شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي

اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي

گرمايش جهاني و تغييرات اقليمي توليد غذا و كشاورزي را مختل خواد كرد. طي تحقيقات انجام شده توسط دانشمندان پيش بيني شده چنانچه روند افزايش گرمايش جهاني به همين صورت پيش رود تا سال 2100 تمام يخچال هاي طبيعي قطبي و هيماليا ذوب خواهند شد.

خطر گرمايش جهان براي كشاورزي

با ذوب شدن يخچال ها سطح آب درياها بالا آمده و شاهد سيلاب در رودخانه ها و رودهاي مناطق وسيعي از جهان خواهيم بود كه نتيجه آن كاهش ميزان توليد محصولات كشاورزي مخصوصا در نقاط آمريكا ، چين ، هند و بيشتر شهرهاي حاشيه اي درياها و رود ها مي شود. همچنين بروز سيل در مناطق مهم كشاورزي سبب شست و شوي خاك سطحي مي شود كه فرسايش خاك و از دست دادن خاك حاصلخيز را به دنبال دارد. خاكي كه براي هر 2.5 سانتي متر آن 500 سال زمان نياز است. همچنين ذوب شدن اين يخچال ها تامين آب شرب مناطق مختلف را نيز دچار بحران مي كند و دسترسي به آب شيرين را بسار سخت خواهد كرد.

اين گزارشات كه طي 5 سال پژوهش از 350 نقطه مختلف جهان جمع آوري شده نشان دهنده آسيب پذيري انسان طي اين تغييرات آب و هوايي است. زيرا طبيعت داراي سازوكارهايي براي رسيدن به تعادل است و فقط انسان دچار بحران خواهد شد.

يخچال هاي قطبي و رشته كوه هاي هيماليا داراي قدمتي طولاني و حدود ميليون ها سال مي رسد كه دست خورده باقي مانده كه با اغاز انقلاب صنعتي و از اوايل دهه 60 ميلادي هر ساله ميزان قابل توجهي از آن ذوب شده و از قطر يخ ها كاسته شده است.

تغييرات اقليمي و گرمايش جهاني به دليل افزايش گازهاي گلخانه اي مخصوصا دي اكسيد كربن در نتيجه استفاده بيش از حد از سوخت هاي فسيلي ، از بين بردن جنگل ها و مراتع ، استفاده از كود هاي شيميايي ازته و ... كه منجر به ذوب شدن يخ ها و بالا آمدن سطح دريا ها و در پي آن مشكلات جدي در بخش كشاورزي را همراه خواهد داشت. علاوه بر گرمايش جهاني و اثرات مخرب آن ، تغييرات فصول و الگوهاي بارندگي را نيز به همراه خواهد داشت.

اگر دماي جهاني ۲ درجه سانتيگراد افزايش يابد، تا سال ۲۱۰۰ نصف يخچال طبيعي ذوب خواهد شد. ولي با اقدامات مشترك جهاني،و پيوستن به كنواسيون هاي منع استفاده از سوخت فسيلي و كاهش توليد گازهاي گلخانه اي مي توان ميزان افزايش دماي جهاني را به مقدار قابل توجهي كنترل كرد  و مانع از ذوب آن ها شد. بزرگترين خسارات اين تغييرات در آسيا ، كشورهاي هند ، چين ، بوتان ، بنگلادش ، نپال و ... خواهد بود.

 

منبع :
اثرات گرمايش جهاني و خطر گرسنگي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۶:۵۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آسيب آفت كش ها و سم ها بر زنبور عسل

آسيب آفت كش ها و سموم بر زنبور عسل

نتابج تحقيقات انجام شده اخير در امريكا توسط محققان، 48 برابر شدن مقدار استفاده از كود هاي شيميايي و سموم حشره كش كشاورزي را نسبت به 25 سال گذشته نشان مي دهد. اين موضوع چنان داراي اهميت است كه كاهش گونه هاي حشرات علي الخصوص زنبور عسل و پروانه ها را به دنبال خواهد داشت.

طي تحقيقات انجام شده توسط مجله نشنال جئوگرافيك ، افزايش مصرف آفت كش هاي نئونيكوتينويد ، مهم ترين و بزرگترين عامل كاهش جمعيت حشرات و نابودي آن ها در جهان محسوب مي شود. آمار هاي اخذ شده از سراسر جهان نشان مي دهد كه مزارع 120 كشور دنيا از 140 كشور از اين نوع سم براي دفع آفات استفاده مي كنند و در حدود 92 درصد از مزارع آغشته به اين ماده هستند.

محقق آمريكايي به نام كندرا كلين اذعان داشت كه اين نوع سم يك د.د.ت جديد محسوب مي شود كه هزاران بار خطرناك از د.د.ت قبلي براي زنبور عسل است.

اين آفت كش ها جز حشره كش هاي سيستماتيك طبقه بندي مي شوند و در تمام بخش هاي گياه از جمله ساقه و برگ گياه نفوذ مي كنند. حدود 95 درصد اين مواد سمي در خاك باقي مي ماند و فقط 5 درصد آن جذب محصول مي شود و در نتيجه سبب افزايش مرگ و مير زنيور عسل مي شود. با توجه به زنجيره غذايي و استفاده پرندگان از حشرات اين مواد سمي وارد چرخه غذايي پرندگان شده كه سبب انتشار و مرگ ساير جانوران را به دنبال دارد.

آسيب آفت كش ها و سم ها بر زنبور عسل

حفاظت از زنبور عسل از سموم

از سال 2018 كشورهاي اتحاديه اروپا استفاده از اين سموم را ممنوع كردند و كشورهاي امريكايي نيز از سال 2019 قوانيني براي ممنوعيت استفاده منتشر كردند.

آزمايشات اخير نشان مي دهد كه از 452 گونه حشرات در حدود 45 درصد كاهش جمعيت را شاهد هستيم. و پروانه هاي آمريكايي به نام شهريار كه نشان دهنده حيات وحش آمريكا هستند در حدود 90 درصد كاهش جمعيت داشته اند. تغذيه زنبور هاي عسل از انواع گياهان و گل جوان و بزرگ نظير نهال گل محمدي و يا شكوفه هاي بهاري تغذيه مي نمايند كه بدين صورت بايد در استفاده از سموم مراقب بود و بايد حفاظت كامل را براي آنها بوجود آورد.

در حدود 5 ميليون گونه حشره در دنيا وجود دارد كه به دليل استفاده از سموم كشاورزي مانند نئونيكوتينويد جمعيت حشرات به شدت كاهش يافته و بسياري از آن ها در خطر انقراض هستند.

علاوه بر كاهش جمعيت حشرات خطر بزرگتري آينده زمين را تهديد مي كند و سبب آسيب به اكوسيستم هاي آبي و خاكي محسوب مي شود. زيرا حشرات نقش اساسي را در توليد محصولات و حيات جانوران و انسان را به عهده دارند.

استفاده از سموم كشاورزي و قوانين مربوط به ممنوعيت استفاده آن ها و اثرات شديد و خطرناك اين سموم ساليان متمادي در ميان كشورها و كشاورزان و دانشمندان مورد بحث بوده است ولي با اين حال به دليل افزايش نياز به به منابع غذايي و افزايش توليد و مقرون به صرفه بودن اين سموم همچنان شاهد استفاده گسترده آن در سطح جهاني هستيم.

منبع :
آسيب آفت كش ها و سم ها بر زنبور عسل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۰:۱۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

سرمازدگي گياهان چيست ؟

جلوگيري از سرمازدگي محصولات كشاورزي

سرمازدگي مي تواند موجب از بين رفتن قسمتي از اندام گياهي شود از اين رو سرمازدگي عموما در فصل زمستان و بهار اتفاق ميافتد با توجه به آغاز فصل زمستان و ورود سامانه هاي بارشي و برودت هوا سازمان هواشناسي توصيه هاي لازم را طي روزهاي آينده به كشاورزان اعلام كرد. طي روزهاي آتي بارش برف و باران در مناطق غربي كشور و وزش باد هاي شديد اقدامات زير جهت كاهش خسارت به باغات و محصولات كشاورزي و دام و طيور منتشر مي شود:

  • عدم انجام عمليات سم پاشي اما مي توانيد از بعضي از كود هاي آلي و شيميايي استفاده كرد
  • چك كردن به موقع ميزان دما و رطوبت گلخانه ، مرغداري و دامداري و  انبارها به دليل كاهش شديد دما مخصوصا انبار سيب زميني
  • جمع آوري بقاياي گياهان از سطح زمين و و باغات مخصوصا شاخ و برگ هاي آلوده به منظور كاهش آلودگي منابع آبي و خاكي
  • انجام عمليات شخم با عمق زياد در مزارع كشاورزي گوجه فرنگي به منظور نابود سازي لارو حشرات به دليل كاهش دماي شديد

سرمازدگي گياهان سرما زدگي درختان

زمان مناسب جهت كشت پياز و سير

  • بررسي ميزان غذايي ماهيان و تنظيم دما استخر و شكستن يخ روي استخرها به منظور هوادهي
  • بهترين زمان كشت پياز و سير همين موقع است
  • شخم زدن شاليزارها به كمك رواناب و آماده كردن مزارع باقلا
  • آبياري مزارع و باغات زيتون با ميزان آبياري بالا و بررسي خاك مزارع و باغات زيتون و كيوي
  • روشن كردن آتش در كنار مزارع و كنترل آن ها و مراقبت از آن مخصوصا كنار جنگل ها
  • زمان مناسب براي كشت ديم و پايان فصل كاشت ديم
  • جلوگيري از چراي دام مخصوصا در اوايل صبح در مناطق سردسير
  • ايجاد پوشش مناسب براي كندوهاي زنبور عسل و عدم بررسي كندوها در ساعات سرد
  • انجام عمليات كاشت بذر درختان به منظور توليد نهال

عدم انجام عمليات هرس

  • انجام سريع عمليات برداشت صيفي جات مانند بادمجان و هويج و ...
  • عمليات هرس را نبايد در اين زمان انجام داد
  • انجام عمليات برداشت پنبه ، ذرت و يونجه در مناطق و استان هاي گرمسير
  • بررسي و رعايت بهداشت باغات انار و بادام و از بين بردن ميوه هاي آفت زده به روش دفع كردن در عمق يا سوزاندن آن
  •  باغات نخل به روش غرقابي آبياري شود
  • پوشاندن تنه درختان به منظور جلوگيري از سرما زدگي و پوشش مناسب براي نهال هاي جوان و گياهان حساس
  •  استفاده از داربست در باغات انگور و آبياري مكانيزه و مدرن

كاشت نهال از ارقام مقاوم به سرما

  • استفاده از بخاري در بخش هاي مختلف باغات و مزارع مخصوصا در باغات انار ، مركبات ، زيتو و انجير و ...
  • مي توانيد از گونه هاي مختلف مقاوم در برابر سرما استفاده كرد
  • ايجاد دود با آتش زدن كاه و كلش و ايجاد ذرات معلق در هوا
  • استفاده از پرچين و درختان باد شكن مانند افرا و زبان گنجشك و ... به منظور جلوگيري از وزش بادهاي شديد و كاهش دما در مزارع و باغات
  • انتخاب اراضي مناسب جهت كشت و استفاده از اراضي شيب دار به دليل گود بودن مانع از جا به جايي هوا مي شود
  • و در نهايت به كليه كشاورزان توصيه مي شود باغات و مزارع خود را بيمه كنند تا سبب كاهش خسارت مالي شود.

منبع مقاله :

سرمازدگي گياهان چيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۹:۲۲ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

اهميت مبارزه بيولوژيك

اهميت مبارزه بيولوژيك

اثرات سموم كشاورزي و پساب آن از ميزان آلودگي هوا بيشتر است و صورت عدم رسيدگي خطرناك تر خواهد شد. سموم كشاورزي به دليل پايداري در خاك چرخه طولاني تري نسبت به آلاينده هاي جوي دارند!!! با توجه به مخالفت هاي گسترده و جهاني  در خصوص استفاده از سموم كشاورزي و آفت كش ها، اما بهترين و تاثيرگذارترين راه براي كنترل آفات و توليد محصولات بيشتر، استفاده از سموم كشاورزي در مبارزه بيولوژيك در سراسر جهان امري غير قابل انكار است. سموم را اغلب براي محصولات صيفي جات و سبزيجات ، انواع گل ها مخصوصا نهال گل محمدي ، انواع درختان ميوه استفاده مي شود . علي رغم پيشرفت هاي چشم گيري كه در زمينه توليد سموم ارگانيك و غير شيميايي طي دهه هاي اخير صورت گرفته ولي براي جاي گزيني اين سموم در مقياس وسيع و جهاني زمان زيادي لازم است . بنابراين افزايش آگاهي افراد در بخش كشاورزي و دامپروري در ميزان مورد استفاده و خطرات و اثرات اين سموم مي تواند از مشكلات احتمالي به صورت چشم گيري بكاهد.

اثرات سموم كشاورزي بيشتر است يا آلودگي هوا

اثرات سموم كشاورزي بيشتر است يا آلودگي هوا ؟

در ايران نيز با توجه به افزايش جمعيت و كاهش منابع در بخش كشاورزي و افزايش مصرف توليدات كشاورزي مبارزه اصولي بر ضد عامل بيماري زا و علف هاي هرز و آفات مضر و حفظ محيط زيست و ايمني و بهداشت افراد بيشتر از قبل اهميت پيدا كرده و امري ضروري محسوب مي شود.

به دليل اينكه حشره كش ها بر سيستم عصبي آفات اثر مي گذارد مي تواند اثرات مشابهي بر روي سلامت انسان گذاشته و ميزان اين اثرات به ميزان مورد استفاده از سموم رابطه مستقيم دارد. طبق گزارشات آماري از سراسر جهان ميزان مسموميت به بيش از 500 هزار نفر در سال و حدود 20 هزار نفر در سال مرگ و مير گزارش شده است. كه اين ميزان در كشورهاي در حال توسعه 13 برابر بيشتر از كشورهاي پيشرفته است.

طي مطالعات انجام شده در ايران ميزان عرضه سم هاي كشاورزي طي يك بازه زماني 10 ساله  از 8/15 هزار تن به 2/27 هزار تن در سال رسيده كه افزايش ورود سموم كشاورزي به محيط زيست كشور را نشان مي دهد.

مصرف زياد از حد استاندارد از سم ها و كود هاي كشاورزي ، منجر به توليد پساب آلوده و از تبعات آن آلودگي منابع خاكي خواهد بود كه بيماري هاي عصبي ، سرطان و بيماري هاي پوستي و تنفسي از اثرات طولاني مدت بر سلامت انسان است اين سموم به دليل پيچيده بودن در ساختار مولكولي به راحتي تجزيه نمي شوند و براي مدت زمان زيادي در خاك باقي مي مانند.

با اين حال مدت هاست كه مسئولان آلودگي هوا را اصلي ترين خطر سلامت شهروندان اعلام مي كنند ولي آلودگي خاك و اثرات آن كمتر از آلودگي هوا نيست و در مقياس بسيار وسيع تري بر سلامت انسان اثر مي گذارد و همچنين سبب كاهش محصولات و رشد گياهان و در نهايت منجر به فرسايش خاك مي شود.

 

منبع:

اهميت مبارزه بيولوژيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۱:۵۹ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

بهترين علف كش، يك ربات است

بهترين علف كش، يك ربات است

از ابتداي آشنايي انسان با كشاورزي و صنعتي شدن ، كشاورزان و باغداران با آفات و علف هاي هرز مشكلات عديده اي داشتند مخصوصا در زمان برداشت محصول اين مشكلات در مقياس وسيعي كشاورزان را با چالش روبه رو مي كند.به همين دليل متخصصان با استفاده از تكنولوژي هوش مصنوعي و ساخت ربات تا سال آينده به مبارزه با علف هاي هرز به كمك پالس هاي الكتريكي آزمايشات اوليه خود را  رقم خواهند زد تا با رديابي علف هاي هرز توسط ربات آن ها را نابود كند .

بهترين ربات علف كش

از اين ربات در ايران مي توان در زمين ها صيفجات و سبزيجات ، كشت نهال گل محمدي ، انواع باغات ميوه استفاده فراواني كرد . در سال گذشته نيز سه ربات  به نام هاي ، هري، ديك و تام مخصوص خدمات نگهداري كشاورزي در كم كردن هزينه ها و برخي فعاليت هاي كشاورزي  رو نمايي شد

مساحتي كه اين ربات تحت پوشش قرار مي دهد حدود 20 هكتار است كه اين به نو به خود بي نظير است . اين ربات به كمك دوربين هايي با نمايش كيفيت ميليمتري و سيستم ناوبري سطح زير كشت را مورد بررسي و  علف هاي هرز را كشف مي كند.

اين ربات  با دقت بسيار بالا به كمك يك مته مي تواند  دانه گياهان را بكارد و با شناسايي مكان كشت گياهان و ثبت موقعيت آن ها نقشه اي دقيق را براي كشاورزان به وجود  آورد.

طي تحقيقات انجام شده در يك مزرعه كشت هويج  اين ربات توانست علف هاي هرز اطراف بوته ها بدون آسيب به محصولات را از بين ببرد

اين شركت اخباري مبني بر ساخت ربات ديك به صورت تجاري كه مجهز به فناوري از بين بردن علف هاي هرز كه سازنده آن استارت آپ Root-wave   است را منتشر كرده است. اين ربات به كمك پالس الكتريسيته علف هاي هرز را از درون ريشه سوزانده و آن را از بين مي برد.

به كمك اين روش ديگر نيازي به استفاده از علف كش هاي شيميايي نيست و با حفظ كيفيت خاك  از آسيب رساندن به اكوسيستم ها جلوگيري كرده و تنوع زيستي را براي نسل آينده حفظ مي كند.

دانشمندان اين ربات ها را قدمي مثبت در جهت مبارزه با استفاده از مواد شيميايي مي پندارند زيرا مانع از آسيب رسيدن به بخش هاي مختلف زمين و منابع آبي و خاكي خواهند شد.

اين شركت در نظر دارد با استفاده از ربات تام مسيري از محصولات كشت شده را تهيه و با كشف علف هاي هرز با استفاده از سيستم هاي ناوبري اتوماتيك و دادن اطلاعات به ربات ديك آن ها را به طور كامل از بين ببرد.

بعد از كريسمس سال دو هزار و بيست ميلادي ربات هاي مجهز به اسلحه الكتريكي براي از بين بردن علف هاي هرز  در 20 مزرعه انگليس مورد آزمايش قرار خواهند گرفت  و تا سال دو هزار و بيست يك به صورت تجاري اين محصولات به بازار جهاني معرفي شوند.

 

منبع:
بهترين علف كش، يك ربات است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۰:۱۴ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: ساخت بزرگترين زنجيره توليدي و فرآوري گوشت كشور از مهمترين برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي است.
تاراسي اعلام كرد: ساخت بزرگترين واحد آبزي پروري در استان با گنجايش نهصد تن در شهرستان ايجرود ، توسعه كشت گياهان دارويي در پانصد هكتار از اراضي شهرستان ماهنشان ، كامل كردن پروژه توسعه باغ زيتون در شيب زمين در كل مساحت از دويست و نود هكتار در سطح شهر از طرح هاي جهاد است.

جواد تاراسي گفت استان زنجان توانايي بالايي براي كاشت گياهان دارويي دارد و توسعه كشت گياهان دارويي اقتصادي است. براي افزايش رشد گياهان دارويي مي توان از انواع كود مخصوصا كود كلات آهن ، سوپر فسفات تريپل ، سوپر فسفات ساده استفاده كرد
وي عنوان كرد: كامل كردن و مورد استفاده قراردادن اولين كارخانه استخراج روغن و توليد فرآورده هاي فرعي از زيتون كشور در طارم نيز يكي از طرح هاي سرمايه گذاري كشاورزي امسال است.
تاراسي گفت : استان زنجان بيست و هفت و نيم درصد از زيتون هاي كشور و پنجاه درصد از سير كشور را در اختيار دارد ، پس بايد به اجراي طرح هاي سرمايه گذاري كشاورزي در اين شهر توجه ويژه اي شود.

جواد تاراسي اظهار داشت: تأسيس بزرگترين باغ مدرن گردو در شهر خرمدره با مساحت دويست هكتار يكي ديگر از طرح هاي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي است.

حدود 4000 كشاورز در داورزن فعال هستند

طبق گزارش پايگاه خبري خراسان رضوي ، مدير جهادكشاورزي اظهار داشت: صدوپنجاه هكتار از باغهاي اين شهرستان كشت انار است كه متوسط ​​عملكرد آن بيست و پنج تن در هكتار است.شهرستان داورزن بيست هزار هكتار زمين كشاورزي دارد كه شامل هفده هزار هكتار كشتزار و 3000 هكتار باغ دارد.
لي اصغر امانيان افزود: اين محصول شهرستان ارگانيك است و روستاي نهالدان هرم اصلي توليد اين محصول در اين شهر است كه انار به استان هاي همجوار صادر مي گردد. وي انواع عمده انارهاي توليد شده در اين شهر را به عنوان ترش ، شاهوار ، ليلي و ملس ذكر كرد.حدود 4000 كشاورز در بخش هاي كشاورزي ، دامپروري و باغداري فعال هستند.

وي گفت: آبياري منظم ، بالا رفتن سطح بارندگي و سمپاشي با ريز مغذي ها در زمان مورد نياز از جمله عوامل موثر در افزايش توليد انار در شهرستان داورزان ميباشد.

 

منبع:

گسترش زيتون كاري در شهرستان طارم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۵:۱۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

آتريپلكس گياهي براي شوره زار

آتريپلكس گياهي براي شوره زار

طبق گزارش خبري مهر به گفته صادق ابروش در روز بازديد مسئولان بيابان گروه منابع طبيعي و آبخيزداري كشور و اساتيد دانشگاه منابع طبيعي كرج از كوه نمك قم در بيانيه اي گفت: در استان قم به ويژه در منطقه نمكي كوه توجه ويژه اي به شرايط دام و شرايط آب و هوايي داشته ايم.

اباذري معاون دفتر امور بيابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخيزداري كشور به كاشت گياه Atriplex با نام اسفناج وحشي ايراني در منطقه كوه نمكي اشاره كرد و گفت: استفاده از اسفناج وحشي در اين منطقه ثابت ميكند كه مسئولان و كارشناسان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم به خوبي آگاه هستند از شرايط خاص و وضعيت درياچه نمك ويك عمل علمي و ستودني را دنبال كرده اند.

آبروش اضافه كرد: كوه نمك به دليل نزديك بودن به قم از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار است ، به همين دليل تاكنون 4 هزار هكتار نهال در اين منطقه كاشته شده است و امسال نيز صدوپنجاه هزار Atriplex در مساحتي بيش از هفتصدوپنجاه هكتار با اعتبار بيش از ۳ميليارد تومان كاشته خواهد شد.
وي گفت در هر هكتار از سطح زير كشت كوه نمك در نزديكي دويست عدد Atriplex كاشته شده است و اظهار داشت: اين گياه در دو سال اول هفت بار آبياري مي شود و مي تواند منطقه را بدون آب بعداز دو سال حفظ كند. اين گياه به كمترين كود براي رشد نياز دارد .

آنها به همراه دو استاد دانشگاه منابع طبيعي كرج از پروژه هاي كويري بازديد كرده و Atriplex يا اسفناج وحشي را در منطقه كوه نمكي كاشتند و نظرات خود را در مورد عملكرد در اين منطقه ارائه دادند.

كاشت اسفناج وحشي در كوه نمكي قم يك عمل علمي و ستودني است

آبروش گياه Atriplex را به عنوان خوراك مناسب حيوانات دامي توصيف كرد و افزود: همچنين از اين گياه براي محافظت از خاك و جلوگيري از انتشار آتش استفاده مي شود بنابراين از اين گياه در مناطقي مانند كوه نمك استفاده مي شود كه ريزگرد ها را توليد مي كنند و احتمال بروز آتش سوزي در آن وجود دارد به صورت انبوه و گسترده استفاده ميشود.
صادق آبروش گفت: در سال ۹۷ بيش از يازده هزار هكتار از كاشت در مناطق بحراني استان قم از جمله حسين آباد ميش مست ، و كوه نمك با استفاده از گياهاني همچون تاغ و آتريپلكس و قره باغ صورت گرفت.

وي گفت جلوگيري از چراي دام باعث كاهش عمر گياه Atriplex مي شود و اين گياه بايد سالانه توسط دام ها مورد استفاده قرار گيرد ، به همين دليل اداره منابع طبيعي و مديريت آبخيزداري قم به مدت دو ماه چرا را در اين مناطق آزاد مي كند. اين نيز نشانه نظم و انضباط علمي و درك مسئولان است.

 

منبع:
آتريپلكس گياهي براي شوره زار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۳:۲۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟

كشور پاكستان از شهريور سال گذشته تا شهريور امسال صدوهجده هزار تن انبه را به ايران صادر كرد ، در صورتي كه در سال ۹۷ هشتاد هزار تن صادر كرده بود.اين اندازه از صادرات، انبه صادر شده غيررسمي از افغانستان به ايران را شامل نمي شود.

طبق اين خبر هيئتي از متخصصان ايراني از مجموع نوزده مجتمع ضد عفوني ميوه بازديد كردند و در نامه گزارشات خود به دولت پاكستان فقط چهار تا پنج مجتمع را استاندارد تشخيص دادند.
رئيس آژانس حفاظت از گياهان پاكستان اعلام كرد: استانداردهاي ايران و پاكستان از اين نظر يكسان نيست. "هر كشوري مقررات و استاندارد هاي خاص خود را دارا ميباشد ... ما همه كشورها دعوت مي كنيم تا از كارخانه هاي ما بازديد داشته باشند."

طبق گفته خبرگزاري هاي پاكستاني ، ايران چندين مجتمع ضد عفوني كننده ميوه غير استاندارد در پاكستان را شناسايي كرده است. چندي پيش ، هيأتي از كارشناسان سازمان قرنطينه ايران از مجتمع هايي كه در شهرهاي مختلف پاكستان قرارداشتند ، بازديد كردند.فلك ناز گفت: كشور استراليا سه مجتمع ضد عفوني ميوه در پاكستان را مورد تأييد قرار داده و ايالات متحده ۱ يا ۲ مجتمع را تاييد كرده است. براي پرورش انبه به كود هاي مثل كلات آهن نياز است.

رئيس سازمان حفاظت از نباتات پاكستان گفت: "محل هاي ضدعفوني ميوه ها با سرمايه گذاري بخش خصوصي ساخته شده اند." "ما انتظار داشتيم ايران نوزده مجتمع را تاييد استاندارد كند، اما نمي توانيم آنها را مجبور به انجام چنين كاري كنيم." فلك ناز ادامه داد: ميزان صادرات به تقاضاي كشور درخواست كننده بستگي دارد. فصل برداشت در اين زمان به پايان رسيده است. ما انتظار داريم در سال ۲۰۲۰ صادرات بيشتري انجام دهيم.

وزير جهاد كشاورزي رشد توليد پنبه خوب توصيف كرد

محمود حجتي با اشاره به افزايش چهل درصدي توليد پنبه تصريح كرد: ده الي پانزده درصد افزايش بهره وري و بيست و هفت الي بيست و هشت درصد افزايش در سطح زير كشت است و توليد اين محصول براي كشاورزان مقرون به صرفه است.

حجتي با مورد توجه قرار دادن افزايش نرخ پنبه ، از بالارفتن ميزان توليد در كشور خبر داد و گفت: بالا رفتن قيمت ارز پوئن هاي مثبت و منفي زيادي براي توليد محصولات زراعي داشته و افزايش هزينه هاي توليد وباعث گرديده بازار خوبي براي برخي از اين محصولات ايجاد شود و آنها را از سركوب قيمت ها جدا مي كند.

وزير جهاد كشاورزي در پايان گفت: نرخ ارز سيستم زراعت كشور را مختل كرده است ، به طوري كه محصولات زراعي مانند چغندرقند ،گوجه فرنگي و هندوانه ديروز يك سيگنال ارز آزاد دريافت كرده و امروز نيز رو به افزايش بوده و قيمت ها و سطح توليد كاهش و افزايش يافته است.

 

منبع:

چرا بايد از پاكستان انبه وارد شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۰:۰۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه

طبق گزارشي كه از وزارت جهاد كشاورزي بدست امده ، مديركل دفتر امور گلخانه ها ، گياهان دارويي و قارچ خوراكي ، با اشاره به ابلاغيه وزير جهاد كشاورزي مبني بر انتقال محصول سبزيجات و قارچ خوراكي از فضاي خارج به محيط هاي كنترل شده و گلخانه اي استان جنوب كرمان ، خراسان رضوي ، سيستان و بلوچستان ، اصفهان ، تهران ، يزد ، هرمزگان به عنوان پروژه هاي آزمايشي انتخاب شده اند.

غلامرضا تقوي گفت مساحت كل ارتباطات براي اين استانها در سال جاري ۱۰۰۰ هكتار بوده و سه برابر ظرفيت منطقه پيش بيني شده مشخص شده است.

مدير كل دفتر امور گلخانه ،گياهان دارويي و قارچ خوراكي ادامه داد گنجايش هاي ذكر شده تا آخر شش ماه اول امسال شناسايي شده است و اظهار داشت: از سه هزار و بيست هكتار ، و۱هزار و دويست و چهل هكتار داراي شرايط انتقال سبزي و صيفي جات از فضاي باز به محيط مشخص شده در اين هشت استان بوده است.

محمدرضا تقوي ادامه داد: گنجايش سه برابر در استان اصفهان معادل صدوبيست هكتار ، جنوب كرمان سيصد هكتار ، تهران سيصد هكتار ، فارس هزار هكتار ، هرمزگان سيصد هكتار ، يزدصدوپنجاه ، سيستان بلوچستان سيصدوپنجاه هكتار شناسايي شدند.
تقوي گفت: اين زمين ها جهت اخذ مجوز بهره برداري و موارد ديگر به سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي ارجاع مي شوند.

وي گفت انديشيديم كه امسال به طور كامل بر اساس ميزان اعلام شده انتقال سبزيجات و صيفي جات در هزار هكتار اجرا شود وي اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال آينده ، تمام استان هاي كشور نيز بايد كشت سبزيجات و صيفي جات از محيط هاي باز به كنترل شده انتقال دهند اين در استانهاي ديگر نيز گزارش شده است.

خريد تضميني گوجه براي 10 كارخانه در فارس

صمد رنجبري گفتن اينكه قيمت گوجه فرنگي براي خريد هزارو صدوپنجاه تومان تضمين شده است و ادامه داد: ۷ كارخانه فرآوري در شهر مرودشت ، دو كارخانه ديگر در شهرهاي خرمبيد و شيرار و يك كارخانه در اصفهان به عنوان عوامل خريد پشتيباني گوجه فرنگي همكاري مي كنند. براي رشد سريع گوجه فرنگي به انواع كود هاي كلات آهن ، سوپر فسفات تريپل نياز مي باشد
بنا به گفته صمد رنجبري ، خريد پشتيباني گوجه فرنگي به دستور وزير جهاد كشاورزي و با همكاري موثر تعاوني روستايي به عنوان نماينده مردم از ۲۳مرداد آغاز مي شود و تا پايان مهر ادامه خواهد داشت.
او گفت هدف از به اجرا درآوردن اين پروژه را توليد پايدار، حفظ قيمت محصولات در بازار و جلوگيري از ضرر توليدكننده عنوان كرد.

 

منبع:

گسترش كشت صيفيجات در گلخانه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۲۳ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

اصلاح كمبود آهن بوسيله كلات آهن

كود كلات چيست؟

 

چرا از فرم آهن بايد استفاده مي شود؟ با افزايش pH محيط در حال رشد از 6.2 ، آهن حتي اگر هنوز وجود داشته باشد در دسترس گياه قرار مي گيرد. كلاتها از نظر الكتريكي داراي مولكولهاي آلي هستند كه آهن را در خود نگه مي دارند ، اما آهن را حتي اگر pH متوسط ​​در حال رشد زياد باشد ، به گياه مي ريزد. براساس گفته مهندسين شركت پالايش كود همه كلات ها به طور يكسان كار نمي كنند. براساس اين انتشار ، "درك مديريت pH براي گياهان رشد يافته كامل" بهترين كلات براي آزادسازي آهن از بالاترين حد pH ، آهن-EDDHA است

 

كمبود آهن در گياه ؟

 

پالايش كود علائم معمولي شامل كلروز بين دهي برگهاي جديد (برگهاي زرد با رگهاي سبز) است. اين علائم همچنين مي تواند ناشي از ساير مشكلات گياه ، كمبود ريز مغذي ها ، بيماري هاي ريشه ، آب زياد و غيره باشد. بهترين راه براي اطمينان ، بررسي محصول براي بيماري ريشه گياهان است. اگر سيستم ريشه سالم است ، پس از آن براي تأييد منبع ، رسانه ها و نمونه هاي بافت را براي آناليز آزمايشگاهي ارسال كنيد.

 

 

اصلاح كمبود آهن

 

اگر كمبود آهن تأييد شود ، دو دليل احتمالي وجود دارد.

 

pH متوسط ​​در حال رشد بسيار زياد است (بالاتر از 6.2). pH متوسط ​​در حال رشد را با تزريق اسيد و / يا سوئيچ كردن به كود اسيدي با پتانسيل بالاتر اصلاح كنيد.

كاربرد آهن كافي نيست. اين امر با افزايش ميزان كاربرد كود يا اضافه كردن سولفات آهن قابل اصلاح است ، اما اغلب استفاده از كلات آهن موثرتر است.

استفاده از كود هاي شيميايي نظير كود سوپر فسفات تريپل ، سوپر فسفات ساده ، كلات آهن ، كود اوره براي رشد درختان بسيار حياتي مي باشد .

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۴:۰۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع: