شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

سولفات روي چه تاثيري در گياه دارد

روي چه تاثيري بر بدن ميگذارد

روي يكي از عناصر مهم و اساسي در زندگي حيوانات و انسان ها است كه براي حيات و بقا ضروري است. كاهش روي در حيوانات منجر به افزايش وزن خواهد شد. روي در انسولين و آنزيمي مانند سوپر اكسيد وجود دارد. به گفته بسياري از منابع ، مصرف سولفات روي قرص مي تواند ايمني بدن را در برابر سرماخوردگي و آنفولانزا افزايش دهد.

روي يك ماده معدني ضروري است كه پس از آهن فراوان ترين در بدن انسان است. روي بيشتر در عضلات انسان جمع مي شود ، اما در گلبول هاي سفيد و قرمز ، استخوان ها ، كليه ها ، كبد و لوزالمعده نيز وجود دارد. غده پروستات در مردان بيشترين ميزان روي را دارد. در برخي از مطالعات نشان داده شده است كه مؤثرترين قرص روي براي جلوگيري و كاهش علائم سرماخوردگي استفاده شده است.

آيا روي براي موها خوب است

ويتامين هاي مختلف تأثير زيادي در رشد مو دارند. ويتامين هايي مانند ويتامين A ، ويتامين B ، ويتامين C ، ويتامين D ، ويتامين E يا عناصر مهمي مانند آهن و روي در رشد و ترميم مو نقش مهمي دارند. روي باعث مي شود غدد چربي در كنار فوليكول هاي مو وظيفه خود را به درستي انجام دهند. بنابراين يكي از دلايل ريزش مو كمبود روي در بدن است. محققان نشان داده اند كه قرص سولفات روي به دليل كمبود روي از ريزش مو جلوگيري مي كند. البته آزمايش هاي مكرر در مورد استفاده از روي براي مو نشان مي دهد كه روي باعث كاهش ريزش مو مي شود. روش ديگر ، در هنگام استفاده از قرص هاي روي براي مو ، حتما با يك متخصص مشورت كنيد.

 

ويژگي هاي سولفات روي

روي در مقادير بسيار اندك و براي رشد گياه لازم است تا فعاليت فيزيولوژيكي به گياه بدهد و اين فعاليت ها در فرآيندهاي سنتز پروتئين ، فتوسنتز و تشكيل قند ، رشد و باروري و مقاومت در برابر بيماري نقش بسيار مهمي دارند. هنگامي كه كمبود روي رخ مي دهد ، اين فعاليت هاي فيزيولوژيكي ضعيف شده و سلامتي ، رشد و باروري گياهان مختل مي شود و اين باعث كاهش عملكرد و كيفيت گياهان مي شود.

ZnSO4 با فرمول شيميايي ZnSO4 يك تركيب شيميايي معدني و معدني است كه به طور گسترده در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد ، كه به عنوان كود شيميايي در صنعت كشاورزي مورد استفاده قرار مي گيرد و باعث افزايش جذب روي در گياهان مي شود ، همچنين از آن به عنوان مكمل غذايي استفاده مي شود. در دام و حيوانات اهلي و همچنين در صنايع نساجي و چرم بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.

به راحتي در آب قابل حل است و فرم بلورين دارد. اين ماده در سلامتي بدن انسان و حيوان و رشد زياد گياهان ، درختان و محصولات كشاورزي بر سولفات معدني تأثير بسيار زيادي دارد. براي تزريق سولفات روي به محصولات زراعي ، گياهان و درختان ، محلول آبي اين ماده در ريشه هاي گياه ريخته مي شود يا به كمك اسپري هايي كه بر روي شاخ و برگ گياهان و درختان بارور مي شود ، بارور مي شود.

از بين ريز مغذي هاي مهم ، روي فوايد زيادي دارد ، تشخيص كاهش اين ماده در محصولات كشاورزي بسيار آسان است. تجزيه و تحليل خاك و برگ معمولاً از نظر احتمال كاهش نتايج بسيار خوب و دقيقي به دست مي دهد و در صورت كاهش و يا گياهان در معرض كاهش ميزان روي ، روش هاي بسياري براي بهبود سريع شرايط كاهش وجود دارد.

حلاليت روي بسيار وابسته به pH خاك است. سولفات منيزيم ميزان دسترسي و جذب روي توسط ريشه هاي گياه را افزايش مي دهد. خاك كه باعث كاهش عمر روي مي شود ، روي گياهان و درختان تأثير مي گذارد. ذرت ، گندم ، برنج ، سويا ، نخود ، مركبات و انگور نسبت به كاهش روي بسيار حساس هستند. درختان مركبات در جنوب و شمال ايران نسبت به ساير درختان ميوه مانند سيب ، گلابي و هلو نسبت به كاهش روي شكننده و حساس تر هستند. برخي از محصولاتي كه در برابر كاهش روي مقاوم هستند عبارتند از: هويج ، سبزيجات تابستاني ، سبزيجات ، جو و گندم.

روي از ريشه ها به شاخه ها ، برگ ها و ميوه هاي گياهان به وسيله عروق چوبي منتقل مي شود. حركت روي از برگهاي پير به برگهاي جديد نيز در طول رشد دانه رخ مي دهد. علائم كمبود روي در گياهاني كه ميزان نيتروژن كم دارند بيشتر ديده مي شود

 

فقر روي در درختان

كاهش سطح روي به صورت رشد متناوب ، كوچك شدن برگ و كوتاه شدن بين گره ها و كمبود فضاي سبز بين رگهاي برگ رخ مي دهد. كمبود روي به دلايل مختلف از جمله استفاده از كودهاي فسفات در خاك هاي كشاورزي و مزارع كشور بيشتر است. بيش از نيمي از اراضي كشاورزي در ايران كاهش مقدار روي دارد و اين امر منجر به كاهش شصت درصد محصولات كشاورزي شده است. محصولاتي مانند غلات و درختان ميوه (مركبات ، سيب ، گلابي و هلو) در كاهش روي تأثير زيادي دارند. دلايل اصلي كمبود روي در خاك هاي ايران عبارتند از:

* غلظت بالاي بي كربنات در آب آبياري

مصرف بيش از حد كودهاي فسفات

* خاكهاي قابل اشتعال ، pH بالا

* استفاده نادرست از كودهاي حاوي روي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۹:۵۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

اصلاح خاك با سولفات آمونيوم

كود سولفات آمونيوم و اصلاح خاك

از جمله ويژگيهاي كود سولفات آمونيوم ، جابجايي و نگهداري آسان ، افزايش مقاومت درختان و گياهان در برابر كمبود آب و بهبود شرايط خاك و كاهش خاصيت قليايي خاك ، داشتن نيتروژن فراوان براي گياهان و جايگزيني مناسب اوره ، كاهش مصرف انرژي گياه براي جذب آمونيوم و متابوليسم گياه ، افزايش رشد برگها و رشد قسمتهاي بالاي گياه ، كاهش زردي برگها و غيره باعث شده است اين كود بهتر از ساير كودهاي نيترات باشد.

سولفات آمونيوم با خاك واكنش مثبت مي كند تا يك آمونياك مثبت ايجاد شود. pH خاك در اين واكنش نقش مهمي دارد زيرا در pH بالا آمونياك يونيزاسيون در خاك افزايش مي يابد. همچنين افزايش دما باعث افزايش يونيزه شدن آمونياك در خاك نيز مي شود. بنابراين هنگام استفاده از ضروريات به دماي خاك و pH توجه كنيد.

سولفات آمونيوم استفاده هاي گوناگون


توليد كودهاي كشاورزي
مورد استفاده در ساخت كف آتش نشاني
استفاده در تصفيه آب و فاضلاب
خمير نان در صنعت مواد غذايي
در عمليات آبكاري در رنگرزي پارچه
براي درمان كوكسيديوز در دامداري و مرغداري
در صنايع چرم و برنزه در عمليات روغن كاري استفاده مي شود

خاصيت آفت كش سولفات آمونيوم

متداول ترين كاربرد سولفات آمونيوم در كشاورزي ، كاهش قليايي خاك است. پس از رهاسازي ، يون هاي آمونيوم محيط را اسيدي مي كنند و pH خاك را كاهش مي دهند. از طرف ديگر ، اين كاهش pH ، نيتروژن مورد نياز خاك را تأمين مي كند. مشكل اصلي استفاده از اين كود كمبود نيتروژن در مقايسه با نيترات آمونيوم است كه اين امر باعث مي شود هزينه هاي بالايي براي كشاورزان ايجاد شود.

همانطور كه گفته شد سولفات آمونيوم مي تواند به عنوان راه حلي براي از بين بردن قارچ ها ، علفهاي هرز و آفات استفاده شود. همچنين در صنعت چوب به عنوان نگهدارنده چوب مورد استفاده قرار مي گيرد.

وجود گوگرد در خاك آن را اصلاح مي كند و امروزه كشاورزان توجه زيادي به اضافه كردن مشتقات به خاك دارند. و گوگرد عنصر چهارمين گياه مغذي پس از نيتروژن ، فسفر و پتاسيم است.

تركيبات سديم و پتاسيم باعث شوري و قليايي خاك مي شوند. يونهاي سولفات كربناتها و دي كربناتهاي موجود در خاك را كاهش داده و سولفات سديم را در خاك تشكيل مي دهند. آنها با آب تركيب مي شوند و به عنوان يك راه حل با شستشو و زهكشي مناسب در دسترس هستند. همچنين به كمك قلياي موجود پتاسيم موجود در خاك. كاهش مي يابد

نيتروژن مهمترين منبع انرژي براي رشد گياهان است و بيشتر در كشاورزي استفاده مي شود. اين ماده اساسي بيشترين مقدار جو را در جو دارد و بيشترين عنصر مورد استفاده در گياهان است كه با كمك ريشه به صورت يونهاي آمونيوم و نيترات جذب مي شود و در سنتز و توليد اسيدهاي آمينه و پروتئين ها شركت مي كند. .

براي تهيه اين ماده از كودهاي شيميايي و الي استفاده مي شود. كود سولفات آمونيوم يك مكمل خاك است و حاوي گوگرد و نيتروژن است ، اما مقدار نيتروژن آن بسيار پايين تر از ساير كودهاي ازت است و نسبت به ساير كودهاي ازت زباله و شسته شدن كمتري دارد. گياهان نيتروژن را به صورت آمونيوم و نيترات جذب مي كنند. با افزودن اين ماده به خاك ، با كمك باكتريهاي موجود به آمونيوم و نيترات تبديل مي شود.

در ابتداي واكنش ، اسيديته خاك به شدت افزايش مي يابد ، اما با افزودن اين كود ، اكثر pH خاك به حالت عادي بر مي گردد. بيشترين كاهش PH به دليل وجود آمونيوم است ، اما سولفات نيز بر PH اثر مي گذارد.

تاثير كود سولفات آمونيوم بر درختان

يكي از دلايل اصلي كشاورزان براي استفاده از سولفات آمونيوم به جاي اوره ، وجود نيتروژن آمونياك است كه توسط ريشه هاي گياه با انرژي كمتري جذب مي شود. همانطور كه گفته شد گوگرد موجود در اين كود pH را كنترل مي كند و شرايط مناسبي را براي جذب ساير ريز مغذي ها مانند روي ، آهن ، مس و منگنز ايجاد مي كند. اين كود به دليل كاهش سطح نيتروژن باعث زردي برگها مي شود يا زردي برگهاي جوان را كه به دليل كمبود گوگرد است از بين مي برد و همچنين جايگزين مناسبي براي مركبات ، انگور و پسته است كه به اوره حساس هستند. . اين كود نيتروژن تمايل به كندتر جذب آب از كودهاي ديگر دارد و باعث كاهش لخته شدن خاك و افزايش ماندگاري در خاك مي شود و آب را شسته نمي كند.

در مناطقي كه آب سنگين دارند ، مقدار زيادي سديم و كلسيم و بارش در سر مخازن علف كش وجود ندارد ، وجود اين ماده مانع از بروز اين امر مي شود و باعث افزايش كارآيي علف كش ها مي شود. اين اسيديته خاك را كنترل مي كند و در آب محلول است. لازم به ذكر است كه استفاده از اين ماده در خاكهاي خنثي باعث از بين رفتن pH و از بين رفتن گياهان و آسيب پذيري آنها در برابر كنترل آفات مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۲:۴۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

خواص درماني ماري جوانا

اگرچه ماري جوانا يك داروي بسيار خطرناك است و سلولهاي تغذيه اي را از بين مي برد ، اما داراي خواص درماني نيز هست. البته ، ماري جوانا بر روي افراد مبتلا به بيماري هاي عصبي شديد مانند پاركينسون تأثير معجزه آسايي دارد ، اما تنها در صورت داشتن يك فرد سالم از اين گياه استفاده مي كند. استفاده از آن باعث آسيب جبران ناپذيري به سيستم عصبي و سلولهاي ماده خاكستري در مغز شما مي شود. حشيش بسيار شبيه گزنه است و به بيش از دو متر مي رسد. از دانه هاي گياه براي تهيه روغن هاي گياهي و خوراكي و براي توليد صابون استفاده مي شود. اين گياه از زمان هاي بسيار قديم به عنوان محرك و معالجه مورد استفاده قرار مي گرفت و امروزه در كشورهاي آمريكايي و اروپايي مورد استفاده قرار مي گيرد. در طب سنتي ، اين گياه از گياهان مقدس ناميده مي شود زيرا در معالجه برخي از بيماري ها و درد شديد و افسردگي بسيار مورد استفاده قرار گرفته است.

اثر حشيش مي تواند براي سلامتي نيز مفيد و مضر باشد. به عنوان مثال ، تحقيقات نشان مي دهد كه مي تواند به رفع برخي از مشكلات پزشكي مانند اسپاسم عضلاني و حالت تهوع كمك كند و مي تواند به عنوان داروي سنتي براي درمان نام و روماتيسم مورد استفاده قرار گيرد. اما اثرات سوء آن به مراتب بيشتر خواهد بود.

هنگامي كه ماري جوانا به شكل سيگار مصرف مي شود ، TCC موجود در آن از طريق ريه ها وارد جريان خون مي شود و در بدن پخش مي شود و مصرف كننده بلافاصله بعد از مصرف آن متوجه اثرات آن مي شود و احساس شادي و آرامش را تجربه مي كند. همچنين باعث افزايش درك حسي فرد مي شود ، از جمله خنديدن بيش از حد ، رنگ هاي روشن و غيره. اگر ماري جوانا به صورت خوراكي يا خوراكي مصرف شود ، اثر آن تا يك ساعت به تأخير مي افتد ، زيرا از طريق دستگاه گوارش جذب و توزيع مي شود. احساس ناخشنودي و بيقراري رايج است و برخي افراد ترس ، اضطراب و وحشت را گزارش مي كنند.

ماريجوانا تصوير

ضررهاي ماريجوانا چيست؟ 

ماري جوانا با نام  Cannabis sativa شناخته مي شود ضررهاي ماري جوانا زياد است زيرا مغز را هدف قرار مي دهد. ساختار جسم T در حشيش بسيار شبيه به آنانداميد موجود در مغز انسان است و اين شباهت منجر به شناسايي توسط بدن و انتقال به مغز مي شود. اين ماده كه وظيفه كار انتقال دهنده هاي عصبي را بر عهده دارد ، بر قسمت هاي مختلفي از مغز تأثير مي گذارد كه براي لذت ، تمركز و تفكر ، ادراك و حافظه كار مي كند و به دليل شباهت آن با آنانداميد ها ، عملكرد بدن و روان را مغز مختل مي كند. بودن. پس از مصرف ماري جوانا ، دوپامين در بدن آزاد مي شود و احساس لذت به دليل وجود دوپامين باعث مي شود افراد به اين ماده معتاد نشوند و به مرور زمان به آن اعتياد پيدا كنند.

TCC ماده اصلي در متابوليسم ذهن آگاهي (روانگردان) در ماري جوانا است. اين مواد روي بعضي از گيرنده هاي مغز مي نشينند و باعث اختلالات خلقي ، افسردگي ، ايده خودكشي ، مشكلات حافظه و ناتواني در يادگيري مي شوند. طبيعي مي شود. همچنين ممكن است اعتياد آور باشد. اين تركيب همچنين باعث تحريك اشتها و آرامش مي شود و تأثيرات ديگري روي بويايي ، شنوايي و بينايي دارد. همچنين مي تواند باعث خستگي شود. در برخي افراد ، ممكن است پرخاشگري را كاهش دهد.

محققان در حال بررسي مزاياي احتمالي كانابينوئيدها براي درمان انواع شرايط سلامتي بودند. اين موارد شامل بيماري خود ايمني ، التهاب ، درد ، اختلالات تشنج ، اختلالات روانپزشكي و اختلالات مصرف مواد است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۴:۱۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

از سولفات مس چه استفاده هايي ميشود كرد؟

كود شيميايي سولفات مس

سولفات مس يكي از مواد شيميايي حساس ، مهم و كاربردي است كه جايگاه خود را در صنايع مختلف باز كرده است


سولفات مس و نحوه استفاده

كاربردهاي آن مي تواند:

1) مس براي تكميل روند ايجاد پيوندهاي آلي و تركيبات مورد استفاده قرار مي گيرد. فرم بي آب اين تركيب به عنوان يك كاتاليزور در فرآيند توليد تركيبات آلي استفاده مي شود.

2) سولفات مس به طور گسترده در توليد آتش بازي ها مورد استفاده قرار مي گيرد كه يكي از آنها توليد رنگ سبز روي آتش است.

3) در كشاورزي از اين ماده براي از بين بردن علفهاي هرز و توليد قارچ كش ها و سموم دفع آفات استفاده مي شود. به عنوان مثال ، قارچ انگور را مي توان با كمك مس سولفات و تركيب حاصل از آن درمان كرد.

4) استفاده از سولفات مس در تصفيه و تصفيه آب از موجودات آبزي و جلبك ها است. به همين دليل استفاده از سولفات مس در آكواريوم ها نيز رايج است و باعث از بين رفتن انگل ها و تصفيه آب مي شود.

مصرف سولفات مس براي بدن

مس سولفات نه تنها يك عامل ضد قارچ در كشاورزي است بلكه يك ضد عفوني كننده و ضد عفوني كننده قوي است كه براي عفونت هاي قارچي در انسان مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين از اين گياه براي سبز پاريس براي از بين بردن پشه هاي لارو كه باعث ايجاد مالاريا مي شوند استفاده مي شود. و براي كاهش رشد جلبكها بخصوص در استخرها و مخازن آب استفاده مي شود.

در گذشته ، مس سولفات يك مكمل رژيم غذايي محسوب مي شد و مورد استفاده قرار مي گرفت. اما امروزه از آن استفاده نمي شود ، اما اين مخلوط كريستالي غير ارگانيك است كه در شيمي درماني سازمان بهداشت جهاني براي پادتن مسموميت فسفر براي كمك به تسكين درد دندان مورد استفاده قرار مي گيرد.

ممكن است برخي از افراد نسبت به مس آلرژي پوستي داشته باشند. سولفات مس تأثير فوق العاده اي بر روي چشم ها مي گذارد و باعث صدمات زيادي به چشم مي شود. استنشاق اين تركيب باعث تحريك تنفس مي شود. مس سولفات نبايد استفاده شود زيرا مي تواند باعث اسهال و استفراغ شود.

موقع مصرف سولفات مس

براي رفع كمبود عنصر از كودهاي سولفات مس محلول در آب يا سمپاشي خاك استفاده شد. بهتر است در ابتداي بهار از اين تركيب به ميزان ششصد تا هزار گرم در هر هزار ليتر آب استفاده شود. غلظت بالاي عنصر مس گياهان را مسموم مي كند ، و ميوه ها مي شكنند و سياه مي شوند و لكه هاي قهوه اي روي برگ ها ظاهر مي شوند.

مخلوطي از سولفات مس و كربنات آمونيوم براي استروژن سازي خاك و براي كشت گل و گياهان زينتي استفاده مي شود تا از جواني گياهان جوان جلوگيري شود. از آن براي تهيه مخلوط بوردو با كود استفاده مي شود ، كه براي درمان برگ و بذر و همچنين براي درمان بيماري هاي قارچي روي انگور ، هندوانه و آجيل استفاده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۹:۴۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

زعفران را چگونه ميكارند؟

كشت زعفران در گلخانه
گياه زعفران يكي از كم دردسرترين گياهان براي كشت است . زيرا ميتوان به راحتي در گلخانه و حتي حياط خانگي اين گياه را پرورش داد و حتي كسب درآمدي از اين راه بدست آورد. كشت گياه زعفران در ايران به سه هزار سال قبل مربوط مي شود و احتمالا از دوره ماد ها در ايران زعفران پرورش شده است.
كشت زعفران در زمين و گلخانه
شرايط كشت زعفران
آب و هواي مناسب براي كشت زعفران جالب است زيرا اين گياه در مناطق نيمه گرمسيري پرورش مي يابد و در برابر گرما و سرما استقامت خيلي خوبي دارد. گياه زعفران در شرايطي كه زمستان ملايم و تابستان گرم و خشك دارد كشت مي شود. اين گياه در اكثر نقاط كشور رشد خوبي دارد ولي كيفيت زعفران يكسان نيست براي مثال زعفران همدان و غرب كشور كيفيت بيشتري در مقابل به مناطق ديگر دارند. رشد زعفران از مهرماه آغاز مي شود و تا ارديبهشت ادامه پيدا ميكند و در اين ماه به خواب بهاري رفته پس در دوره خواب نبايد آبياري كرد زيرا سبب شكستن خواب گياه شده و چرخه رشدي زعفران دچار مشكل مي شود.
دماي مناسب براي كشت زعفران
زعفران در نقاطي كه بيشتر دماي سي و پنج تا چهل درجه سانتيگراد و ارتفاع بين هزار و سيصد تا دو هزار متر از سطح دريا رشد خوبي دارد. زمان مناسب كاشت زعفران خرداد تا شهريور ماه است.
مراحل كشت:
۱- آماده سازي زمين
خاك مناسب براي زعفران خاك لومي شني است، اين خاك محيط كشت مناسب را براي زعفران ايجاد مي كند و رطوبت را براي پياز گياه نگه مي دارد .
۲- پياز زعفران
پياز بايد سالم و فارغ از انواع آلودگي ها مانند كنه و قارچ باشد . پس از انتخاب پياز مناسب بايد سريع كشت شود چون پيازچه در معرض انواع آفت و بيماري ها است.
3- آبياري زعفران
پس از كاشت پياز اواسط مهرماه در هر سال اقدام به آبياري مي شود. كه در مناطق مختلف اين زمان متفاوت است. گل زعفران تحت تاثير آبياري اوليه و به موقع ميباشد . براي اينكه در برداشت زعفران مشكلي ايجاد نشود زمين را به بخش هاي مختلف تقسيم بندي كرده در فواصل مشخص آبياري را انجام ميدهند. تا در دوران گلدهي بخش ها همزمان رخ ندهد.
4- حذف علف هاي هرز
علفهاي زائد به دليل رقابت كردن با ريشه زعفران براي بدست آوردن آب و مواد غذايي و نور آفتاب باعث كم شدن زعفران در مرحله برداشت مي شوند، همين طور ممكن است در كاشت و برداشت محصول مشكلاتي ايجاد كند و ميزبان بسياري از قارچ ها و آفات باشد، در زمين كشت زعفران بعد از آبياري دوم وجين صورت مي گيرد.
5- كوددهي منظم
انجام عمل كوددهي بوسيله كود هاي مناسب براي رشد اين گياه بسيار مي تواند به افزايش رشد و عطر و رنگ گياه زعفران كمك كند.
6- كشت و برداشت زعفران
چينش گل زعفران وابسته به وقت آبياري است اما اصولا در آبان آغاز گلدهي زعفران است كه بيست الي سي روز طول مي كشد و روزانه بايد گلچيني و برداشت صورت گيرد.
منبع:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۲۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

تاسيس گلخانه هاي نوري

گلخانه خورشيدي در ايران
استفاده از روش هاي جديد براي استفاده از انرژي خورشيدي، براي يك منبع خوب، سالم و بدون خطر براي گرم شدن گلخانه‌هاي كشاورزي، جهت كم شدن ميزان مصرف كود و كم شدن مقدار مشكلات گلخانه‌داران در ارتباط با سوخت، قدمي مهم و داراي اهميت در صرفه جويي و كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي كشور و نگهداري و حفظ آن و كاهش از آلودگي هوا و به خطر انداختن محيط زيست مي باشد. گلخانه خورشيدي در هم در مقياس كوچك و خرد و هم در مقياس بزرگ و كلان، در ديگر كشورها طراحي و ساخته و اجرا شده است . گلخانه خورشيدي كه از انرژي خورشيد استفاده مي كند تا استفاده از سوخت فسيلي حذف يا كم شود.
گلخانه‌ خورشيدي براي مكان هاي سرد كه گرم شدن اصلي تر از سرد شدن است خوب مي باشد. انرژي خورشيدي به كمك گلخانه جذب مي‌شود و چرخش تهويه‌اي هوا صورت گيرد . فضاي گلخانه هم بايد تهويه و سايه مناسب داشته باشد تا در فصل گرم و تابستان از جذب گرماي بيش از اندازه جلوگيري شود .گلخانه خورشيدي انرژي گرمايي خورشيد را به داخل انتقال مي دهد طراحي بدنه اصلي آن با توجه به اقليم و استفاده از ساختمان بستگي دارد . آب با ظرفيت گرمايشي زياد سبب شكل گيري هواي متبوع مي شود راه منتقل كردن گرما در گلخانه است كه خصوصيات جابجايي هوا را ايجاد مي كند.
گلخانه خورشيدي چيست و چه مزايايي دارد؟
طراحي گلخانه با انرژي خورشيدي
گزينه هايي كه اين گلخانه ها را از گلخانه هاي معمولي متفاوت ميكند :
  • مواد ذخيره‌اي
  • جهت و شيب
  • تهويه طبيعي
  • عايق بندي
  • ذخيره‌سازي انرژي
  • روش درست نصب پوشش‌ شفاف
گلخانه خورشيدي با اين صفات از ساير گلخانه هاي ديگر تفكيك مي شوند :
جهت و مسير گلخانه و شيب پوششهاي شفاف آن براي دريافت حداكثر گرماي خورشيدي در طول زمستان، استفاده از مواد ذخيره كننده براي حفظ كردن گرماي خورشيدي، عايق‌بندي خوب در قسمتهايي كه تابش مستقيم خورشيد كم است . راه هاي مناسب نصب پوشش شفاف جهت كم كردن از دست دادن حرارت استفاده از تهويه طبيعي براي خنك كردن گلخانه در فصل تابستان. استفاده درست از اين روش ها در طراحي گلخانه خورشيدي روش مناسبي جهت طراحي، ساخت و نگهداري انرژي خواهد بود.
جهت و جهت گلخانه و شيب پوشش شفاف آن براي گرفتن بيشترين حرارت آفتاب در فصل سرما، استفاده از تركيبات ذخيره ساز به منظور نگه داشتن حرارت آفتاب ، عايق مناسب در مناطقي كه نور مستقيم خورشيد ضعيف است راه هاي مناسب نصب يك پوشش شفاف جهت كاهش اتلاف گرما استفاده از تهويه طبيعي براي خنك كردن گلخانه در تابستان. استفاده صحيح از اين روش ها در طراحي گلخانه هاي خورشيدي راهي مناسب براي طراحي ، ساخت و حفظ انرژي خواهد بود.
اصولا از اين روش‌هاي براي ذخيره انرژي خورشيدي استفاده مي شود :
  1. بتن
  2. سنگ
  3. كاشي‌هاي كف
  4. ديواره‌هاي حامل خاكستر
در جاهايي كه مخزن نگهداري حرارت استفاده نمي شود بايد از وسايلي كه مي توانند باعث انعكاس نور به داخل گلخانه گردد بهره برد.
مزاياي گلخانه هاي خورشيدي
  1. شفافيت پنل خورشيدي: شفافيت خوب و براق بودن سطح را است به گونه اي كه انرژي خورشيدي در گلخانه را تا حد امكان مورد استفاده قرار گيرد.
  2. صرفه جويي در مصرف انرژي
  3. كاشت چندين محصول
  4. برداشت محصولات طي بازه هاي زماني مشخص
  5. كيفيت محصولات

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۰:۰۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آفات درختان پسته را بشناسيد

شناخت آفات درخت پسته
درختان پسته هميشه توسط تعداد زيادي از آفت مخصوصا حشرات مورد حمله قرار مي گيرند. ضررات آفات و نبود اطلاعات كافي از كنترل آفات و بيماري ها يكي از بزرگترين و مهم ترين مشكلات كشاورزان است.
پر اهميت ترين ضررات آفات پسته مضرات كيفي و كمي هستند. مضرات كيفي شامل زياد شدن درصد پوكي و ناخنداني و ضررات كمي مانند كم شدن عملكرد حاصل از ريزش خوشه‌ و ميوه‌ و همين طور ميتواند سبب ضعف و خشك شدن سرشاخه‌ و سبب از بين رفتن كامل درختان بارور شود.
عكس آفات درخت پسته              
دسته بندي آفات و بيماريهاي پسته
آفات درجه اول پسته
آفاتي كه هر سال در باغ پسته ديده مي‌شود و به دليل وارد شدن ضررات زياد مبارزه با آنها ضروري است
آفات درجه دوم پسته
اصولا جمعيت اين نوع افت پايينتر از شاخص ضرر اقتصادي است ولي در برخي مناطق و در برخي از سالها به حالت طغيان و خسارت زا درآمده و مبارزه با آنها لازم و ضروري است
آفات درجه سوم پسته
كه جمعيت اين آفت در باغ پسته كم مي باشد و به تدريج جمعيت آنها به بيشتر از درجه ي ضرر اقتصادي ميرسد
 مهمترين آفات پسته در ايران
پسيل پسته اصلي ترين آفت از دسته بندي آفات درجه اول پسته ايران است . اين آفت ضررات زيادي به محصولات وارد مي كند و در اواخر خرداد تا اواسط مرداد بدترين زمان براي گياه پسته در ارتباط با اين آفت است. اگر جمعيت آفت در اين دوره زماني زياد شود ضرر سنگيني به محصول و گياه و كشاورز وارد مي كند.
حشره پسيل پسته از اواخر زمستان در باغات و مزارع پسته پيدا مي‌شود و با شروع فصل بهار همزمان با شروع رشد درختان پسته تا اواخر پاييز فعال مي شود. برخلاف تغييرات دما از بهار تا پاييز كه برگ‌ روي درخت قراردارد اين آفت به زاد ولد و رشد و نمو ادامه مي دهد پسيل پسته دشمنان طبيعي زيادي دارد . نوعي زنبور به نام پسيلا فاگوس اصلي ترين دشمن اين حشره محسوب مي شود
كفشدوزك يكي ديگر از دشمنان پسيل پسته است. اين كفشدوزك اصلي ترين گونه پسيل خوار در باغ و مزارع پسته است
به كمك اين دو روش ميتوان با اين آفت مبارزه كرد:
  1. مبارزه با دشمنان طبيعي
  2. مبارزه با مواد شيميايي
  3. تقويت درختان پسته
از ديگر آفات پسته پروانه چوب خوار پسته يكي از آفت هاي درجه يك پسته به حساب ميايد. اين آفت در بيشتر مناطق ايران پيدا مي شود. ضررات اين آفت به دو روش روي درختان اثر ميگذارد. در ابتدا به خوشه و ميوه و بعد سبب ضعيف شدن شاخه ها مي شود.
مبارزه با آفات درخت پسته
تقويت درختان پسته نقش بسيار مهمي را در كنترل انواع آفات ايفا مي كند معمولا براي تقويت آنها از كود هايي نظير كود سولفات پتاسيم ، اوره ، كودهاي فسفاته استفاده مي شود هر چند براي كنترل اين آفت از راه هاي شيميايي و سموم آفت كش استفاده مي‌شود و از حشره كش لاروين براي رفع آن توصيه مي‌شود. استفاده از حشره كش لاروين براي كنترل پروانه چوب خوار سبب زياد شدن پسيل آينده مي شود. پس حشره كش كمتر توصيه مي‌شود.
پروانه چوب خوار در فصل زمستان زير بوته هاي وحشي مانند درمنه، قيچ و … زمستان گذراني مي كند. و از اواسط بهار روي ميزبانهاي وحشي تخم گذاري و تغذيه ميكنند. اواخر خرداد به سمت باغات پسته حمله ميكنند و از ميوه هاي پسته استفاده مي كنند.
منبع :

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۳۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

در منزل چه درختاني بكاريم ؟

درختان مناسب براي ويلاها
درختان نه تنها زيبا هستند بلكه با سايه اي كه ايجاد مي كنند باعث خنك كردن خانه يا باغ و باغ مي شوند. درختان با افزايش ميزان سايه در باغ ، رشد ساير درختان و گياهان در باغ را تعيين مي كنند. و آنها مي توانند زيبايي حياط خلوت و ميزان نور را كنترل كنند. بنابراين مهم است كه درخت مناسبي را براي كاشت در نظر بگيريد. با اين وجود كود مناسبمي تواند براي رشد اين درختان بسيار مهم باشد.
درختان خانگي
انواع درختان مناسب براي حياط خلوت را معرفي كنيد
خرمالو
خرمالو بهترين درخت ميوه براي كاشت در باغ است. بهترين آب و هوا براي كاشت و پرورش اين درخت آب و هواي تقريبا گرمسيري است. خرمالو ، از جمله ميوه هاي نيمه گرمسيري ، به آبياري متوسط ​​نياز دارد. آنها به دليل گرماي زياد در تابستان به آب بيشتري احتياج دارند.
زيتون تلخ
اين درخت يكي از درختاني است كه سايه خوبي دارد. گلهاي بنفش آن در بهار و مه شكوفه مي گيرند و جلوه زيبايي به درخت و باغ مي بخشند. زيتون هاي تلخ توليد شده در تابستان بسيار شبيه به زيتون ها هستند اما سمي و تلخ هستند و براي مدت طولاني دوام مي آورند ، تا پاييز و زمستان.
زيتون تلخ به رطوبت زيادي احتياج ندارد و خشكي و گرما را به خوبي تحمل مي كند. خاك شني عميق و خشك براي اين درخت مناسب است و براي آب و هواي خشك و نيمه خشك بسيار عالي است.
كاج
اين درخت بيشتر براي ايجاد فضاهاي سبز در پارك ها و جنگل هاي دست ساز استفاده مي شود. درخت كاج از نظر نوع خاك بسيار حساس نيست و در هر خاك مانند ماسه ، خاك رس به خوبي رشد كرده و آبرساني كاج كم است. اصولاً ، يك بار در هفته آب كافي براي درخت وجود دارد
اقاقيا
درخت اقاقيا شاخه هاي آويزان دارد كه در فصول مختلف مانند تابستان و بهار ، گل هاي صورتي و سفيد توليد مي كند. درخت اقاقيا در برابر خشكسالي ، آلودگي خاك و شوري آب بسيار مقاوم است و مناسب ترين گياه براي سايه در حياط است.
سرو
سرو يك درخت هميشه سبز و زينتي است كه به آب كمي نياز دارد. و در برابر هواي خشك بسيار مقاوم است. خاك رس شني براي رشد سرو بسيار عالي است. در آب و هواي خشك و نيمه خشك به خوبي تحمل مي شود ، و مقدار كمي از كود فوق العاده سوپر فسفات ساده براي اين درخت كافي است و سرماخوردگي را تا 15 درجه زير صفر تحمل مي كند. به نور زيادي احتياج دارد و كاشت اين درخت باعث كاهش فرسايش خاك مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۰:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

فروش كود پتاسيم سولفات

كود شيميايي سولفات پتاسيم گرانوله
نقش كود عنصر پتاسيم در رشد و باروري و مبارزه با خشك سالي در بخش كشاورزي را نمي توان ناديده گرفت از اين رو بهتر است استفاده از اين كود مخصوصا در مناطقي كه با كمبود آب مواجه هستند افزايش يابد .
كود سولفات پتاسيم گرانوله يا پودري بهترين نوع كودهاي پتاسه است كه هم اكنون شركت پالايش كود يكي از شركت توليدكننده اين كود در ايران مي باشد، ما آمادگي خود را براي تامين نياز كشور به اين كود را اعلام مي كنيم
قيمت كود سولفات پتاسيم گرانوله
براي دريافت آخرين قيمت كود سولفات پتاسيم به شماره زير تماس حاصل فرماييد :
09130025744
مهندس لسان
كارخانه توليد سولفات پتاسيم عكس سولوپتاس
سولفات پتاسيم چيست؟
عنصر پتاسيم فلز قليايي و عدد اتمي نوزده مي باشد. عنصر پتاسيم بسيار نرم رنگ نقره اي دارد كه در مقابل اكسيژن به سرعت اكسيد مي‌شود و با آب به شدت واكنش ميدهد .
عنصر پتاسيم بيشترين عنصر غذايي پر مصرف در لايه سطحي خاك قرار دارد . ميزان عنصر پتاسيم در خاكهاي معدني سه درصد يا بيشتر در حال تغيير است ولي در خاكهاي آلي اين ميزان حدود سه صدم درصد است.
سولوپتاس چيست؟
سولوپتاس در حقيقت نام ديگر كود سولفات پتاسيم مي باشد . انواع كود سولوپتاس در بازار موجود مي باشد كه ما در ادامه به صورت كامل توضيح خواهيم داد . در كل چهار شكل پتاسيم در خاك وجود دارد كه عبارتند از: پتاسيم تبادلي، پتاسيم ساختماني، پتاسيم محلول، پتاسيم غير تبادلي
آناليز سولفات پتاسيم
كود سولفات پتاسيم در آناليز هاي مختلفي و با درصد هاي متنوع در بازار موجود مي باشد با آشنايي بيشتر با عنصر پتاسيم مي توانيد اين كود را بهتر بشناسيد.
پتاسيم محلول : بيشترين مصرف را توسط گياه دارد و به راحتي جذب مي شود كه به صورت محلول خاك به فرم يوني قرار دارد و كاهش منبع پتاسيم خاك به دليل شستشوي سطحي و غير سطحي صورت ميگيرد.
پتاسيم تبادلي: كه به آن پتاسيم دريافت كننده سطحي شده نيز مي گويند به وسيله بار منفي كلوئيدهاي آلي و معدني خاك ذخيره مي‌شود و در هر شرايطي به سرعت به كمك نمك هاي خنثي در دسترس قرار مي گيرد .
پتاسيم غيرتبادلي: به حالتي گفته مي شود كه به سرعت قابليت تبادل ندارد و در كوتاه مدت به كمك محلولهاي نمكي آزاد نخواهد شد و به ميزان كم توسط گياه قابل استفاده است.
پتاسيم ساختماني: حالتي از پتاسيم است كه بخشي از شبكه كريستالي كاني ها است. عنصر پتاسيم بيشترين عنصر حاضر در سيتوپلاسم و نمك هاي پتاسيم به عمل اسمزي خوب در داخل سلول‌ و اندام هاي گياهان غير نمك دوست كمك زيادي مي كند.
جذب پتاسيم به وسيله گياه
جذب عنصر پتاسيم در درون سيتوپلاسم يا سلولهاي ريشه از راه جذب فعال صورت مي گيرد كه به كمك انرژي صورت ميگيرد.
ميزان پتاسيم كه توسط گياه جذب مي شود در بخش هاي مختلف خاك‌ اصولا يك درصد مقدار كلسيم قابل جذب است، در صورتي كه ميزان پتاسيم گياه معمولاً ده برابر بيشتر از كلسيم مي باشد نشان دهنده آن است كه گياه قدرت انتخابي بالايي براي جذب عناصر مورد استفاده دارد.
نقش عنصر پتاسيم در گياه
عنصر پتاسيم در فيزيولوژي گياهان تاثير مهمي در فعال شدن آنزيم‌، ساخت و رشد سلول و پروتئين‌، ايجاد فتوسنتز، بزرگ شدن بالارفتن مقاومت به مشكلات محيطي نقش اساسي دارد. و همين طور عنصر پتاسيم در درختان سبب ايجاد ميوه‌ هاي بزرگ مي‌شود. رنگ نارنجي در مركبات و رنگ قرمز در سيب و هلو و شليل به دليل غلظت بالاي پتاسيم در گياه رخ مي دهد.
كاهش عنصر پتاسيم در برگ درختان
كاهش عنصر پتاسيم در گياهان و درختان در آغاز سبب بروز نشانه هاي ظاهري و علائم قابل ديدن نيست، ولي در ابتدا فقط كاهش در مقدار رشد و نمو و عملكرد وجود خواهد داشت كه به آن گرسنگي پنهان نيز گفته مي‌شود و تا وقتي كه كاهش عنصر پتاسيم زياد نباشد، حتي تا پايان فصل رشد و نمو هم نشانه هاي ظاهري بروز نمي كند ولي كم شدن عملكرد و رشد در اين مواقع صد در صد خواهد بود. نشانه هاي ظاهري كاهش عنصر پتاسيم در ابتدا در برگهاي مسن تر رخ مي دهد. در مسن تر برگهاي اصولا زردي و سوختگي از ابتداي برگ و حاشيه برگهاي آغاز شده و به سمت پهنك زياد مي شود.
نشانه هاي كاهش عنصر پتاسيم
در برگهاي پير با كناره هاي سوخته رخ مي دهد . گياهاني كه نشانه هاي كاهش عنصر پتاسيم را دارند به بيماريهاي و آفات حساسيت نشان مي دهند و كيفيت ميوه آنها كم مي شود . عنصر پتاسيم يك عنصر متحرك است نشانه هاي كاهش در آغاز در برگهاي مسن ديده مي‌شود. گياهاني كه علايم كاهش عنصر پتاسيم دارند نسبت به وجود آمونيوم حساسيت بيشتري نشان مي دهند.
نشانه هاي مسموميت عنصر پتاسيم
گياهاني كه پتاسيم زيادي دارند نشانه هاي كاهش كلسيم و منيزيم را نشان ميدهند. در ابتدا كاهش منيزيم ديده مي‌شود.
روش استفاده از كود پتاسيم
عنصر پتاسيم را بايد به گونه اي قرار داد كه ريشه گياهان بتواند آن را جذب كند و در سطح خاك هاي خشك نبايد مورد استفاده قرار داد. عنصر پتاسيم را به صورت نواري، در سطح خاك پخش كرد و آبياري و محلول پاشي كرد.
زمان مناسب مصرف كود پتاسيم
براي بيشتر محصولات كشاورزي پتاسيم قبل از آماده سازي خاك مصرف مي‌شود. پس بهترين زمان مصرف آن قبل از كشت محصولات است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

راه هاي صرفه جويي در مصرف آب در كشاورزي

چگونه در مصرف آب كشاورزي صرفه جويي كنيم
اين روزها  با كاهش ميزان بارش بحران كمبود  آب به شدت مورد بحث قرار گرفته است و در بيشتر  مناطق كشور با خشكسالي مواجه مي شويم . پس مديريت منابع آبي از اهميت خاصي برخوردار مي باشد . هدر رفتن آب در ايران بيشتر از ميانگين  هدر رفت آب جهاني است بطبق آخرين گزارشات مقدار هدر رفتن آب در اين كشور بيست و هشت تا سي  درصد مي باشد اين  درحالي است  كه اين مقدار در كل جهان  نه تا دوازده درصد گزارش شده است و يكي از عوامل اصلي اين موضوع برداشت هاي غيرمجاز از شبكه آبرساني و كهنگي و پوسيدگي تاسيسات آب مي باشد
راه هاي صرفه جويي در مصرف آب در كشاورزي
براي جلوگيري از افزايش ميزان هدر رفتن  آب مي توان نسبت به برطرف نمودن كهنگي و تعويض و تغيير لوله هاي شبكه آبرساني اقدام نمود و  استفاده از لوله هاي پلي اتيلن، گزينه مناسبي خواهد بود .همين طور  در بخش كشاورزي با تغيير روش آبياري مزارع،  باغ ها و  كشت زار ها با استفاده از  روش هاي جديد  آبياري مانند  استفاده از نوار آبياري كه مخصوص آبياري قطره‌اي هستند مي توان به بهبود مديريت مصرف و كاهش هزينه ها كمك كرد زيرا در مزارع و كشت زارهايي كه به كمك آبياري تحت فشار و قطره اي آبياري مي شوند سبب كاهش ميزان آب مصرفي و بهبود كيفيت و كميت محصولات و كاهش هزينه هاي توليد خواهد شد.
از مهمترين روش هاي تغيير الگوي استفاده مي توانيم به پيروي از متدهاي هاي بهزراعي و بهنژادي ، كم شدن سطح كشت محصولات از طريق مصرف زياد آب و اصلاح نژاد و توسعه كاشت گياهان كم آب اشاره نمود.
1- استفاده كمتر از كودهاي شيميايي
هر زمان از كود هاي شيمايي مثل اوره استفاده شود زمين ها تشنه تر خواهند شد و ميزان استفاده از آب افزايش پيدا كرد .
2-كاشت گلخانه اي مصرف آب كمتر ، برداشت محصول بيشتر
بررسي هاي اخير  نشان مي دهد كه  در سيستم كشت گلخانه اي ميزان مصرف آب ده  برابر كمتر مي شود. و جالبتر آنكه  با وجود كاهش مصرف آب، ميزان توليد به طور متوسط هجده  برابر افزايش مي يابد.
3- الگوي كشت متناسب با اقليم و شرايط آب و هوايي ايران
ايران  از نظر جغرافيايي در قسمتي از كره‌ي زمين قرار گرفته كه با محدوديت‌ها و چالش هاي  اقليمي خاص برخوردار است  خشك‌سالي يكي از جمله محدوديت‌هايي مي باشد كه به‌عنوان چالشي بزرگ در برابر توسعه‌ي كشاورزي است. با توجه به قرار گرفتن ايران در مناطق خشك جهان الگوي كشت بايد با استفاده از بهينه  منابع آب و كاشت گياهان مناسب با اقليم ايران برخوردار شود.
4- استفاده از آب هاي بازيافتي يا فاضلاب هاي شهري
در خاورميانه كه اكثر كشورها در ناحيه خشك و نيمه خشك قرار گرفته اند و از مدت ها  با معضل كم آبي آشنا هستند استفاده مجدد از فاضلاب هاي  تصفيه شده  در كشاورزي از اهميت ويژه اي برخوردار است ، چون  در بيشتر  اين كشورها، كشاورزي اصلي ترين مصرف كنند ه آب خواهد بود همچنين در ايران نيز در سال هاي گذشته  استفاده از آب بازيافتي پساب و فاضلاب ها مورد توجه قرار گرفته است.
منبع :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۸:۱۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع: