شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

درصورتي كه جهاد كشاورزي انديشيده بود ده ميليون تن ميتواند خريد داشته باشد اما فقط هفت ميليون و هفتصد تن از اين نوع گندم را خريداري نمود.در اين گزارش خبري در طي ماه هاي اخير درمورد نوسان قيمت گندم اخطار داده شده بود كه احتمال قاچاق و غيره وجوددارد اما هيچ سازمان و مسئولي اعتنايي نكرد. در سال گذشته قيمت هر كيلو گندم هزارو هفتصد تومان مشخص شده بود اما در كشور هاي همسايه قيمت سه هزار تومان و واردات از طريق ارز نيمايي به كيلويي چهار هزار تومان نيز ميرسيد كه اين امر موجب خارج شدن سه ميليون تن گندم از رده خريد تضميني شد.برخي ادعا ميكنند چون نرخ اين محصول پايين بود وارد عرصه غذاي دامداري و پرندگان شده است و ديگران ادعا ميكنند قاچاق شده به كشور هاي ديگر و بعضي ديگر فكر ميكنند درانبار ها ذخيره سازي گرديده است.

قيمت خريد براي هر كيلوگرم گندم براي سال زراعي مي تواند دوهزارودويست تومان تعيين شود ، با اين قيمت ممكن است شما بتوانيد از قيمت هاي پايين منطقه اي استقبال كنيد اما كشاورزان ناراضي بوده و دست به اعتراض ميزنند..
سخنگوي دولت، اقاي ربيعي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما مي توانيد قادر به خريد آن باشيد ، گفت:دولت قادر نيست هزينه بيشتري براي خريد اين محصول پرداخت كند .محمود حجتي در پايان گفت: وقتي نرخ جو درايران هزار و هشتصد تومان است اما در كشورهاي ديگر بالاي سه هزار تومان بفروش ميرسد توقع همچين مشكلات و اعتراض هايي را بايد داشته باشيم.

تاكنون دولت به ليست كمبود گندم براي ارائه خدمات آرد به نانوايي ها توجه نكرده بود تا وقتي كه محمود حجتي در حضور تجار و بازرگانان اعلام كرد كه واردات اين محصول به كشور به وسيله وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام ميشود.
اين خبر با اعلام اينكه تصميم گرفته شده است براي جبران كمبود اين محصول دو ميليون تن گندم وارد كشور كنند.
استفاده كود هاي سوپر فسافات تريپل و كلات آهن در كشت گندم موثر است در اين بازديد ، دولت جهاد كشاورزي عقيده داشت: با وجود ارائه خدمات گندم درايران كشاورزان بسياري كه در شهرهاي غربي و شمال غرب بودند قادر به فروش گندم به دولت نبودند.
حجتي در ادامه صحبت خود راجع به موضوع گندم و وارد كردن آن به كشور صحبت كرد و در جواب اعتراض يكي از اعضاي اتاق بازرگاني در خصوص اطلاع رساني ضعيف گفت: امسال توليد گندم افزايش داشت اما به دلايلي نتوانستيم مانند سال قبل كه با خشكسالي روبه رو بوديم خريد كنيم‌.

 

منبع :

واردات گندم در برابر قاچاق گندم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۶:۵۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

وزير جهاد كشاورزي امروز در جلسه اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: تاكنون هيچ اقدامي براي سرمايه گذاري در آب و خاك به اندازه دولتهاي يازدهم و دوازدهم نشده است.2m از زمين هاي آبياري مكانيزه شدند. محمود حجتي گفت: با توجه به آبهاي مرزي ، دويست و بيست هزار هكتار را سامان بخشيديم ، و طرحي را در سيستان اجرا كرده ايم كه طبق آن ، در زمين هاي كشاورزي در پاي درختان، همه به صورت مديريت پذير آبدهي مي شوند.

حجتي گفت: "صادرات ما از وضعيت خوبي برخوردار نيست و ما عضو هيچ پيمان منطقه اي يا جهاني نيستيم ، پس خوب است از پيمان اوراسيا كه از پنج نوامبر عملياتي است استفاده كنيم." ويز جهاد گفت: ارزش محصولات كشاورزي و توليدب و زراعي ايران هشتاد ميليارد دلار است گرچه پارسال در رابطه با نرخ ارز مشكلاتي وجود داشت ، ولي فرصتي براي رشد توليد صورت گرفت ، در حالي كه افزايش توليد به دليل افزايش سطح بهره وري و بخشي از آن به سمت افزايش نرخ ارز بازگشت داشته است.
حجتي افزود: توليد زعفران از سيصدوپنجاه تن در سال گذشته به پانصد تن افزايش يافته است و گفت: توليد سيب در ايران به چهار ميليون تن و مركبات نيز به چهار ونيم ميليون تن رسيده است كه البته كارگاه هايي براي ساماندهي و صادرات مازاد وجود دارد . واردات انواع كود هاي كشاورزي مثل كلات آهن ، كود اوره ، سوپر فسفات تريپل همچنان ادامه دارد.
محمود حجتي اعلام كرد وزارت جهاد طي چند هفته گذشته بين سيصدوپنجاه تا سيصدوشصت هزار تن گوجه فرنگي خريداري كرده است و در روزهاي اخير بيش از 1m تن در مدت يك سال گذشته اضافه و معرفي شده به بازار.

دوازدهمين عضو كابينه يك وارد كننده عمده كشاورزي در زمينه كنجاله سويا ، ذرت ،روغن خام، دانه هاي روغني ست كه بايد شامل ورودي هاي سم و دانه نيز باشد ضمن اينكه نگران تهيه هر يك از اين كالاها نيست و ذخيره كافي هم داريم. موجودي خوب ذرت و سويا وجود دارد ، اما 2m تن ذخاير دولتي در ذرت وجود دارد و نگراني در مورد واردات از بخش خصوصي وجود دارد.

وزيرجهاد گفت: " بخش كشاورزي بايد تقاضا محور باشد به اين معنا كه كشاورز بايد محصول را به تقاضاي محصول رشد دهد ، در حالي كه برخي از كشاورزان خيال مي كنند امسال مي توانند همان محصول را به خوبي بخرند زيرا سال گذشته محصول را خوب خريداري كرده اند.

وي گفت با توجه به رفتار عراق با محصولات صادراتي ايران در مراحل مختلف ، كشورهايي مانند عراق دائماً محدوديت هايي را براي صادرات كالاهاي ايراني اعمال مي كنند ، در حالي كه اين كشور به دليل منابع ارزي خود كاملاً مورد انتقاد قرار مي گيرد؛كه حتي كشاورز ايراني طبق احتياج عراقي محصولات زراعي را كاشت مي كند ، و زماني كه با كمبود كالا مواجه هستيم ، عراق درهاي خود را باز مي كند ، خريدهاي خوبي انجام مي دهد و به دليل داشتن منابع ارزي ، صادرات را جذاب مي كند. اما وقتي توليد مازاد داريم ، عراق درهاي خود را براي صادركنندگان ايراني ميبندد.

 

منبع:
رفتار بد كشور عراق در قبال واردات از ايران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۲:۳۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

طبق خبرگزاري مهر معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي همدان در روز پنجشنبه در نمايشگاه غذا اعلام كرد روز جهاني غذا براي جلب توجه به موضوع غذا براي جهان انتخاب شده است ، اظهار داشت: اين روز براي جهانيان است كه به سايه سياه فقر توجه كنند.

وي با بيان اينكه شعار سازمان غذا و كشاورزي در سال نود و هشت با عنوان "رفتار ما آينده ما است ، رژيم غذايي سالم براي جهاني بدون گرسنگي"است گفت: امنيت و تامين مواد غذايي جزئي از ذات وزارت جهاد كشاورزي و جهاد كشاورزي استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: "غذا يكي از اساسي ترين نيازهاي انسانها و همچنين همه موجودات زنده ميباشد و نقش اساسي آن غيرقابل انكار است." "سير كردن غريزه هاي گرسنگي از ابتداي خلقت با انسان ها بوده است تا بتوانيم پيشرفت شگفت انگيز بشر را در اين زمينه بيان كنيم. صنعت و كشاورزي را به اين غريزه ساده و ابتدايي مديون هستيم.

امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار

پرورش گفت: در اين حوزه مهم توليدي و اقتصادي، صدوپانزده هزار كشاورز چهار ميليون و نهصد تن محصولات كشاورزي با سهم هفتاد و چهار و نيم درصد محصولات زراعي ، پانزده ويك دهم درصد باغباني و ده و چهار دهم درصد دامداري ، پرندگان و آبزي پروري دست دارند.

وي گفت: سازمان جهاد كشاورزي در تلاش است بخش كشاورزي را به مردم معرفي كند و با اجراي پروژه هاي مختلف سعي دارد با كاهش ضايعات در حوزه كشاورزي از ابتداي كار ميزان محصول موجود در جامعه را افزايش دهد.
محمدشهرام پرورش اظهار داشت: امنيت مواد غذايي يك هدف سازماني پايدار است كه با استفاده از همه ظرفيت هاي علمي و عملي متخصصان و همچنين نظارت بر مراكز توليد پيگيري مي شود كه دستاورد آنها محصولات سالم و با كيفيت خواهد بود.
پرورش اظهار داشت: تهيه مواد اوليه و عناصر لازم گياهان و حيوانات با كيفيت مورد پسند سبب بوجود امدن محصولي با كيفيت ميگردد و اين محصولات در صنايع تبديلي و دامي قرار داده مي شود. استفاده از انواع كود مخصوصا كلات آهن در افزايش محصولات كشاورزي موثر است .

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان اظهار داشت: افزايش پتانسيل كشاورزي استان ، توليد محصولات كشاورزي با كيفيت بالا و ارزش غذايي و درنهايت تهيه كالاي سالم ، ارزان و مقرون به صرفه براي همه اقشار جامعه در اولويت قرار دارد. وي افزود: اين استان در سال نود وهفت بالاترين رتبه را در توليد گندم در كشور دارد و با توليد كلزا ، افزايش بهره‌وري كشاورزي و افزايش سطح در كشور رتبه اول را دارد.

منصور رضواني جلال گفت: سازمان جهاد كشاورزي همدان خود را سرپرست بخش كشاورزي استان در اهداف سياسي خود از جمله كمك به بهبود سلامت جامعه، امنيت غذايي، حركت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتي كشورو از همه مهم تر مبارزه با فقر و گرسنگي ميداند‌.

 

منبع :

افزايش محصولات كشاورزي در همدان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۴:۱۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي

امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي

سيد محمدرضامير گفت كه انتظار دارد در سال جاري ايران بتواند تهاجم ملخ هاي كويري را هم از شبه جزيره عربستان و هم از هند و پاكستان حفظ كند.
طبق خبرگزاري تسنيم سخنگوي سازمان حفظ نباتات كشور اعلام كرد: بنا به اعلام سازمان غذا و كشاورزي سازمان ملل متحد (FAO) شرايط اقليمي مساعد مي توانند امسال نيز هجوم ملخ ها را به كشور افزايش دهد.

محمدرضا مير گفت: كشور هاي كناري درياي سرخ مانند يمن ، عربستان سعودي ، اريتره زيستگاه ملخ صحرايي هستند. وي افزود:درسال جاري به طور جدي براي مقابله با اين افت ها تدابيري انديشيده ايم تا خسارت وارد نشود.

وي افزود: به ايران اجازه داده شد تا امسال حمله آفات ملخ وحشي از غرب آفريقا و شبه جزيره عربستان را منعقد كند. محمدرضا مير گفت: با ويژگي هاي نمايش داده شده اين ملخ ها منهدم شدند و امنيت مواد غذايي در كشور برقرار گشت.

محمدرضا مير اعلام كرد: ستادي در سازمان حفظ نباتات كشور با نام مبارزه با ملخ هاي صحرايي طي چند روز گذشته تاسيس شد .

سيد محمد رضا مير اضافه كرد:ما با تمام تلاشمان در اين ستاد سعي ميكنيم امكانات و افت كش هاي بسيار قوي و ادوات مربوط به مقابله با ملخ هاي صحرايي را جمع اوري‌كرده تا مانند سال ۹۷با انها مقابله كنيم.

براي خريد انواعه كود از جمله كلات آهن به صفحه مورد نظر مراجعه فرمائيد .

 

منبع :
امكان حمله مجدد ملخ هاي بياباني از عربستان سعودي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۲۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز

مدير جهاد كشاورزي نطنز طبق گزارش خبرگزاري ايمنا اعلام كرد ، از اول ماه شهريور تا اخر ماه مهر برداشت پياز تقريبا هزار و هشتصد تن خواهد بود.

مهدي بادي گفت : اين گونه پياز كه متعلق به دشت عباس آباد روستاي صالح آباد است و بذر بومي منطقه است به دليل كيفيت خوب ، ماندگاري طولاني و ترد و آبدار همه ساله خريداران فراواني از اصفهان ، قم و كاشان به اين منطقه مي آيند.

مهدي بادي ادامه داد: قطب توليد پياز كه عباس اباد ميباشد ،و با وضعيت فعلي مناسب آب انتظار ميرود پنجاه تا شصت تن پياز در هر هكتار برداشت شود. كود هاي كلات آهن و اوره براي پياز مفيد مي باشد.

طبق خبرگزاري ايمنا ، پياز خام براي كليه ها و مثانه ، پوست و مو بسيار مفيد است. پياز پخته شده نرم كننده است و براي افرادي كه روده ضعيفي دارند ، غذاي خوبي است.
تحقيقات نشان داده است كه خوردن پياز دو بار در هفته مي تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش دهد. اسيد فوليك يا ويتامين ب۹ يكي از تركيبات اساسي در مغز است كه سلامت روان و عاطفه را تضمين مي كند. تقريباً نيم فنجان آب پياز مي تواند نه٪ از نياز روزانه بدن به اسيد فوليك را از بين ببرد ، بنابراين عادت به خوردن پياز به تأمين اسيد فوليك كمك مي كند. كمبود اسيد فوليك باعث كم خوني مي شود.

چينش صد هزار متر مربع گلابي در نطنز

بنا به گزارش ايلنا ، مدير جهاد كشاورزي نطنز اظهار داشت: در سال جاري حدود دويست تن محصولات درجه يك از باغات حاصلخيز نطنز برداشت شد.

بادي اظهار داشت: با توجه به منطقه كوهستاني و ديرهنگام رسيدن گلابي نطنز ميوه ها كال برداشت مي شوند و در انبارهاي سنتي و سردخانه ها ذخيره مي شوند و از اغاز آذرماه تا پايان اسفند ماه به بازارهاي محلي و ميدان هاي تره بار فرستاده مي شوند.
وي اضافه كرد: بيشتر باغ هاي اين محصول در روستاي طامه و رقم گلابي نطنز به دليل سوغاتي نطنز مشهور است.

منبع:

35000 مترمربع زمينهاي نطنز براي كشت پياز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۵:۴۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد

با استفاده از كود هاي مناسب براشت محصول پسته بسيار مناسب بوده است . در اولين روز معاملات گواهي هاي سپرده پسته در بورس كالاي ايراني ، پسته هاي فندقي سي و دو -سي با نماد طلاي سبز زرند ديسكاوري و معامله شد و تاجران تا پايان اين معاملات روزانه سه هزارو هشتصد عدد گواهي سپرده پسته را خريد و فروش كردند. تاجران در همان روز معامله كردند كه قيمت هر كيلوگرم آجيل پسته سي و دو -سي در كمترين حد به قيمت نهصدوهجده هزار و نهصدوچهار تومان و در بيشترين ميزان آن نهصدوبيست و يك هزار و پانصد ريال بفروش رسد.

طبق اين خبر خريد و فروش سپرده پسته از امروز صبح در بورس كالاي ايران شروع شد واز تاجران انتظار مي رود در روزهاي آينده شاهد افتتاح دومين نشانه معاملات گواهي پسته در سهام شركت سبز دانه كوير باشند.

اين خريد و فروش ها در صورتي شروع شده است كه محصول پسته داراي مزايايي كود از قبيل مديريت بازه زماني در توليد و فروش توسط سازنده و كاهش بي ثباتي قيمت ها و كاهش هزينه هاي انبارداري و جابجايي بين انبارها مي باشد.

مزيت هاي ديگر گواهي سپرده گذاري مي توان به ساده سازي منابع مالي توليد كنندگان و كاهش هزينه ها و بهبود روند استاندارد سازي كالاها و بهبود كيفيت آنها اشاره كرد.

ودر آخركالاهايي از قبيل ، زيره ، سكه و زعفران كالاهايي است كه هم اكنون در بورس كالاي ايران مجوز دارد و پسته محصولي جديد است كه كه امروز به ليست گواهي كالاها اضافه شده است.

 

منبع

خريد و فروش پسته افزايش پيدا كرد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۲:۰۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟

طبق رسمي ترين گزارش ، نگراني اصلي ايران آب است و كارشناسان در انتقاد از استفاده محصولات آب بر نظير هندوانه ، گوجه فرنگي شركت كردند . در حقيقت ، در بين توليد كنندگان هندوانه به ازاي هر كيلوگرم از اين محصول از 500 ليتر بالاتر آب مصرف كردند ، در صادرات اين نهصد هزار تن هندوانه در حقيقت چهارصد و پنجاه هزار ليتر آب استفاده شده است.

طبق گزارش خبري موج،حسين اصغري گفت هم اكنون هشتصدهزار هكتار سطح زير كشت صيفي جات قرار دارد و بايد به شما بگويم: بيست و پنج ميليون تن سبزيجات و صيفي جات دركشور موجود ميباشدكه در سال ۹۷سه ميليون و صد هزار تن صيفي جات صادرات داشته ايم كه باعث وارد شدن يك ميليارد و چهارصد ميليون دلار ارز به كشورمان شد.

مدير كل محصولات علوفه اي گفت صادرات گوجه فرنگي ، رب ها و انواع سبزيجات به كشور افغنستان،كشورهاي حاشيه خليج فارس،عراق،روسيه كشورهاي اروپايي و اذربايجان توانسته مشتريان دائمي براي محصولات ايران پيدا كند . استفاده از كود هاي مثل كلات آهن شيميايي و آلي هيوميك اسيد ميتواند به رشد صيفي جات و سبزيجات كمك شاياني كند .

حسين اصغري با توجه به صادرات نهصد هزار تني هندوانه و خربزه در سال ۹۷ گفت:« امسال ميزان دقيق صادرات اين دو محصول از سوي گمرك اعلام نشده است. اما طبق شواهد مشخص شده است كه ميزان صادرات اين محصول به كشور هاي ديگر تغيير نيافته زيرا مشتري اين محصولات ثابت است .

مدير كل محصولات علوفه اي گفت اگر كشاورزان طبق ابلاغيه مربوط به محصولات كشاورزي عمل كنند و و با نوسانات قيمت انها قيمت محصولات خود را تغيير ندهند بازار سبزيجات و صيفي جات ثابت خواهد ماند.

منبع:

چرا بايد صادرات هندوانه انجام شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۲۸ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي

در اردبيل يك كشاورز درسال جاري چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم ، سه برابر ميانگين ملي برداشت كرد تا ثابت كند برخي از روشهاي علمي براي تحول در توليد گندم قابل استفاده است.

بنا به گزارش تسنيم ، يكي از سنجيده ترين كار ها براي گسترش حوزه كشاورزي و استفاده از تمام گنجايش آن، بالا بردن بهره برداري در حوزه توليد محصولات كشاورزي است كه به كشور در رسيدن به بي نيازي و افزايش توليد و اشتغال كمك شاياني كند.

كشاورز نمونه اردبيل طبق گزارش تسنيم گفت: عددي كه براي توليد گندم آبي به كار رفته است گاسكوژن است و توانسته در هر هكتار چهارده تن و صدوهفتاد كيلوگرم گندم برداشت كند.

 

وي گفت: "كود دهي و آبياري به موقع تأثير زيادي در افزايش محصول گندم دارد." و از ساير كشاورزان خواست تا از نظرات مهندسان اين حوزه استفاده كنند.

فرجي در جواب به اين سوال كه هزينه كاشت در هر هكتار چقدر است ، اعلام كرد: هزينه توليد اين محصول در هر هكتار مشخص نيست ، ولي در بيست و چهار تا بيست و پنج مهر كاشته شد و در ماه مرداد برداشت شد. فرجي سه بار در بهار و يك بار در پاييز آبياري را انجام داد و توانست از بارانهااستفاده مؤثر كند.

فرجي در مورد علت هاي موفقيت خود اعلام كرد: توليد اين محصول را با استفاده از مشاوران و مهندسان كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي انجام داده و سفارشات آنها را به صورت دقيق رعايت كرده است.

محمد صادق فرجي به اين سوال كه آيا گندم تراريخته است يا خير پاسخ داد:« مهندسان و كارشناسان حوزه كشاورزي هر هفته در زمين هاي كشاورزي او بازرسي مي كرده اند.

ميانگين برداشت گندم در كشور در چند سال اخير افزايش چشمگيري يافته است ، از چهار تن در هكتار به پنج تن افزايش پيدا كرده.

 

منبع:

ابتكار در كشت گندم توسط كشاورز اردبيلي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۱:۴۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور

رئيس انجمن ملي سيب زميني اظهار داشت: برداشت محصول سيب زميني در مهرماه به اوج خود مي رسد ، پيش بيني شده اين محصول به طور قابل توجهي در بازار عرضه شود.

رحيم نيازي از توليد سيب زميني در مناطق سردسير بيش از سه ميليون تن خبر داد و ادامه داد: با توجه به مناطق ديگر ، پيش بيني نمي شود توليد سيب زميني كمتر از پنج ميليون تن باشد ، اما هيچ آمار دقيقي را نمي توان تا پايان فصل برداشت اعلام كرد.

به گفته نيازي: به دليل افزايش قيمت ديگر كالاها ، مصرف اين محصول در خانوار افزايش يافته است كه مابقي مازاد آن به بازارهاي مربوط فرستاده مي شود.

رحيم نيازي در جمع خبرنگاران در گروه صنعت ، تجارت و كشاورزي در باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برداشت اين محصول تا دو ماه آينده در كشور ادامه خواهد داشت. شهرهاي كرمانشاه ، همدان و اردبيل در حال توسعه است و طي روز هاي آينده استان هاي چهارمحال بختياري ، زنجان و اصفهان ، خراسان رضوي و جنوبي به ليست برداشت اضافه مي شوند.

نيازي قسمت هاي زير كشت سيب زميني را در مناطق سردسير نود و سه تا نود و چهار هزار هكتار مشخص كرد و ادامه داد: به دليل اسفاده از كود مناسب برداشت سيب زميني در مناطق سردسير به بالاترين ميزان مي رسد.

رئيس انجمن ملي سيب زميني گفت قيمت هر كيلو سيب زميني در مزرعه دوهزارو صد تا دوهزارو ششصد تومان مشخص شده است و افزود: "اگر سيب زميني دو برابر مبلغ فروخته شود ، اين هيچ ربطي به كشاورز ندارد و فقط مرتبط با مشكلات نظارتي است.

نيازي در پايان سخنان خود افزود:نظارت بر خرده فروشي يك امرضروري است و علي رغم تعادل قيمت سيب زميني در مزرعه ، سرپرستان بايد از قيمت گذاري بيش از حد خودداري كنند زيرا اين فشارها را بر روي توليد كننده مي گذارد كه قيمت ها را به ضرر پايداري توليد تمام خواهد شد.

منبع:
برداشت سيب زميني از شهرهاي مهم كشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۹:۴۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده ؟

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده؟

امير خجسته گفت:« پانصد هزار تن ذرت آلوده در سه سال گذشته توسط دو شركت دولتي وارد كشور شد ، وي افزود: دويست ميليارد تومان اعتبار ، سه سال زمان و ۷/۰۰۰ كاميون سنگين براي از بين بردن ذرت آلوده برزيل مورد نياز است.

امير خجسته گفت: ذرت برزيل از همان اول كه وارد كشور شد آلوده بوده است. وي ادامه داد: بهتر است بدانيد كه حجم ذرت آلوده بر اساس شماره هاي اعلام شده توسط دستگاه ها صدوچهل و پنج هزار تن بوده است ، اما پيگيري ها و سندهاي موجود نشان مي دهد كه پانصد هزار تن ذرت از برزيل وارد كشور شده است.

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده

آزمايش ميكروب شناسي در ابتداي واردات

امير خجسته گفت: "همه اين ذرت ها توسط آفلاتوكسين آلوده و بسيار خطرناك هستند."خجسته افزود: ذرت آلوده برزيلي در انبارهاي گمرك نگهداري شده است.

رئيس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: جناب اقاي روحاني رئيس جمهور كشور پس از بررسي و اظهار نظر در مورد نظر مجلس ، دستور حذف ذرت آلوده را اعلام كرد كه البته مشكلات متعددي در خصوص حذف ذرت بوجود مي آيد.

طبق خبرگزاري تسنيم خجسته گزارش داد: "متأسفانه از سرنوشت سيصد و پنجاه وپنج تن از پانصد هزار تن ذرت وارداتي آلوده شده به كشور هنوز گزارش نشده است و در وضعيت بلاتكليفي قرار دارد."
وي اضافه كرد: اين مقدار ذرت توسط سيزده شركت دولتي از جمله شركتهاي تابعه وزارت جهاد كشاورزي به ارزش سي و پنج ميليون دلار از برزيل وارد شده است.
رئيس مجلس گفت: "مجلس مشتاق است كه بداند سيصدوپنجاه وپنج هزارتن بقيه ذرت آلوده كجا رفته و در چه مواردي استفاده شده است."

خجسته افزود:« دستگاه هاي نظارتي وظيفه داشتند كه هرچه سريع تر موضوع را شناسايي كنند.»

خجسته در آخر خاطرنشان كرد:پرونده ذرت هاي آلوده برزيلي به دادگستري قضايي ارسال خواهد شد تا پيگيري هاي لازم صورت گيرد.

براي خريد كود هاي كلات آهن مخصوص ذرت مي توانيد ازطريق لينك وارد شويد

منبع:

عامل واردات ذرتهاي برزيلي آلوده ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۰:۱۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع: