه عدم توازن عناصر رخ مي دهد، استفاده از كود آهن براي حذف و افزايش آهن در خاك براي جذب گياه نياز و ضروري است.

 

آبدهي سنگين و خروج عناصر مغذي

بواسطه پژوهش هاي شركت پالايش كود كسري آهن در بسياري از موارد مي تواند توسط كود حل شود، اما علت كسري آهن در خاك بايد شناسايي شود. يكي از دلايل كمبود آهن در بسياري از باغ ها، آبياري سنگين در باغ است كه داراي خاك رس و زهكشي مناسب ندارد. به گفته مخترعين پالايش كود اين باعث مي شود خاك در اطراف ريشه به مدت طولاني اشباع شود، كه منجر به نبود اكسيژن در خاك مي شود. بنابراين، اگر خاك از كمبود آهن رنج مي برد، اين كمبود بايد با استفاده از كودهاي آهن جبران شود. البته اصلاح آبياري بسيار مهم است.

 

شماره تماس شركت پالايش كود:

031-55578491

09130025744

www.palayeshcood.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۸:۳۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

شروع حملات جديدي ملخ ها در جنوب

شروع حملات جديدي ملخ ها در جنوب

طبق گزارش موج هرمز حميد دولتي،  با اخطار در مورد موج چهارم ملخ ها، به گفته سازمان غذا و كشاورزي سازمان ملل متحد (FAO) افزود: "موج جديدي از حمله ملخ ها به استان از سي خرداد به سمت غرب استان هرمزگان آغاز شده است.

حميد دولتي گفت ؛ حمله ملخ ها در هرمزگان تا شروع هفته آينده ادامه خواهد يافت و افزود كه همه كشاورزان بخش كشاورزي آماده هستند تا با ملخ ها برخورد كنند.

هجوم ملخ حمله ملخ ملخ خوراكي

حميد دولتي مدير حفاظت گياهان جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به اين كه مشاركت تمام باغبانان و اپراتورها براي مقابله با آفات گياهان زراعي ضروري است، گفت: لازم است ترتيبات لازم براي خريد سم و تهيه تجهيزات سم پاشي و آمادگي براي مقابله با حمله ملخ ها انجام شود.

مدير حفظ نباتات اشاره كرد كه پانزده تن سم براي سي هزار هكتار زمين كشاورزي براي كشاورزان در نظر گرفته شده است.
حميد دولتي افزود : بالگردهاي سم پاش و تجهيزات براي مقابله با حمله به ملخ ها آماده شدند و از چهارده فرودگاه در اين استان براي فرود و برداشت بالگرد هاي سمپاشي استفاده شدند.
در پايان، حميد دولتي گفت: "با توجه به تصميم ستاد مديريت بحران در استان هرمزگان، تمام دستگاه ها زيربط آمادگيلازم را براي مقابله يا اين آفت را دارند.

استيضاح وزير كشاورزي از دستور كار پارلمان حذف گرديد

 علي اكبري طي مصاحبه با خبرگزاري تسنيم اعلام كرد كه طرح تجديد نظر محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي ، از دستور كار حذف شده است.

او توضيح داد كه اين طرح از دستور كار خارج شد، زيرا برخي از تقاضا كنندگان امضا خود را از پس گرفته بودند، و همچنين به اين دليل كه آنها معتقد بودند كه نبايد مورد بازجويي قرار بگيرد.

بر اساس اعلام تسنيم، طبق اعلام برنامه كاري كميسيون تخصصي، بازجويي هاي محمود حجتي در هفته جاري توسط كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي برگزار مي شود.
طبق گفته ي تسنيم،بازجويي محمود حجتي در هفته گذشته، با پنجاه و سه امضا و بيست محور براي بررسي، به كميسيون كشاورزي رسيد.

براي خريد انواع كود هاي كشاورزي دي آمونيوم و فسفات تريپل روي لينكها كليك كنيد. 


منبع :
شروع حملات جديدي ملخ ها در جنوب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۷:۰۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

الزام استفاده از كود آهن

الزام استفاده از كود آهن

درختان و گياهان نشانه هاي مختلفي از كمبود آهن را از خود بروز مي دهند .

محققين شركت پالايش كود متوجه شدند كه در طول رشد و بارور شدن كمبود آهن در گياهان به شكل هاي مختلف زماني رخ مي دهد كه درخت در طول رشد بسياري از عناصر اصلي را از زمين استفاده ميكند و خاك پس از مدتي با كمبود اين عناصر براي تغذيه گياهان روبرو ميشود در نتيجه، باروري كمتر يا اندازه ميوه كوچك است.

يكي از عناصر مهم مورد نياز در گياهان، آهن ميباشد كه مدتي پس از رشد گياه، خاك با كمبود و يا فقر اين عنصر و بارور كردن گياه مواجه ميشود كه بايد اين مشكل را با دادن انواع كودهاي آهن برطرف كرد. مقدار استفاده از كود آهن بسته به نوع سن گياه و نوع گياه  ، نوع خاك منطقه و نوع كود آهن متفاوت و متغير است. كودهاي آهن پالايش كود يكي از عناصر ضروري است كه براي مصرف درختان، به ويژه درختان ميوه، كه براي افزايش عملكرد باردهي و رشد درختان ميوه مورد استفاده قرار مي گيرد. در بيشتر درختان ميوه علائم و يا نشانه هايي از  كمبود يا فقر آهن  مشاهده مي شود . كه مهندسين شركت پالايش كود متوجه شدند اكثر خاكهاي ايران دچار فقر آن هستند .

علائم فقر آهن در انواع درختان

از نظر مهندسين پالايش كود نشانه هاي كمبود آهن در درخت هاي ميوه نشانه هاي تقريبا يكساني دارد مثلا در درختان گيلاس و آلبالو:

-كمبود آهن به صورت زرد رنگ در برگ هاي جوان گياه توسعه مي يابد. اگر ميزان آهن كمبود زيادي داشته باشد، سطح برگ سبز روشن مي شود و در بعضي موارد از زرد به سفيد تبديل مي شود. لبه هاي برگ اين درخت ها در زمان كمبود آهن حالت بافت مردگي پيدا ميكند و قبل از بلوغ مي افتد. ميوه اين درخت ها دچار رنگ پريدگي است و تعداد آن كم ميباشد.

-نشانه هاي فقر عنصر آهن در هلو، آلو و سيب ، در اين درختان با زرد شدن برگ هاي جوان شروع ميشود و در علائم شديد تر ميتوان برگ هاي زرد و سفيد را ديد اما رگه ها سبز باقي مي مانند.
اندازه ميوه ها كاهش يافته و رنگ خود را از دست مي دهد. شاخه خشك شده يا بخشي از يك درخت يا چند درخت ممكن است در باغ آلوده باشند و بقيه درختان نشانه هاي كمبود آهن را نشان ندهند.

 

شماره تماس شركت پالايش كود بمنظور خريد كود آهن :

031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۶:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات محصولات كشاورزي

محمود حجتي گفت كه بي ثباتي قيمت كالاهاي كشاورزي در بازار داخلي مي تواند با معرفي و تغيير وظايف صادرات محصول، به جاي ممنوعيت صادرات يك محصول و بدون محدوديت مجدد، كنترل شود.
بنا به گزارشات خبري تسنيم، محمود حجتي، كه مسئول قيمت گذاشتن روي محصولات كشاورزي با وزارت صنايع، معادن و تجارت است، گفت:سيب زميني اين روزها صادر نمي شود، اما بدنبال راهي براي تنظيم قيمت و توليد هستم.

محصولات كشاورزي

او همچنين گفت كه توليد لبنيات افزايش يافته است و قيمت توسط سازمان حمايت كننده تخمين زده شده است. شير توسط دامداران با قيمت مورد تأييد ارائه مي شود، اما بايد پيش از ورود به بازار نظارت شود، كه نا معقول افزايش نيابد.

وزير جهاد كشاورزي گفت: نرخ توليد دامداران مطابق با شرايط اقتصادي افزايش يافته است و نبايد توقع داشت دامدار محصول را زير قيمت قرار دهد، كه بدين معني  توليد امكان پذير نباشد.

محمود حجتي ادامه داد: بيست و شش درصد هزينه هاي توليد شير بستگي به منابع خارجي دارد و هفتادوشش درصد هزينه هاي تامين مواد غذايي در داخل كشور است كه باعث افزايش هزينه هاي داخلي، مانند قيمت يونجه و ذرت، افزايش هزينه هاي توليد كشاورزي را در بر دارد و افزايش قيمت هاي فعلي توسط سازمان حمايت كننده مورد تاييد قرار گرفته و اگر مشكلي وجود داشته باشد بايد آنها را مطرح كرد.

البته اگر ايران در زمينه صادرات كود هاي كشاورزي مثل كود دي آمونيوم فسفات و يا كود سوپر فسفات تريپل برنامه ريزي كند ميتواند براي كشور بسيار ارز آور باشد.

خاموش كردن آتش در زمين هاي كشاورزي آستان قدس رضوي

به گزارش مركز اطلاع رساني مشهد، امير عزيزي، اعلام اعلام كرد وگفت: "دود سنگين كه در سي و يك خرداد در آسمان شهري و در شهرك باهنر مشاهده شد، به دليل آتش سوزي بخشي از زمين هاي كشاورزي. آستان قدس رضوي توسط آتش نشانان در ايستگاه هاي پانزده و چهل و نه مهار شد.
حجتي افزود كه توضيحات بيشتر در مورد زمين ها و پيشگيري از آتش آنها به زودي در دسترس خواهد بود. مدير سازمان خدمات آتش نشاني شهرداري مشهد گفت كه كشاورزان نيز در اين فصل به مراقبت و توجه بيشتر نياز دارند تا خطر از بين رفتن محصولات كشاورزي و آلودگي محيط زيست را از بين ببريم.

 

منبع:

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۹:۳۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع: