شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي .

شركت پالايش كود | اخبار و نهاده هاي كشاورزي

الزام استفاده از كود آهن

الزام استفاده از كود آهن

درختان و گياهان نشانه هاي مختلفي از كمبود آهن را از خود بروز مي دهند .

محققين شركت پالايش كود متوجه شدند كه در طول رشد و بارور شدن كمبود آهن در گياهان به شكل هاي مختلف زماني رخ مي دهد كه درخت در طول رشد بسياري از عناصر اصلي را از زمين استفاده ميكند و خاك پس از مدتي با كمبود اين عناصر براي تغذيه گياهان روبرو ميشود در نتيجه، باروري كمتر يا اندازه ميوه كوچك است.

يكي از عناصر مهم مورد نياز در گياهان، آهن ميباشد كه مدتي پس از رشد گياه، خاك با كمبود و يا فقر اين عنصر و بارور كردن گياه مواجه ميشود كه بايد اين مشكل را با دادن انواع كودهاي آهن برطرف كرد. مقدار استفاده از كود آهن بسته به نوع سن گياه و نوع گياه  ، نوع خاك منطقه و نوع كود آهن متفاوت و متغير است. كودهاي آهن پالايش كود يكي از عناصر ضروري است كه براي مصرف درختان، به ويژه درختان ميوه، كه براي افزايش عملكرد باردهي و رشد درختان ميوه مورد استفاده قرار مي گيرد. در بيشتر درختان ميوه علائم و يا نشانه هايي از  كمبود يا فقر آهن  مشاهده مي شود . كه مهندسين شركت پالايش كود متوجه شدند اكثر خاكهاي ايران دچار فقر آن هستند .

علائم فقر آهن در انواع درختان

از نظر مهندسين پالايش كود نشانه هاي كمبود آهن در درخت هاي ميوه نشانه هاي تقريبا يكساني دارد مثلا در درختان گيلاس و آلبالو:

-كمبود آهن به صورت زرد رنگ در برگ هاي جوان گياه توسعه مي يابد. اگر ميزان آهن كمبود زيادي داشته باشد، سطح برگ سبز روشن مي شود و در بعضي موارد از زرد به سفيد تبديل مي شود. لبه هاي برگ اين درخت ها در زمان كمبود آهن حالت بافت مردگي پيدا ميكند و قبل از بلوغ مي افتد. ميوه اين درخت ها دچار رنگ پريدگي است و تعداد آن كم ميباشد.

-نشانه هاي فقر عنصر آهن در هلو، آلو و سيب ، در اين درختان با زرد شدن برگ هاي جوان شروع ميشود و در علائم شديد تر ميتوان برگ هاي زرد و سفيد را ديد اما رگه ها سبز باقي مي مانند.
اندازه ميوه ها كاهش يافته و رنگ خود را از دست مي دهد. شاخه خشك شده يا بخشي از يك درخت يا چند درخت ممكن است در باغ آلوده باشند و بقيه درختان نشانه هاي كمبود آهن را نشان ندهند.

 

شماره تماس شركت پالايش كود بمنظور خريد كود آهن :

031-55578491

09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۶:۳۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات محصولات كشاورزي

محمود حجتي گفت كه بي ثباتي قيمت كالاهاي كشاورزي در بازار داخلي مي تواند با معرفي و تغيير وظايف صادرات محصول، به جاي ممنوعيت صادرات يك محصول و بدون محدوديت مجدد، كنترل شود.
بنا به گزارشات خبري تسنيم، محمود حجتي، كه مسئول قيمت گذاشتن روي محصولات كشاورزي با وزارت صنايع، معادن و تجارت است، گفت:سيب زميني اين روزها صادر نمي شود، اما بدنبال راهي براي تنظيم قيمت و توليد هستم.

محصولات كشاورزي

او همچنين گفت كه توليد لبنيات افزايش يافته است و قيمت توسط سازمان حمايت كننده تخمين زده شده است. شير توسط دامداران با قيمت مورد تأييد ارائه مي شود، اما بايد پيش از ورود به بازار نظارت شود، كه نا معقول افزايش نيابد.

وزير جهاد كشاورزي گفت: نرخ توليد دامداران مطابق با شرايط اقتصادي افزايش يافته است و نبايد توقع داشت دامدار محصول را زير قيمت قرار دهد، كه بدين معني  توليد امكان پذير نباشد.

محمود حجتي ادامه داد: بيست و شش درصد هزينه هاي توليد شير بستگي به منابع خارجي دارد و هفتادوشش درصد هزينه هاي تامين مواد غذايي در داخل كشور است كه باعث افزايش هزينه هاي داخلي، مانند قيمت يونجه و ذرت، افزايش هزينه هاي توليد كشاورزي را در بر دارد و افزايش قيمت هاي فعلي توسط سازمان حمايت كننده مورد تاييد قرار گرفته و اگر مشكلي وجود داشته باشد بايد آنها را مطرح كرد.

البته اگر ايران در زمينه صادرات كود هاي كشاورزي مثل كود دي آمونيوم فسفات و يا كود سوپر فسفات تريپل برنامه ريزي كند ميتواند براي كشور بسيار ارز آور باشد.

خاموش كردن آتش در زمين هاي كشاورزي آستان قدس رضوي

به گزارش مركز اطلاع رساني مشهد، امير عزيزي، اعلام اعلام كرد وگفت: "دود سنگين كه در سي و يك خرداد در آسمان شهري و در شهرك باهنر مشاهده شد، به دليل آتش سوزي بخشي از زمين هاي كشاورزي. آستان قدس رضوي توسط آتش نشانان در ايستگاه هاي پانزده و چهل و نه مهار شد.
حجتي افزود كه توضيحات بيشتر در مورد زمين ها و پيشگيري از آتش آنها به زودي در دسترس خواهد بود. مدير سازمان خدمات آتش نشاني شهرداري مشهد گفت كه كشاورزان نيز در اين فصل به مراقبت و توجه بيشتر نياز دارند تا خطر از بين رفتن محصولات كشاورزي و آلودگي محيط زيست را از بين ببريم.

 

منبع:

پيشنهاد آقاي حجتي در باب لغو صادرات


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۹:۳۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

شاخص سطح برگ سبز

شاخص سطح برگ سبز
مهم ترين شاخصه هاي كشاورزي و علوم گياهي، تدوام شاخص برگ است. 
شركت پالايش كود
شركت پالايش كود واردكننده و توليد كننده كود هاي آهن در ايران است ، در اين مقاله متوجه خواهيد شد كه تمامي گياهان با ادامه فصل، سرعت رشد خود را به دليل پايين امدن سطح برگ و زرد شدن برگ ها از دست ميدهند و يكي از درمان هاي مفيد براي پيشگيري استفاده از كود كلات اهن است. 
در طول آزمايش هاي مختلف بر روي گياهان، محققان پالايش كود نتيجه گرفته اند كه ارزش شاخص دوام سطح برگ در حضور كود كلات آهن، به ويژه در پايان رشد بسيار مفيد است و وابسته به كاربرد كود در تركيب كود آهن، اثرات آن بر مقدار شاخص بقاء برگ مورد ارزيابي قرار گرفت كه به طور مستقيم با ​​ميزان مصرف كود شيميايي در گياه ارتباط داشت.
لازم به ذكر است كه طول دوام سطح برگ، ميزان نور دريافت شده در طول رشد گياهان را نشان مي دهد و عملكرد مواد خشك به دوام سطوح برگها بستگي دارد و دوام سطح برگ را مي توان در نظر گرفت به عنوان شاخص توليد. نتيجه آزمايش هاي مختلف در حضور كود آلي نشان داد كه بقاي شاخص سطح برگ بالاتر از نمونه هاي شاهد بود.
تحقيقات شاخص سطح برگ
طبق مطالب ذكر شده ، استفاده از كود آلي، طبق تعريف،  كود كلات اهن تداوم سطح برگ ها را در نمونه هاي آزمايش شده افزايش داد. در آزمايشات نشان داده شده است كه درمان گياهان با اين روش و استفاده از كودهاي آهن زيستي، شاخص دوام كودهاي ديگر را افزايش داده است، و عدم استفاده از آن باعث كاهش ميزان دوام و عمر مفيد برگ ها شده است. عمر مفيد سطح برگ نيز مي تواند توسط ترشح هورمون هاي مختلف رشد توجيه شود.
لازم به ذكر است كه محققان پالايش كود متوجه شدند بقاي بالا سطح برگ بعد از مرحله توليد مثل در گياهان بسيار مهم است زيرا افزايش آن به طور مستقيم با افزايش عملكرد گياهان مرتبط است.
تماس با شركت پالايش كود براي خريد كود آهن :

031-55578491
09130025744


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۸:۴۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

چينش كلزا از حوزه شهرضا

چينش كلزا از حوزه شهرضا

مرتضي كافي به نقل از گزارش آژانس خبري اصفهان گفت: "پروژه كشت كلزا در شهرضا شانزده سال پيش آغاز شد و پس از وقفه خشكسالي، كشت اين محصول به طور جدي مطابق با توصيه وزارت جهاد كشاورزي درسال ۹۶ انجام گرديد.

برداشت كلزا در شهرضا اصفهان

كافي ادامه داد: "انتظار مي رود كه بيشتر از شصت تن از كلزا در مزرعه شهرضا برداشت شود.
وي اظهار داشت: كشت كلزا توسط دوازده اپراتور در شهر انجام شد.
او اضافه كرد: هفده هزار هكتار زمين كشاورزي در شهرضا وجود دارد كه ، چهارو هفتصد هكتار به كشت پاييز و دوهزاروسيصد هكتار مختص كشت بهار است.

مرتضي كافي گفت كه در حال حاضر هفت هزاروپانصد اپراتور در شهر شهرضا در زمينه كشاورزي فعال هستند.

كود هاي ارگانيك مختلفي براي كلزا مفيد است ولي نبايد از كودهاي شيميايي مثل اوره ، دي آمونيوم فسفات يا سوپر فسفات تريپل قافل شد.

لازم به ذكر است كه روغن كلزا داراي كيفيت تغذيه اي بالا با توجه به اسيدهاي چرب اشباع نشده، كلسترول و درصد بسيار كم اسيد اروسيك است و در تركيب اسيدهاي چرب در شرايط مختلف متفاوت است.
دانه هاي روغني كلزا داراي بيست و پنج تا پنجاه و پنج درصد روغن، هجده تا بيست و چهار درصد پروتئين و دوازده تا بيست درصد پوست است.

نقشه فائو براي جنگل آسيب ديده آسيا

با توجه به آينده اميدوار كننده و توجه به نياز به جلوگيري از عواقب فاجعه بار سازمان فائو خواستار اجراي هفت پيشنهاد توصيه شده و همكاري توسط همه كشورهاي منطقه است. اين موارد عبارتند از: 1) تصويب سيستم هاي مديريت منابع طبيعي سازگار 2) افزايش همكاري ميان ذينفعان 3) بهتر شدن كيفيت جنگلها 4) سرمايه گذاري در مدل هاي مختلف اقتصادي جايگزين 5) ايجاد يك سيستم مديريت مناسب براي جنگل 6) انعطاف پذيري 7) پيوستگي به منابع كافي براي مديريت جنگل ها و مناطق طبيعي. اين اقدامات، همراه با اراده قوي سياسي، به كشورها فرصت مي دهد تا از پايداري اكوسيستم ها، اقتصادها و جوامع اطمينان پيدا كنند.


منبع:
چينش كلزا از حوزه شهرضا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۰:۴۵ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان

اردشير شهركي گفت: در سيستان و بلوچستان هزارو پانصد هكتار زمين زراعي مخصوص كشت انبه راه اندازي شده است كه حدود ۱۰۰۰هكتار آن بارده و ما بقي بارده نميباشند .
مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: كه برداشت اين محصول در جنوب استان در ماه ارديبهشت شروع شد و در ماه خرداد پايان يافت.

عكس انبه سيستان و بلوچستان ميوه انبه

اردشير شهركي گفت كه چهارده هزار تن انبه از باغهاي جنوب سيستان و بلوچستان برداشت شده و به بازار عرضه شده است.
وي اظهار داشت: نود درصد از اين محصول كه در استان توليد مي شوند به منظور تهيه ترشي ها استفاده ميشوند و افزودند كه مهم ترين شهرهاي توليد عمده انبه در استان سيستان و بلوچستان چابهار، قصرقند، قاسقند و نيكشهر و سرباز هستند .
وي ادامه داد : "اين محصولي‌ گرمسيري پر از ويتامين ث، ب و آ ، پروتئين ها، مواد معدني، چربي ها، و اسيد هاي عالي مي باشد."

او همچنين در مورد برداشت چيكو در استان صحبت كرد وگفت: انتظار مي رود هزار و سيصدوپنجاه و پنج تن برداشت و به بازار عرضه گردد.اردشير شهركي گفت: اين محصول گرمسيري به طور عمده در شهرهاي قصر قند، كنارك، چابهار و سرباز در دويست و پنجاه هزار هكتار زمين كشت شده است.

او گفت: "درخت اين محصول داراي رشد نسبتا كم است، اما طول عمر آن طولاني است و مقاوم در برابر خشكسالي و آب و هوايي بسيار شديد است و تحمل شوري خاك آن شبيه به درختان نخل است."
شهركي ادامه داد: ميوه چيكو در زمان نابالغ بسيار سخت و غير قابل مصرف است و طعم آن مشابه گلابي است، كه در شيريني، سالاد و دسر استفاده ميشود.

اردشير شهركي ادامه داد؛ كه سيستان و بلوچستان در جواراتي داراي آب و هواي نسبتا گرمسيري، گرم و مرطوب است كه از كشورهاي گرمسيري كشور متنوع تر است و در توليد برخي ميوه ها در ايران غير قابل مقايسه است.

بنا به گفته شهركي : چيكو يكي از درختان ميوه اي استوايي(گرم) است كه در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان به علت آب و هواي گرم و مرطوب كه مصرف خوراكي و دارويي نيز دارد، به خوبي رشد مي كند.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت كه ميوه چيكو خوراكي است، اما بخش هاي مختلف آن مانند ميوه نارس، پوست، گل ها و دانه، برگها نيز به عنوان مواد دارويي استفاده مي گردد. براي پروش انبه به كود هاي مختلفي مثل كود اسيد هيوميك ، كود شيميايي اوره نياز است. شركت پالايش كود توليد كننده انواع كودها آهن در ايران مي باشد

منبع:

پرورش انبه در سيستان و بلوچستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۵:۳۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتي برنج

حبيب الله نيكزادي پناه گفت: بركنار كردن پول هاي دولتي براي وارد كردن برنج در شرايطي است كه توليد داخلي با نيازهاي كشور مطابقت ندارد، بر خلاف تأكيد دولت بر حمايت از حقوق مصرف كننده، گفت كه اين بدان معني است كه مردم برنج ميل نكنند.عضو كميسيون كشاورزي ادامه داد:«در حال حاضر بسياري از بخش هاي برنج وارد مي شود و گفت: تصويب حذف ارز چهار هزارودويست تومان از واردات برنج به معني دريافت حداقل از سفره از مردم است كه چنين پيشنهادي بعيد است تصويب شود.
او گفت: "اين واقعيت است كه توليد داخلي برنج نيازمنديهاي كشور را برآورده نمي كند و واردات بايد انجام شود و با توجه به وضعيت فعلي، افزايش نرخ برنج وارداتي يك معيار مناسبي نيست."

نماينده مردم در معاونت دهم، با تأكيد بر اين كه اين پيشنهاد غير قابل قبول است و حذف پول دولت و جايگزيني ارز نيمايي، افزايش نرخ برنج وارداتي است و در تضاد جدي با تاكيد دولت است و محافظت از حقوق مصرف كننده را دارا ميباشد.

او گفت: با توجه به قيمت ها و تورم بالا، هزينه برنج وارداتي، تهي كردن سفره مصرف كنندگان است و قطعا با كميسيون مجلس مخالف است.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: واردات برنج با پول نيمايي اسمي بدين معني است كه گران است و مردم نمي توانند آن را بپردازند و دولت بايد بيشتر به مردم احترام بگذارد: من مطمئن هستم كه دولت و مجلس در نهايت با اين پيشنهاد مخالف هستند؛ زيرا همه مقامات نگراني در مورد معيشت مردم هستند.

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتي برنج

افزايش دوباره قيمت سيب زميني

نرخ سيب زميني در هر كيلو ميدان ميوه و تره بار دوباره افزايش يافته است، به صورتي كه هر كيلوگرم اين محصول پنج تا هفت هزار تومان به فروش ميرسد.

نرخ هر كيلو ، هويج چهار تا شش هزار و پانصد تومان، پياز هزار و دويست تا چهار هزار تومان، كاهو هزار تا دو هزار و پانصد تومان گوجه فرنگي سه تا پنج هزار تومان، سبزيجات هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد تومان سبزي خوردن دو تا سه هزار و پانصد تومان ميباشد.

نرخ هر كيلوگرم اين محصولات در تهران تقريبا شش تا ده هزار تومان ميباشد.

اگر چه زمان برداشت محصول سيب زميني در اين فصل است، اما بايد نرخ اين محصول به شدت كاهش يابد و فروش با اين قيمت غير منطقي است. دلايل افزايش نرخ اين محصول (سيب زميني) در بازار كشور، مسئله صادرات و كاهش ارزش پول بالا رفتن قيمت انواع كود ، كود اسيد هيوميك است.

منبع:
مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۴:۳۶ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان

پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان

تحقيقات، آموزش و پرورش و ارتقاء كشاورزي گفت: ما بايد به كشاورزي مبتني بر دانش حركت كنيم.

كشاورزي دانش بنيان

دكتر علي اكبر مويدي : كشاورزي مبتني بر دانش، اطلاعات و نوآوري است

دكتر علي اكبر مويدي گفت: "كشاورزي مبتني بر دانش، اطلاعات و نوآوري است." در دانش كشاورزي، محققان بايد تحقيقات خود را براي كشاورزان بخش كشاورزي ارائه دهند. علي اكبر مويدي بر اين كه تحقيقات بايد در كشاورزي انجام شود تاكيد كرد: "كشاورزان ممكن است در ابتدا مقاومت كنند، اما در نهايت با اين تغييرات، ما مي توانيم پيشرفت هاي كشاورزي خوبي را ببينيم".

وي گفت: « مراكز خدمات كشاورزي در اصل نمايندگان وزارت جهاد كشاورزي در روستاها هستند كه با انتقال دادن سريع پژوهش به كشاورزان در مناطق روستايي تنظيم شده است.» وي افزود كه هزارو چهارصد مركز خدمات فعال كشاورزي در كشور است.

معاون ترويج و آموزش كشاورزي گفت: در اين لحظه صد محقق ارشد براي انجام تحقيقات در مراكز خدمات كشاورزي آماده هستند تا به مناطق مختلف بروند.

او گفت، "ما اميدواريم شاهد تقويت جهاد كشاورزي در روستاها باشيم، و اضافه كرد كه تقريبا 10 هزار كارشناس جوان براي استخدام در مراكز تحقيقاتي كشاورزي استخدام شده اند. دكترمويدي خاطر نشان كرد: "مراكز مي توانند در مقابل تحريم ها مقاومت كند و به كشور كمك كند." او گفت كه كشاورزي تنها مركزي است كه مي تواند امنيت غذايي را افزايش دهد. وي در سخنان پاياني گفت: كرمانشاه در سال ۹۷ يكي از مهم ترين استان ها در زمينه انتقال بخش كشاورزي به شمار مي رفت و ما با اميد بر اينكه حركتي در جهت توسعه كشاورزي در استان باشد.

شركت هاي دانش بنيان در ايجاد تكنولوژي توليد انواع كود نظير كود هيوميك اسيد ، كود كلات آهن بصورت بومي نقش بسزايي داشته است

منبع:
پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۲۷ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان

پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان

تحقيقات، آموزش و پرورش و ارتقاء كشاورزي گفت: ما بايد به كشاورزي مبتني بر دانش حركت كنيم.

كشاورزي دانش بنيان

دكتر علي اكبر مويدي : كشاورزي مبتني بر دانش، اطلاعات و نوآوري است

دكتر علي اكبر مويدي گفت: "كشاورزي مبتني بر دانش، اطلاعات و نوآوري است." در دانش كشاورزي، محققان بايد تحقيقات خود را براي كشاورزان بخش كشاورزي ارائه دهند. علي اكبر مويدي بر اين كه تحقيقات بايد در كشاورزي انجام شود تاكيد كرد: "كشاورزان ممكن است در ابتدا مقاومت كنند، اما در نهايت با اين تغييرات، ما مي توانيم پيشرفت هاي كشاورزي خوبي را ببينيم".

وي گفت: « مراكز خدمات كشاورزي در اصل نمايندگان وزارت جهاد كشاورزي در روستاها هستند كه با انتقال دادن سريع پژوهش به كشاورزان در مناطق روستايي تنظيم شده است.» وي افزود كه هزارو چهارصد مركز خدمات فعال كشاورزي در كشور است.

معاون ترويج و آموزش كشاورزي گفت: در اين لحظه صد محقق ارشد براي انجام تحقيقات در مراكز خدمات كشاورزي آماده هستند تا به مناطق مختلف بروند.

او گفت، "ما اميدواريم شاهد تقويت جهاد كشاورزي در روستاها باشيم، و اضافه كرد كه تقريبا 10 هزار كارشناس جوان براي استخدام در مراكز تحقيقاتي كشاورزي استخدام شده اند. دكترمويدي خاطر نشان كرد: "مراكز مي توانند در مقابل تحريم ها مقاومت كند و به كشور كمك كند." او گفت كه كشاورزي تنها مركزي است كه مي تواند امنيت غذايي را افزايش دهد. وي در سخنان پاياني گفت: كرمانشاه در سال ۹۷ يكي از مهم ترين استان ها در زمينه انتقال بخش كشاورزي به شمار مي رفت و ما با اميد بر اينكه حركتي در جهت توسعه كشاورزي در استان باشد.

شركت هاي دانش بنيان در ايجاد تكنولوژي توليد انواع كود نظير كود هيوميك اسيد ، كود كلات آهن بصورت بومي نقش بسزايي داشته است

منبع:
پيش به سوي كشاورزي دانش بنيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۲:۲۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

علت گراني سيب زميني و كاهش قيمت

علت گراني سيب زميني و كاهش قيمت

محمد رحيم نيازي گفت كه با وارد شدن محصولات جديد از بازارهاي مانند اصفهان، عجب شير، گرگان و طارم، قيمت ها در بازار كالاي كاهش يافته قرار مي گيرند.

تصوير سيب زميني نرخ سيب زميني قيمت سيب زميني

نيازي گفت: خريد و فروش سيب زميني معمولي يا درجه دوم هر كيلوگرم ۵هزار و دويست تومان و سيب زميني درجه يك به ارزش ۶هزار و دويست تومان در تره بارها به فروش ميرسند.
نيازي افزود: "نرخ سيب زميني در مغازه ها تفاوت دارند." "قيمت ها از شهرستان به شهر بالا يا پايين تفاوت پيدا ميكنند."
سخنگو و رئيس هيئت مديره انجمن ملي سيب زميني گفت كه تفاوت نرخ تمام كالاهاي كشاورزي، به ويژه سيب زميني از سر زمين به دست مردم ، شگفت انگيز است، يكي از مسببان اصلي اين فاصله قيمت نظارت است.
نيازي اضافه كرد:فرض كنيم، يك كشاورز سيب زميني را در زمين ها، با توجه به درجه كيفيت بر كيلوگرم، بين ۳هزارو هشتصد و ۴هزارو و هشتصد تومان بفروشد، در حالي كه محصول تا به دست مردم برسد قيمت افزايش مي يابد و چند برابر قيمت اصلي به دست مصرف كنندگان ميرسد.براي مشاهده قيمت انواع كود و هيوميك اسيد روي لينك بزنيد 
نيازي ادامه داد؛ كه سيب زميني به حد كافي در كشور توليد مي شود و در بازار عرضه خواهد شد.

محمد رحيم نيازي گفت: كه در سال ۹۸ كشور شرايطي از لحاظ سرما، بارندگي، درجه حرارت ،سيل، داشته است كه موجب تاخير در كشت اين محصول شده است.

وي گفت،درسال جاري كشت سيب زميني از مرز ده تا پانزده روز گذشته و به تأخير افتاده است.
او گفت كه وقتي كشت به تاخير افتاد برداشت نيز، به تأخير ميفتد.
محمد رحيم نيازي ادامه داد: نرخ اين محصول به علت عوامل مختلف، به ويژه كاشت و برداشت با تاخير، هزينه هاي توليد را به دليل افزايش قيمت اجاره زمين، ماشين آلات، دستمزد افزايش داده است و ورودي هاي كشاورزي و بسياري از مسائل ديگر در حال افزايش است.

منبع:

علت گراني سيب زميني و كاهش قيمت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۱:۴۰ توسط:شركت پالايش كود موضوع:

افزايش نرخ سيب زميني به 10 هزار تومان

افزايش نرخ سيب زميني به 10 هزار تومان

نرخ سيب زميني در ميوه تره بار پنگ هزارونهصدوپنجاه تومان است و در مغازه هاي ميوه فروشي شش تا ده هزار تومان، ميزان پذيرش عمده فروشي در هر كيلو از اين محصول در ميدان ميوه و تره بار چهار تا شش هزار تومان ميباشد.
طبق گزارش تسنيم نرخ سيب زميني اخيرابالا رفته است، بنابراين، اين محصول در حول و حوش شش تا ده هزار تومان در هر كيلوگرم فروخته مي شود.
قيمت يك كيلوگرم سيب زميني تره بار چهارتا شش هزار تومان است و بر اساس گزارش تسنيم در داخل شهر شش-نه هزار تومان فروخته ميشود. يك كيلوگرم سيب زميني در تره بار تهران به مبلغ پنج هزار و نهصدوپنجاه تومان فروخته مي شود.
هر يك كيلو سيب زميني در فروشگاه هاي مجازي نه هزاروهشتصد تومان فروخته مي شود كه با تخفيف نه هزار و سيصد تومان قيمت گذاري مي شود.
رسانه ها گزارش دادند كه قيمت سيبزميني در هر كيلوگرم پنج هزار تومان بوده اما ميدان تره بار به مردم با قيمت بالاتري به فروش ميرساند .
دليل اصلي بالابردن قيمت سيب زميني در بازار داخلي صادرات ميباشد. در يك گزارش ، محمد رحيم نيازي گفت كه در چند روز آينده مصرف سيب زميني در استان هاي اصفهان و گرگان پايان خواهد يافت و قيمت اين محصول پايين خواهد آمد.

عكس سيب زميني قيمت سيب زميني زمين سيب زميني

زمان مياني توليد و استفاده بايد به پايين ترين سطح برسد

حجتي نجف آبادي گفت كه كشاورزي و دامداري بايد تا سفره مردم گزارش شود و بايد حدفاصل بين توليد و مصرف به حداقل برسد.
نجف آبادي از خزانه داري شركت تعاوني كشاورزان نيشابور بازديد كرد و گفت: در بخش زراعت و دامداري توليد يك زنجيره است؛ كشاورز نميتواند محصولش را به هر قيمتي كه بخواهدبه فروش برساند. 
وزير جهاد كشاورزي افزود : "اين نوع توليد پايدار نيست و توليد كننده نميتواند اين راه را حفظ كند.
او اظهار داشت: " دامدار وظيفه تأمين علوفه و مسئوليت دام خود را دارد.
وزير جهاد ادامه داد: اگر از پرورش دهندگان حيوانات بخواهيد مي گويند كه قيمت گوشت قرمز كاهش يافته است و ما اميدواريم كه قيمت اين محصول همچنان كاهش يابد، نرخ گندم در هر كيلو هزاروهفتصد تومان خواهد بود و دولت بازرگاني نيز با اين قيمت گندم را ميخرد. قيمت كود و كود اوره بسيار زياد است.
او گفت: "هنگامي كه اين قيمت تاييد شد، قيمت معقولي بود و امسال، بيشتر از سال هاي گذشته، ارز به نفع دامداران بود و هر زمان كه لازم بود اين در اختيارشان قرار گرفت. 
هيچگونه مرزي براي اختصاص دادن ارز چهار هزار توماني به دامداران وجود نخواهد داشت.

منبع:

افزايش نرخ سيب زميني به 10 هزار تومان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۹:۴۱ توسط:شركت پالايش كود موضوع: